پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد
مطالعات ایجاد ۵۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در مشهد انجام شده است و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهر مشهد به‌عنوان یکی از پیشرو‌ترین شهر‌های کشور در بهره‌مندی از‌شبکه مسیر‌های دوچرخه‌سواری، اکنون با ایجاد بیش از ۲۱۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری توانسته است بخش شایان‌توجهی از معابر اصلی شهر را به این خطوط مجهز کند تا با توجه به سیاست‌های هوای پاک و تلاش مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه شاهد گسترش این شبکه در شهر باشیم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز بابیان اینکه براساس برنامه مطالعاتی شهرداری مشهد در این کلان‌شهر باید ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری داشته باشیم، گفت: براساس آمار تا پایان سال ۱۳۹۹، مدیریت شهری توانسته بود ۱۸۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد کند و در سال گذشته نیز توانستیم ۲۳ کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه کنیم.

جمشید جعفری بابیان اینکه از ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ۱۹۵ کیلومتر مربوط به مسیر‌های دوچرخه‌سواری در معابر اصلی شهر است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز ۵۸ کیلومتر باید به شبکه ویژه دوچرخه‌سواری شهر مشهد بیفزاییم که ایجاد این شبکه منوط به تخصیص و تزریق بودجه‌های مورد نیاز است.

مسیر‌های دوچرخه در معابر پادگان

وی بیان کرد: امسال در جریان بازگشایی معابر پادگان، مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری نیز در این معابر شکل گرفت و همچنین در پروژه‌های قبلی مدیریت شهری ایجاد مسیر‌های دوچرخه‌سواری انجام شده است و به تناسب تزریق بودجه در راستای تکمیل این شبکه حمل‌ونقلی پاک گام بر می‌داریم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در زمینه چالش‌های افزایش مسیر دوچرخه در شهر بیان کرد: در خیابان‌هایی که عقب‌نشینی‌های آن انجام شده، همراه با اجرای عملیات پیاده‌روسازی، عملیات ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری نیز انجام می‌شود، اما در برخی از خیابان‌ها باوجود انجام مطالعات هنوز عقب‌نشینی‌های لازم انجام نشده است یا در اولویت پیاده‌روسازی نیستند؛ ازین‌رو با توجه به اینکه باید یک‌بار و در یک زمان عملیات پیاده‌روسازی و ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری انجام شود، ایجاد شبکه متصل دوچرخه‌سواری از به‌هم‌پیوستگی لازم برخوردار نیست.

وی افزود: هم‌اکنون براساس مطالعات، ۱۶۵ کیلومتر شبکه دوچرخه‌سواری شهر مشهد به‌صورت پیوسته است.

مناسب‌سازی تقاطع‌ها برای ایجاد مسیر دوچرخه

جعفری بیان کرد: البته یکی دیگر از بخش‌هایی که مسیر‌های دوچرخه‌سواری را از حالت به‌هم‌پیوسته خارج می‌کند در تقاطع‌های شهر است که این مشکل نیز در جریان اجرای کلان‌پروژه حق تقدم و در تقاطع‌هایی که این پروژه در آن اجرایی شده، رفع شده است و به‌مرور زمان دیگر تقاطع‌ها نیز برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری مناسب‌سازی می‌شود.

وی همچنین درباره ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: ایجاد معبر ویژه دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر هم اجرا می‌شود، اما اجرای آن بر مبنای ایجاد معابر جدید یا مناسب‌سازی معابر این مناطق است؛ بنابراین در معابری از حاشیه شهر که عملیات بهسازی معابر انجام می‌شود به‌صورت هم‌زمان مسیر دوچرخه‌سواری هم پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->