انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح برای انصارالله یمن شد روسیه: ارتش در حال راندن نیروهای اوکراین از کورسک است حمله تروریستی در میرجاوه | شهادت ۳ نفر از پرسنل فراجا (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) ناو هواپیمابر «روزولت» غرب آسیا را ترک می‌کند فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی: زیرساخت‌های عملیات انسداد مرز‌های شرقی با ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است هدیه مسعود بارزانی به پزشکیان چه بود؟ بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک اقلیم کردستان به ایران ضربه بزنند رئیس جمهور وارد «نجف اشرف» شد وزارت امور خارجه، روسای نمایندگی چند کشور اروپایی را احضار کرد معاون اول رئیس جمهوری نسبت به پیری بدنه مدیریتی کشور هشدار داد مولفه های امنیتی مهم کشور، انتخابات و مشارکت مردم است وزیر امور خارجه: در سیاست همسایگی، عربستان هم مانند عراق دارای جایگاه ویژه است پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد + فیلم پزشکیان به مزار جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق ادای احترام کرد هشدار به مسافران شمال | سیلاب‌های محلی در راه مازندران مضجع مطهر حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب غبارروبی شد (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) مقامات ارشد نظامی ایران و عربستان در چین دیدار و گفت و گو کردند نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان عراق هرگز برای ایران تهدیدی نخواهد بود ویدئو | بارزانی: حضور آقای رئیس جمهور پزشکیان در اربیل برای ما یک اتفاق تاریخی است به‌زودی سازمان ملل قطعنامه‌ای را برای پایان اشغال اراضی فلسطین به رأی‌ می‌گذارد مسعود پزشکیان با استقبال رئیس اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شد + فیلم
سرخط خبرها

نماینده روسیه در وین: مذاکرات کُند اما همراه با پیشرفت است

  • کد خبر: ۹۲۰۵۵
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
نماینده روسیه در وین: مذاکرات کُند اما همراه با پیشرفت است
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی تاکید کرد که گرچه مذاکرات وین به کندی پیش می‌رود اما روند آن در کل با پیشرفت همراه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه در گفت‌وگویی با شبکه روسیه‌۲۴ درباره اظهارات وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه G7 از ایران مبنی بر این که «مذاکرات را جدی بگیرد»، گفت: من هیچ دلیلی نمی‌بینم فکر کنم هر یک از طرفین مذاکرات از جمله آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها بازی در می‌آورند. در واقع، اراده سیاسی برای رسیدن به نتیجه‌ای ملموس وجود دارد.

طبق گفته این دیپلمات روس، برای آمریکایی‌ها مهم است اطمینان بیابند برنامه هسته‌ای ایران به خوبی تحت کنترل است که البته [این کنترل] تا حد زیادی به خاطر سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن و اقداماتی که ایران در واکنش به آن انجام داده، از بین رفته است.

اولیانوف در این گفت‌وگو مطرح کرد: روند مذاکرات پیشرفت دارد. اگرچه خیلی سریع نیست اما رو به جلو است.

او همچنین گفت، یکی از موضوعاتی که در وین مورد بحث است، موضوع سانتریفیوژهای ایران است.

به گزارش ایسنا، اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که جلسه دوم از دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پس از وقفه ای چند روزه، پنج شنبه هفته گذشته آغاز به کار کرد.
در حال حاضر مذاکرات برجامی در سطح گروه های دوجانبه و چندجانبه طرفین توافق و کارگروه های کمیسیون مشترک برجام ادامه دارد. ایران اعلام کرده است تنها با هدف رسیدن به توافقی خوب برای لغو کلیه تحریم های غیرقانونی آمریکا به مشارکت در مذاکرات وین ادامه می دهد. فضای کلی مذاکرات تا کنون از سوی طرفین سازنده ارزیابی شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->