ثبت بیش از ۱۸۰ هزار تردد در مرز چذابه توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر مشهد با همه ظرفیت آماده میزبانی از زائران دهه پایانی صفر (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) همایش باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهدمقدس برگزار می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۳) بررسی اهمیت مسجد گوهرشاد به عنوان یک بنای فاخر حسامی: فعالیت حدود ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا(ع) در سه روز پایانی صفر| تجهیز و آماده‌سازی حدود ۵۰ مرکز اسکان در مشهد شهردار مشهد مقدس: ۱۰ روز آخر ماه صفر، فعالیت شهرداری به صورت شبانه روزی خواهد بود ۶۳ هزار نفر شب اسکان موقت در مشهد، برای دهه پایانی صفر فراهم شده است شهردار مشهد مقدس: میدان شهدا به حسینیه امام رضا (ع) تبدیل می‌‎شود اعمال قانون ۲۷۶۸ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۶ خودرو متخلف توقیف شدند (۳۱مرداد ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خین عرب و پیرامون حرم مطهر رضوی (۳۱مرداد ۱۴۰۳) خدمت‌رسانی رایگان مترو مشهد در سه روز پایانی ماه صفر | پیش‌بینی روزانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت، جهت تأمین سوخت اتوبوس‌ها شهرداری مشهد در نجف اشرف احترام و تکریم خادمان و زائران را به نمایش گذاشت استفاده از تجهیزات متناسب با شرایط نجف اشرف توسط پاکبانان شهرداری مشهدمقدس خدمت رسانی پاکبانان شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف کاملا مشهود است اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در شمال شرق مشهدمقدس ارتقای کیفیت و تخصصی‌تر شدن خدمات‌رسانی شهرداری مشهدمقدس در نجف اشرف طرح "ترنم زندگی" در مشهد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده ماجرای بیلبورد‌های شهری مشهد با عنوان «التیام زخم‌ها» چه بود؟ عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: تمهیدات شهرداری مشهد برای دهه پایانی صفر منظم‌تر از سال‎های گذشته است
سرخط خبرها

بهره برداری از ایستگاه الندشت قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۹۳۶۲
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
بهره برداری از ایستگاه الندشت قطارشهری مشهد
ایستگاه الندشت خط دوم قطارشهری مشهد واقع در خیابان کوهسنگی این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد در مراسم بهره برداری از این ایستگاه گفت: تکمیل پروژه قطارشهری مشهد از اولویت‌های مدیریت شهری است و با قوت ادامه دارد.
محمد رضا کلایی افزود: تمام تلاش خود را برای تکمیل خط سوم و همچنین ساخت خط چهارم نیز به کار بسته‌ایم و به رغم افزایش قیمت‌ها سعی می‌شود خللی در اجرای این پروژه‌ها ایجاد نشود.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: برای ساخت ایستگاه الندشت در خط دوم هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.
خلیل الله کاظمی افزود: ایستگاه کوهسنگی نیز تا دو هفته آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی ادامه داد: حدود پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم قطار شهری کمبود اعتبار داشتیم که این اعتبار با درخواست از شورای شهر از طریق وام به این خط تزریق شد.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد گفت: خط سوم قطارشهری نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر در دست ساخت است و سعی می‌شود مسیر ۵.۲ کیلومتری این خط از میدان شهدا به پایانه تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
کاظمی افزود: با توجه به اصلاح نرخ سوخت و افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی، تقویت و افزایش سرعت سرویس دهی حمل ونقل عمومی در دستور است و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: ۷۰ دستگاه مینی بوس جدید هم به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده و ۳۰ دستگاه نیز تا پایان سال وارد این خطوط می‌شود.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد گفت: طی دو روز گذشته استفاده از قطارشهری در مشهد حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است از این رو سر فاصله زمانی رسیدن ایستگاه به قطار به ۴.۵ دقیقه کاهش یافته است.


ساخت و توسعه قطارشهری منجر به زیست پذیری بیشتر شهری می‌شود


رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: تکمیل و ساخت پروژه‌های بزرگ نظیر خطوط مترویی از اولویت‌های شورای پنجم بوده و هست.
محمد هادی مهدی نیا با بیان اینکه قطارشهری منجر به زیست پذیری بیشتر شهری می‌شود افزود: فارغ از نگاه سیاسی، ادامه و توسعه پروژه‌های قطارشهری به رغم شوک ارزی در دستور کار بود.
وی ادامه داد: اگر روند توسعه‌ای حمل و نقل عمومی مبتنی بر حمل و نقل پاک و ریلی نباشد ترغیب مردم به حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طرح‌های تفصیلی شهری نیز باید نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل عمومی داشت.
مهدی نیا با بیان اینکه دولت تا کنون همکاری خوبی در ساخت طرح‌های قطار شهری مشهد داشته است افزود: امید است که این روند در ساخت خطوط سوم و چهارم نیز ادامه داشته باشد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->