پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

بهره برداری از ایستگاه الندشت قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۹۳۶۲
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
بهره برداری از ایستگاه الندشت قطارشهری مشهد
ایستگاه الندشت خط دوم قطارشهری مشهد واقع در خیابان کوهسنگی این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد در مراسم بهره برداری از این ایستگاه گفت: تکمیل پروژه قطارشهری مشهد از اولویت‌های مدیریت شهری است و با قوت ادامه دارد.
محمد رضا کلایی افزود: تمام تلاش خود را برای تکمیل خط سوم و همچنین ساخت خط چهارم نیز به کار بسته‌ایم و به رغم افزایش قیمت‌ها سعی می‌شود خللی در اجرای این پروژه‌ها ایجاد نشود.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: برای ساخت ایستگاه الندشت در خط دوم هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.
خلیل الله کاظمی افزود: ایستگاه کوهسنگی نیز تا دو هفته آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی ادامه داد: حدود پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم قطار شهری کمبود اعتبار داشتیم که این اعتبار با درخواست از شورای شهر از طریق وام به این خط تزریق شد.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد گفت: خط سوم قطارشهری نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر در دست ساخت است و سعی می‌شود مسیر ۵.۲ کیلومتری این خط از میدان شهدا به پایانه تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
کاظمی افزود: با توجه به اصلاح نرخ سوخت و افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی، تقویت و افزایش سرعت سرویس دهی حمل ونقل عمومی در دستور است و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: ۷۰ دستگاه مینی بوس جدید هم به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده و ۳۰ دستگاه نیز تا پایان سال وارد این خطوط می‌شود.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد گفت: طی دو روز گذشته استفاده از قطارشهری در مشهد حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است از این رو سر فاصله زمانی رسیدن ایستگاه به قطار به ۴.۵ دقیقه کاهش یافته است.


ساخت و توسعه قطارشهری منجر به زیست پذیری بیشتر شهری می‌شود


رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: تکمیل و ساخت پروژه‌های بزرگ نظیر خطوط مترویی از اولویت‌های شورای پنجم بوده و هست.
محمد هادی مهدی نیا با بیان اینکه قطارشهری منجر به زیست پذیری بیشتر شهری می‌شود افزود: فارغ از نگاه سیاسی، ادامه و توسعه پروژه‌های قطارشهری به رغم شوک ارزی در دستور کار بود.
وی ادامه داد: اگر روند توسعه‌ای حمل و نقل عمومی مبتنی بر حمل و نقل پاک و ریلی نباشد ترغیب مردم به حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طرح‌های تفصیلی شهری نیز باید نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل عمومی داشت.
مهدی نیا با بیان اینکه دولت تا کنون همکاری خوبی در ساخت طرح‌های قطار شهری مشهد داشته است افزود: امید است که این روند در ساخت خطوط سوم و چهارم نیز ادامه داشته باشد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->