تامین کامل امنیت در شعبات اخذ رای مشهد و خراسان رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) ۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

برای کاهش قندخون، چای زنجبیل بخورید

  • کد خبر: ۹۳۴۷۴
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
برای کاهش قندخون، چای زنجبیل بخورید
محققان بر این باورند که نوشیدن چای زنجبیل می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان قند خون را در مبتلایان به دیابت کاهش دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، کنترل قند خون از مهم‌ترین راهکار‌ها برای کنترل عوارض ناشی از این بیماری است و محققان بر این باورند که با مصرف برخی نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی می‌توان میزان قند خون را کاهش داد.

هورمون انسولین مسئولیت تنظیم قند خون را بر عهده دارد، اما در مبتلایان به دیابت، این مکانیسم مختل می‌شود. اما با بهبود سبک تغذیه و رعایت رژیم غذایی تا حد زیادی می‌توانید قند خونتان را کنترل کنید. از این رو، پژوهشگران عنوان کرده اند که نوشیدن چای زنجبیل می‌تواند این مکانیسم معیوب را بهبود بخشد.

ادویه زنجبیل عصاره حاصل از ریشه گیاهی بومی آسیاست که در قالب شربت، کپسول و عصاره‌های مایع قابل استفاده است. محققان در آزمایش‌های بالینی مختلفی اثرات ضددیابتیک زنجبیل را مورد بررسی قرار داده اند. به گزارش سیناپرس، تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل‌های زنجبیلی به طور قابل توجهی میزان قند خون ناشتا را پایین می‌آورد. میزان قند خون ناشتا، قند خون را به مدت حداقل دو تا سه ماه نشان می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل کنترل طولانی مدت قند خون را برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد. محققان دانشگاه سیدنی استرالیا دریافتند که عصاره گرفته شده از زنجبیل غنی از نوعی ماده فعال است که بدون وجود انسولین، میزان دریافت گلوکز را به داخل سلول‌های ماهیچه‌ای افزایش داده و به مدیریت سطح قند خون کمک می‌کند.

زنجبیل شاخص گلیسمیک بسیار پایینی دارد که برای مدیریت میزان قند خون بسیار مفید است. آن گروه از موادغذایی که شاخص گلیسمیک پایینی دارند، به آهستگی تجزیه شده و گلوکز را تشکیل می‌دهند و در نتیجه، میزان قند خون را ناگهانی افزایش نمی‌دهند. به گزارش سیناپرس، شاخص گلیسمیک نوعی سیستم درجه بندی برای غذا‌های حاوی کربوهیدرات هاست. این شاخص نشان می‌دهد که هر مادع غذایی چگونه روی میزان قند خون تأثیر می‌گذارد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->