محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان در تل آویو + فیلم وزیر خارجه انگلیس: برای برقراری آتش‌بس در غزه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنم جلیلی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان!
سرخط خبرها

آغاز مانور موشک‌های بالستیک و کروز روسی با نظارت پوتین از فردا (شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۹۵۴۶
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
آغاز مانور موشک‌های بالستیک و کروز روسی با نظارت پوتین از فردا (شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰)
طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور روز شنبه بر تمرین‌های نظامی با حضور «نیروهای راهبردی» روسیه که شامل پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز می‌شود، نظارت خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اخبار مربوط به این رزمایش در حالی منتشر می شود که در میانه تنش‌های غرب و مسکو بر سر اوکراین، روسیه از عقب‌نشینی نیروهایش خبر داده است. وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت که پوتین «بر یک تمرین برنامه‌ریزی شده نیروهای بازدارندگی استراتژیک... که طی آن موشک‌های بالستیک و کروز پرتاب خواهد شد» نظارت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که در این تمرینات، نیروی هوایی، واحدهای منطقه نظامی جنوب و همچنین ناوگان شمال و دریای سیاه روسیه شرکت خواهند کرد.

به‌رغم عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطق مرزی با اوکراین با هدف کاستن از تنش‌ها، غرب مجدداً ادعای حمله روسیه به اوکراین را مطرح کرده و همزمان درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و استقلال‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است. رسانه‌های محلی امروز (جمعه) گزارش دادند ارتش اوکراین و نیروهای دولت‌های خودخوانده «لوهانسک» و «دونتسک» به تبادل آتش و گلوله باران یکدیگر پرداختند. به نوشته خبرگزاری «رویترز» فقط در روز جمعه ۶۰ بار نقض توافق آتش‌بس بین اوکراین و مناطق شرق این کشور ثبت شده که همین امر باعث تشدید تنش‌ها شده است.

در جدیدترین ادعاها علیه روسیه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» مدعی شده تازه‌ترین ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا این است که عقب‌نشینی روسیه از مرز اوکراین با هدف گمراه کردن آمریکا و متحدانش انجام شده است.

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ تشدید شده و در هفته‌های اخیر با ادعای غرب مبنی بر قصد روسیه برای حمله به اوکراین به اوج خود رسیده است. این شبه‌جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->