قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم بازار بورس متعادل به استقبال تعطیلات محرم رفت | گزارش وضعیت بورس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) نشست شورای معادن خراسان‌رضوی با حضور استاندار برگزار شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تا چه زمانی است؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ تیر ۱۴۰۳) پیامک سازمان مالیاتی؛ مهلت اظهارنامه شرکت‌ها تمدید نمی‌شود مالیات سالیانه خودرو مشمول چه افرادی می‌شود؟ خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی عشایر خراسان رضوی در بهار سال جاری قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۴ تیر ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تعطیلی فروشگاه‌های لوازم خانگی مشهد از شهریورماه در پی تداوم رکود بازار بررسی امروز قیمت خودرو‌های صفر داخلی (۲۴ تیر ۱۴۰۳) | رانا پلاس ۶۶۵ میلیون تومان حوادث غیر مترقبه اقلیمی بیشترین خسارات را به محصولات باغی زد سرکوب قیمت خودرو در رکود بازار | کاهش ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی واحدهای صنعتی مشهدی بابت قبوض برق پرداخت شده بدهکار شدند! بلیت قطار ۳۰ درصد گران شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) روش‌های پرداخت قبض تلفن همراه و ثابت بدون مراجعه به بانک کدام است؟ چگونه به دهک‌بندی اعتراض کنیم؟ اطلاعیه مهم دامپزشکی برای روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۵ محموله تخم‌مرغ فاقد «نشانه‌گذاری» در خراسان‌رضوی شناسایی شد قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) | لوبیاسبز چند؟
سرخط خبرها

افزایش قیمت خودرو نباید شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند، شود

  • کد خبر: ۹۱۹۷۹
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
افزایش قیمت خودرو نباید شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند، شود
عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون تاکید داشتند بهتر بود وزارتخانه از پیش با مجلس هماهنگ می‌کرد، خودروسازان و وزارت صمت باید با مردم گفتگو کرده و علت افزایش قیمت را به مردم توضیح می‌دادند. همچنین نمایندگان تاکید کردند که نباید این افزایش قیمت شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الله فیروزی در مورد جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صمت در مورد افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: فضای کمیسیون در این جلسه یکنواخت نبود، به هرحال مشخص است که خودروسازان در حال زیان دهی هستند و سالانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و باید برای آن راهکار پیدا کرد. در همین راستا مقرر شد بین کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صمت کمیته‌ای تشکیل شود تا روی این موضوع یعنی کاهش هزینه‌های سربار خودرو کار کنند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تاکید داشتند بهتر بود وزارتخانه از پیش با مجلس هماهنگ می‌کرد، خودروسازان و وزارت صمت باید با مردم گفتگو کرده و علت افزایش قیمت را به مردم توضیح می‌دادند. همچنین نمایندگان تاکید کردند که نباید این افزایش قیمت شامل حواله‌دارانی که پیش از این ثبت نام کرده‌اند شود. کمیسیون در مورد این شیوه افزایش قیمت گله‌مند بود و درخواست مجلس این بود که باید اقناع‌سازی شده و مردم در جریان قرار بگیرند.

فیروزی تصریح کرد: همچنین نمایندگان معتقد بودند که برای جلوگیری از زیان خودروسازان، باید هزینه‌های بالاسری کاهش پیدا کند. چرا باید این هزینه‌ها از جیب مردم خرج شود؟ اگر خودروسازان زیان می‌کنند باید بررسی کنند که دلیل آن چیست؟ آیا ارزان‌فروشی می‌کنند یا تعداد کارگران آن‌ها زیاد است؟ قرارداد‌های مواد اولیه و قطعات را بررسی کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تاکید آقای وزیر این بود که با توجه به شرایط زیان‌ده بودن خودروسازها، بدون افزایش قیمت دیگر امکان ادامه حیات نداشتند. همچنین بررسی و رصد انجام شده توسط وزارتخانه نشان می‌دهد که این افزایش قیمت تاثیری روی حاشیه بازار نداشته است.

وی تصریح کرد: مباحث مختلفی در این جلسه مطرح شد، اما اینطور نبود که به نتیجه مشخصی برسیم چراکه مجلس نقش تعیین کننده در قیمت خودرو نداشته و تنها نقش نظارتی دارد که از همین باب نظارتی تاکید شد که خودروسازان باید هزینه‌های سرباز خود را کاهش دهند و از جیب مردم آن را جبران نکنند.

فیروزی ادامه داد: با افزایش قیمت مشکل خودروساز‌ها حل نمی‌شود و دوباره چند وقت آینده با افزایش قیمت مواد اولیه فاصله‌ای که روی آن تاکید دارند شکل می‌گیرد؛ بنابراین با افزایش قیمت مشکل حل نمی‌شود بلکه باید هزینه‌های سربار کم شود.

وی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر حمله پیامکی به نمایندگان مجلس گفت: در چند روز اخیر که موضوع افزایش قیمت مطرح بود، یک عده مخالف گران شدن بودند و عده‌ای هم که سهام‌داران خرد خودروساز‌ها بودند می‌گفتند که هزینه زیان‌دهی خودروسازان را ما می‌دهیم و پیامک‌هایی در همین راستا به نمایندگان می‌دادند، اما به این شکل نبود که پیام تهدیدآمیزی داده باشند. کمیسیون هم تحت تاثیر هیچ یک از این نظرات نبوده است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->