عضو شورای راهبردی رویداد نشان مشهدالرضا (ع): مشهد از نظر شاخص‌ها مهمترین شهر ایران است «نشان مشهدالرضا (ع)»، یک الگوسازی فرهنگی در تراز ملی است رویداد نشان مشهدالرضا(ع) انگیزه فعالان اقتصادی را تقویت می‌کند مشاهده موقعیت و زمان رسیدن اتوبوس‌ها در سطح منطقه ۱۱ مشهد توسط کد QR بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی مشهد در روز ملی این شهر رایگان شد گره پروژه‌های برزمین‌مانده شهر با عزم جدی شهرداری مشهد باز شد | ۷۰ پروژه بزرگ در مسیر احیا پیشرفت ۴۵ درصدی در احداث تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد شهردار مشهد مقدس: ایمنی مردم، خط قرمز مدیریت شهری است | بهره‌برداری از ساختمان فرماندهی آتش‌نشانی در دهه فجر ۱۴۰۳ + فیلم هوای کلانشهر مشهد برای نهمین روز پیاپی، آلوده است (۹ دی ۱۴۰۳) مروری بر وقایع ۹ دی ۱۳۵۷ مشهد از دریچه گزارش‌های ساواک | روز خون و آتش شناسایی ۱۳۰ نفر جهت دریافت نشان مشهد الرضا(ع) منصوریان: فلسلفه نشان مشهد الرضا (ع)، مردمی بودن آن است شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی مشهدی‌ها فعلاً نفس عمیق نکشند | آسمان در هاله‌ای از غبار از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری
سرخط خبرها

شهردار مشهد: تغییر رویکرد در پارک حاشیه‌ای ضروری است

  • کد خبر: ۹۲۲۴۳
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
شهردار مشهد: تغییر رویکرد در پارک حاشیه‌ای ضروری است
آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۳ مشهد  و مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد برگزار گردید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت پارک حاشیه‌ای به معنای خط کشی معابر نیست، گفت: در بعضی مناطق تا نزدیک خانه مردم خط کشی شده است، درحالی که بسیاری معابر نیازمند مدیریت ترافیکی نیست. اولین انتظار ما تغییر رویکرد و نگاه در این حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۳ و مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، اظهار کرد: شهردار جدید منطقه ۳ دارای تحصیلات مرتبط در حوزه شهرسازی و فردی آگاه است که ویژگی‌های مهمی برای آقای خداشناس به شمار می‌رود. امروز افراد از روی توان و تخصص انتخاب می‌شوند و جوانان می‌توانند جزو امید‌های آینده شهر باشند و به جای حرکت آسانسوری، پله‌های ترقی را یک به یک طی کنند.

هوشمندسازی از روز اول دنبال شود

وی افزود: امروز مردم مشهد از عملکرد شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی (تات) خوش حال نیستند. نیروی انسانی در این شرکت مظلوم است. باید مسائل و مشکلات آنان حل وفصل شود. همچنین شرکت باید براساس اصول اداره شود و از حاشیه‌ها خارج شود. زیرا شهرداری محل اقدامات حاشیه‌ای نیست و علاوه بر این هوشمندسازی باید به جد و از روز اول اجرا شود.

شهردار مشهد بیان کرد: مردم به محض پارک کردن خودرو با پارکبان‌ها روبه رو می‌شوند که درخواست پول می‌کنند. این موضوع مخالف کرامت انسانی است. پارک خودرو در ساعت‌ها و خیابان‌های گوناگون نباید نرخ یکسانی داشته باشد.

در هوشمندسازی تعارف نداریم

ارجائی افزود: در هوشمندسازی تعارف نداریم و باید باسرعت انجام شود. زیرا مردم ناراحت هستند. شرکت تات می‌تواند در مدیریت داده بسیار ارزش آفرین باشد. زیرا داده‌ها بزرگ‌ترین سرمایه هستند. همچنین باید برای حفظ اعتماد مردم، محرمانگی این اطلاعات حفظ شود.

سازمان‌های حمل ونقل و ترافیک و توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری باید درهم تنیده شوند و پروژه‌های مشترک تعریف کنند. اکنون سرمایه خوبی در حوزه حمل ونقل وجود دارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: پروژه انضباط ترافیکی به داده‌های شرکت تات بسیار وابسته است و ما انتظار داریم که در صورت تخلف خودرو‌ها به سرعت پیامکی مبنی بر اصلاح اقدام برای راننده ارسال شود.

انتخاب مدیر دهه هفتادی از رویش‌های انقلاب است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بسیار خوش حالم که یک جوان دهه هفتادی در مجموعه شرکت تات حاضر شده است. این اتفاق مبارک نشان از رویش‌های انقلاب است.

مجید طهوریان عسکری اظهار کرد: منطقه ۳ پایگاه مهم ارتباط انسانی با عالم دارد. ایستگاه راه آهن، ۲ ورودی شهر مشهد؛ یکی جاده رسالت و دیگری جاده کلات، ازجمله فرصت‌های این منطقه است.

وی اضافه کرد: میزان رشد در مناطق حاشیه‌ای به خصوص در منطقه ۳ کم است. خواهش ما این است که به این منطقه توجه ویژه شود. منطقه ۳ نیازمند شگفت آفرینی جدید و جدی است.

ضرورت حرکت به سمت درآمد‌های پایدار در مناطق

سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: باید به سمت درآمد‌های پایدار در مناطق و سازمان‌ها حرکت کنیم. زیرا وضعیت اقتصادی سخت است.

موسی الرضا حاجی بگلو اظهار کرد: اتفاقات بدی که در حوزه بودجه در حال رخ دادن است، مشکلات مدیریت شهری را چندین برابر خواهد کرد؛ بنابراین باید با نگاه هوشمندانه آقای شهردار از این بحران خارج شویم.

اهمیت منابع انسانی در حوزه حمل ونقل

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: توجه به منابع انسانی مهم است. زیرا حوزه حمل ونقل به همان اندازه که در زندگی مردم و مدیریت شهری مؤثر است، به شدت به منابع انسانی وابسته است؛ بنابراین یکی از کار‌های ما کاهش وابستگی و افزایش قابلیت اطمینان است.

ایمان فرهمندی اظهار کرد: منطقه ۳ علاوه بر ۲ مسئله کلیدی حاشیه شهر و مناطق پیرامونی، منطقه‌ای است که تعداد زیادی افراد دارای معلولیت در آن سکونت دارند. این مسئله علاوه بر فرصت، می‌تواند یک تهدید نیز تلقی شود و در برنامه ریزی‌ها باید به آن توجه شود.

فاصله زیاد تا ایجاد توازن

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: با فرض نداشتن تورم، ۴۳ سال زمان لازم است تا توازن شهر را به صورت نسبی ایجاد کنیم. تعیین تکلیف زمین‌های رهاشده، شبکه معابر و توانمندسازی مردم از باب تسهیلگری ازجمله موضوع‌هایی است که باید به آن توجه شود.

ابراهیم علیزاده خطاب به شهردار منطقه ۳ افزود: مناطق شهرداری نزدیک‌ترین راه ارتباط با مردم است. منطقه ۳ نیازمند فعالیت‌های جهادی و شبانه روزی است و باید از ظرفیت‌های مردم و مشارکت آنان در تصمیم گیری‌ها استفاده کنیم.

۱۱ هزار هکتار حریم در منطقه ۳

مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۳ نیز در این مراسم گفت: فرصتی شد تا به مردم حاشیه و زائران امام مهربانی‌ها خدمت کنیم و امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران نکات مطرح شده در جلسه را به بهترین نحو اجرا کنیم. اولویت ما تکریم و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم است.

امیدرضا رحمانیان، شهردار پیشین منطقه ۳ مشهد نیز گفت: مدیریت در منطقه ۳ سخت‌تر از دیگر مناطق شهری است. زیرا ۱۱هزار هکتار حریم دارد و در یک سال گذشته اجازه ندادیم حتی یک ساخت وساز غیرمجاز در این فضا انجام شود. ضمن اینکه ازجمله مشکلات منطقه ۳‌ می‌توان به پروژه‌های جنات، سامان، بهمن و... اشاره کرد که از سال ۱۳۹۲ معطل مانده بود و توانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

هوشمندسازی در راستای حمل ونقل کرامت محور

سیدجلال الدین حسینی واعظ، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز گفت: از خداوند برای توفیق خدمت سپاسگزارم. مشی آقای شهردار و شورای اسلامی شهر با جدیت دنبال خواهد شد و با عملکردمان پاسخ اعتماد مدیریت شهری را خواهیم داد.

هادی عطارزاده طوسی، سرپرست سابق شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد هم گفت: یکی از ارکان اصلی تحقق شعار حمل ونقل کرامت محور، بحث هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین در این عرصه است. ضمن اینکه در شرکت تات از سالیان گذشته زیرساخت‌های مناسبی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری حمل ونقل، مدیریت پارکینگ‌های حاشیه و غیرحاشیه و حمل ونقل پاک صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->