تهدید جدی گردان‌های عراق برای رژیم صهیونیستی: تاوان سنگینی خواهید پرداخت چهار نظامی صهیونیست در رفح به هلاکت رسیدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تماس تلفنی وزیر امور خارجه با همسر سفیر کشورمان در لبنان (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمالا آمریکایی‌ها از حمله هکری رژیم صهیونیستی به پیجرها در لبنان، باخبر بوده‌اند + تصویر هلال‌احمر ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان اعلام آمادگی کرد مقام نظامی آمریکایی: احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و چین در اقیانوس آرام بیانیه حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت سفیر ایران در لبنان کیست؟ حمله سایبری به لبنان | انفجار عجیب دستگاه‌های پیجر در بیروت + فیلم ترور ناموفق رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهر‌ها شناور شد (دو هفته اول مهر ۱۴۰۳) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب | توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است رئیس جمهور خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف دانست رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: پوشش اسلامی، پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی است خبر خوش نماینده مردم مشهد در مجلس برای کارگران | پیگیری نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگر به اندازه تورم غرق‌شدن مرد میانسال برای نجات بزغاله‌اش در شاندیز خراسان‌رضوی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم رییس جمهور در مجلس: باید دست از اختلاف برداریم | برای ایجاد وحدت آمده‌ام پزشکیان سرزده وارد مجلس شد | علت حضور رئیس‌جمهور در بهارستان چیست؟ پیگیری تامین فاینانس ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط سرمایه‌گذاران خارجی صحن علنی مجلس شورای اسلامی فردا (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) تشکیل نخواهد شد دومین جلسه شورای عالی راهبری برنامه هفتم توسعه برگزار شد
سرخط خبرها

ابراز امیدواری روسیه نسبت به حصول توافق در دور هشتم مذاکرات وین

  • کد خبر: ۹۲۵۱۹
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
ابراز امیدواری روسیه نسبت به حصول توافق در دور هشتم مذاکرات وین
وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که دور بعدی مذاکرات وین به حصول توافق منجر شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در ارتباط با مذاکرات ایران و ١+٤ در وین برای احیای توافق هسته ای بیانیه ای منتشر و در آن تاکید کرد، مسکو انتظار دارد که دور هشتم گفت وگوها درخصوص بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بتواند به حصول یک توافق سریع و مورد قبول طرفین منجر شود، چراکه تمام طرف های مذاکره کننده آمادگی لازم برای به کارگیری تمام تلاش خود را نشان داده اند.

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه خود آورده است که در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر ماه) کمیسیون مشترک برجام به دور هفتم مذاکرات وین برای احیای اجرای کامل "توافق هسته‌ای" پایان دادند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه "تاکنون پیشرفت های مهمی در رایزنی ها مشاهده شده" آمده است: این فهم مشترک در میان مذاکره کنندگان وجود دارد که رایزنی ها در آینده نزدیک از سرگرفته شود. تمامی طرف ها آمادگی خود را برای به کارگیری تمام تلاششان به منظور رسیدن به یک توافق مورد قبول طرف ها در مدت زمانی کوتاه، در جریان دور آتی مذاکرات به ابراز کرده اند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در این بیانیه افزود: مسائل سیاسی دشوار زیادی کماکان باقی مانده است اما تمام طرف‌های مذاکره‌کننده عزم خود را برای تلاش در جهت عمل به وظیفه مشترک خود، یعنی بازگرداندن برجام به چارچوب مورد توافق اولیه نشان داده اند.

به گزارش ایسنا، دور هفتم مذاکرات ایران و ١+٤ در وین به منظور احیای برجام و رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران روز جمعه پس از چندین روز رایزنی بی وقفه و دشوار به پایان رسید.

علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده ایران پس از پایان این دور از رایزنی ها در وین اظهار داشت: در هفته گذشته و طی مذاکرات در موضوع لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای به دو سند دست پیدا کردیم که این دو سند جدید بر اساس مواضع ایران و مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

باقری درباره این که چرا الان مذاکرات متوقف شد؟ تصریح کرد: در این مدت گفت‌وگو برای این بود که مبنای مذاکرات مورد وفاق دو طرف قرار گیرد. دیروز به این مبنا دست پیدا کردیم و در نتیجه قرار شد که تیم ها یک وقفه ای در مذاکرات بدهند و بعد برگردیم و روی متونی که مورد توافق هر دو طرف است، مذاکرات را شروع کنند.

وی همچنین درباره زمان برگزاری نشست بعدی گفت: در چند روز آینده گفت‌وگوها شروع می شود و قرار شد هماهنگ کننده مذاکرات زمانی را تعیین کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->