استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد (یکم شهریور ۱۴۰۴) بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد | روزانه ۲۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مشهد در دهه پایانی صفر وارد می‌شود بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه بین‌المللی مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۴) | تأکید بر ارتقای خدمات به زائران رضوی استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای فضاسازی ویژه مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آبرسانی به ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (علیه‌السلام) در منطقه ۶ مشهد انسداد معابر فرعی خیابان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد در روزهای آخر دهه صفر هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ابراز تاسف عضو شورای شهر مشهد از تغییر در نقشه اجرایی پروژه‌های عمرانی مشهد حین انجام کار

  • کد خبر: ۹۷۷۹۵
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
ابراز تاسف عضو شورای شهر مشهد از تغییر در نقشه اجرایی پروژه‌های عمرانی مشهد حین انجام کار
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهدمقدس گفت: متاسفانه شاهد آن بودیم که نقشه‌های اجرایی پروژه‌ها در دوره قبل به دلیل اصرار بر کاهش زمان اجرا، در حین ساخت تغییر پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان پیرامون تکلیف شهرداری مشهد مقدس نسبت به استفاده از مطالعات ارزش پروژه‌های عمرانی و خدماتی با هزینه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، اظهار داشت: بنا به مصوبه شورای ششم در اصلاح و متمم بودجه ۱۴۰۰، شهرداری مشهد مکلف شد نسبت به مدیریت هزینه با استفاده از مطالعات ارزش پروژه‌های عمرانی و خدمات اساسی با هزینه اجرای بیش از ۲۰ میلیارد تومان اقدام کند و گزارش پیشرفت و نتایج آن را در بازه زمانی سه ماه، به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

وی در ادامه پیرامون چرایی تصویب این تبصره و تکلیفی که به شهرداری محول شده است، گفت: موضوع مطالعات ارزش، اقدامی نظام‌مند و کارکردگراست که دارای کاربرد حرفه‌ای برای ارزیابی و بهبود ارزش طرح‌ها اعم از عمرانی، خدماتی و ... می‌شود. رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: مطالعه ارزش تکنیک مدیریتی است که به دنبال برقراری توازن عملی میان هزینه، عملکرد محصول، خدمت و پروژه با اجزای مرتبط آن است.

دبیریان با اشاره به اینکه مهندسی ارزش در قوانین برنامه‌های سوم تا ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران مورد تاکید قرار گرفته گفت: در این قوانین، دولت مکلف به پیاده‌سازی مهندسی ارزش در پروژه‌های متوسط و بزرگ شده است؛ مطالعات ارزش در شهرداری مشهد مقدس به دوره‌های سوم و چهارم شورای شهر بازمی‌گردد که معاونت برنامه‌ریزی مکلف شد نظام نامه‌ای برای این موضوع تدوین کند.

وی ادامه داد: این نظام‌نامه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تصویب رسید، اما متاسفانه در سال‌های گذشته به ویژه در دوره پنجم مدیریت شهری، مطالعات مهندسی ارزش مورد غفلت جدی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: متاسفانه شاهد آن بودیم که نقشه‌های اجرایی پروژه‌ها به دلیل اصرار بر کاهش زمان اجرا، در حین ساخت تغییر پیدا کرده است.

دبیریان مصداق عینی این مسئله را تقاطع غیر همسطح آزادگان، دور برگردان ابوطالب و تقاطع غیرهمسطح مصلی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در تقاطع غیر همسطح آزادگان شاهد آن بودیم که سازه پل به صورت بتنی درجا، با اخذ موافقت دستگاه نظارت به تصویب رسیده بود، اما پس از انتخاب پیمانکار، به جهت اصرار بر تسریع در عملیات اجرایی و افتتاح پروژه، با پیشنهاد پیمانکار و توافق دستگاه نظارت، سیستم سازه پل به سگمنتال تغییر پیدا می‌کند.

وی اذعان کرد: همچنین در دور برگردان غربی ابوطالب، نقشه‌های اجرایی به صورت تیر بتنی درجا به تصویب رسیده بود، اما متاسفانه پس از ابلاغ به دستگاه نظارت، به "تیر بتنی قوسی" پیش ساخته تغییر پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تشریح کرد: تغییراتی که در نقشه‌ها در حین ساخت با هدف افزایش سرعت ایجاد می‌شود، منجر به افزایش هزینه‌های اجرا می‌گردد که در پروژه‌های مختلف شاهد آن هستیم.

دبیریان افزود: با توجه به اهمیت این مسئله و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در تبصره ۹ اصلاح بودجه ۱۴۰۰، شهرداری مکلف شد که در پروژه‌هایی با ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان، مطالعات مهندسی ارزش را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: پیگیر آن هستیم که نماینده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در کمیته نظارتی مشخص شود تا بتوانیم در راستای مطالعات ارزش در پروژه‌هایی که در شهرداری تعریف می‌شود، از هدر رفت بیت المال جلوگیری کنیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->