هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) پیشرفت ۸۵ درصدی بوستان بانوان طرق مشهد| افتتاح پروژه در شهریورماه ۱۴۰۴ تخفیف ۲۰ درصدی رفع نقص خودرو در مشهد + آدرس تعمیرگاه‌های منتخب درباره کوچه «شهیدان خوراکیان‌۲» در مشهد | رونقی که با ساخت یک بیمارستان خارجی شروع شد سهم بانوان در زیست‌بوم فناوری باید به رسمیت شناخته شود ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ مشهد، باید قبل از ماه صفر تکمیل شود گلایه‌های مردم از خدمات جمعه بازار خودرو مشهد | منتظر تحویل زمین برای توسعه هستیم هوای کلانشهر مشهد بالاخره سالم شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) ۱۲۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محور‌های فرعی و اصلی استان خراسان رضوی به احترام مردم کار کنیم نگاهی به وضعیت مجتمع های میان راهی در  خراسان رضوی | کمین مرگ در جاده‌های بی‌سرپناه آغاز جشنواره تخفیف‌های ویژه ایام ولایت ۱۴۰۴ در ۱۳ فروشگاه منتخب شهرما در مشهد رغبت‌نداشتن سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در صنعت محصولات لبنی | واحد‌های تولید محصولات لبنی خراسان بی‌علاقه به تولید شیر مدارس بسیج تمام ظرفیت‌های شهرداری مشهد در دهه ولایت ۱۴۰۴ | از فضاآرایی تا تقویت حمل‌ونقل عمومی و خدمات ایمنی اجرای اصلاح الگوی کاشت فضای سبز خیابان کوهسنگی در مشهد برنامه پرواز‌های بازگشت زائران حج تمتع خراسان‌‌های رضوی و شمالی به مشهد + جدول زمانی روایتی کوتاه از تاریخ دوچرخه در مشهد به بهانه روز جهانی آن | گشتن با مرکب شیطان در شهر! سرای عزیزاله‌اف، بهشت ارزان‌قیمت‌ها شتاب در تکمیل ایستگاه‌های کلیدی مترو مشهد | قلندرشریف: ایستگاه میدان بسیج در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد بهره‌برداری از «ایوان سلام» در پایانه مسافربری مشهد تا شهریور ۱۴۰۴
سرخط خبرها

بهره برداری از ایستگاه الندشت قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۹۳۶۲
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
بهره برداری از ایستگاه الندشت قطارشهری مشهد
ایستگاه الندشت خط دوم قطارشهری مشهد واقع در خیابان کوهسنگی این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد در مراسم بهره برداری از این ایستگاه گفت: تکمیل پروژه قطارشهری مشهد از اولویت‌های مدیریت شهری است و با قوت ادامه دارد.
محمد رضا کلایی افزود: تمام تلاش خود را برای تکمیل خط سوم و همچنین ساخت خط چهارم نیز به کار بسته‌ایم و به رغم افزایش قیمت‌ها سعی می‌شود خللی در اجرای این پروژه‌ها ایجاد نشود.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: برای ساخت ایستگاه الندشت در خط دوم هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.
خلیل الله کاظمی افزود: ایستگاه کوهسنگی نیز تا دو هفته آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی ادامه داد: حدود پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم قطار شهری کمبود اعتبار داشتیم که این اعتبار با درخواست از شورای شهر از طریق وام به این خط تزریق شد.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد گفت: خط سوم قطارشهری نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر در دست ساخت است و سعی می‌شود مسیر ۵.۲ کیلومتری این خط از میدان شهدا به پایانه تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
کاظمی افزود: با توجه به اصلاح نرخ سوخت و افزایش تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی، تقویت و افزایش سرعت سرویس دهی حمل ونقل عمومی در دستور است و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: ۷۰ دستگاه مینی بوس جدید هم به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده و ۳۰ دستگاه نیز تا پایان سال وارد این خطوط می‌شود.
معاون عمران و حمل و نقل شهردار مشهد گفت: طی دو روز گذشته استفاده از قطارشهری در مشهد حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است از این رو سر فاصله زمانی رسیدن ایستگاه به قطار به ۴.۵ دقیقه کاهش یافته است.


ساخت و توسعه قطارشهری منجر به زیست پذیری بیشتر شهری می‌شود


رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: تکمیل و ساخت پروژه‌های بزرگ نظیر خطوط مترویی از اولویت‌های شورای پنجم بوده و هست.
محمد هادی مهدی نیا با بیان اینکه قطارشهری منجر به زیست پذیری بیشتر شهری می‌شود افزود: فارغ از نگاه سیاسی، ادامه و توسعه پروژه‌های قطارشهری به رغم شوک ارزی در دستور کار بود.
وی ادامه داد: اگر روند توسعه‌ای حمل و نقل عمومی مبتنی بر حمل و نقل پاک و ریلی نباشد ترغیب مردم به حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طرح‌های تفصیلی شهری نیز باید نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل عمومی داشت.
مهدی نیا با بیان اینکه دولت تا کنون همکاری خوبی در ساخت طرح‌های قطار شهری مشهد داشته است افزود: امید است که این روند در ساخت خطوط سوم و چهارم نیز ادامه داشته باشد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->