افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت جدید دارو‌ها در دسترس مردم قرار گرفت

  • کد خبر: ۱۱۹۳۴۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
قیمت جدید دارو‌ها در دسترس مردم قرار گرفت
سازمان غذا و دارو قیمت همه دارو‌ها را به صورت شفاف و برخط روی سایت خود منتشر کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هموطنان با مراجعه به سایت http://irc.fda.gov.ir/nfi و یا برنامه سامانه تی‌تک و اسکن QR کد روی محصولات بسته در لحظه قیمت دارو را مشاهده کنید. 

مردم با مشاهده غیرمجاز قیمت داروها نسبت به قیمت‌های درج شده در سایت و یا خرید آزاد داروها در داروخانه‌ها با توجه به قرارداد با بیمه‌ها، می‌توانند در تماس با شماره ۱۹۰ و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی، معایب را گزارش کنند.

طرح «دارویار» و مزایای اجرای آن 

در اجرای اصلاح یارانه‌ها طرح «دارویار در کشور اجرا می‌شود تا با اجرای آن نفع آن به مردم برسد و قیمت داروها برای مردم به عنوان مصرف‌کننده هیچ تغییری نداشته باشد و بیمه‌ها هزینه آن را تقبل کنند.

در طرح «دارویار»، یارانه داروها به انتهای زنجیره انتقال و از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص خواهد یافت، این اقدام در سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای است.

تدارک یارانه داروی مناسب با نیاز بیماران،‌مندی همه دهک ها از یارانه، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی برای احاد مردم، پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند، الگوی مصرف دارو و درمان هستند. کاهش مصرفی القایی، کنترل قاچاق معکوس و رشد استفاده از داروها، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران و صعب العلاج خاص از اجرای طرح دارویار است.

در اجرای طرح دارویار مبلغ ۶ هزار تومان برای پوشش قرار دادن افراد بدون بیمه در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده، سه دهک اول جامعه «حدود ۶ میلیون نفر» بدون حضور و به صورت رایگان توسط سازمان بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرد. گرفتند.

سایر دهک‌ها می‌توانند برای پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، اتباع خارجی که اجازه اقامت می‌توانند برای پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و اتباع غیرمجاز نیز با ثبت مشخصات خود و تأیید وزارت کشور می‌توانند از بیمه‌های خارج شوند. ، بیمه روی تخت و بیمه در مواقع اورژانسی برای افراد بدون بیمه و مجهول الهویه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->