حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

پاسخ به دردسر‌های شارژ من کارت

  • کد خبر: ۱۳۸۵۶۳
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
  • ۳
پاسخ به دردسر‌های شارژ من کارت
مدیرعامل سازمان فاوا همراه با شهرآرا به جمع مردم آمد و به مشکلاتی همچون نبود دستگاه شارژ من کارت و توزیع نشدن «من کارت» پرداخت.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز؛  ۱۳ مرداد امسال بود که بر اساس پیامک‌های متعدد شهروندان مبنی بر نبود دستگاه شارژ من کارت و توزیع نشدن «من کارت» به همراه مردم از ایستگاه‌های اتوبوس فاقد دستگاه شارژ بازدید کردیم. در آن گزارش به موضوع نبود دستگاه شارژ من کارت، به خصوص در ایستگاه‌هایی اشاره کردیم که پیش از آن به دستگاه شارژ مجهز بود، اما به دلایل مختلف -از جمله سرقت سارقان- بدون دستگاه مانده بود. همچنین به موضوع دسترسی نداشتن شهروندان به خرید مجدد «من کارت» اشاره کردیم که نتیجه اش چیزی جز سرگردانی و سردرگمی شهروندان در سوار شدن به اتوبوس نبود.
بعد از پیگیری این مطالبه شهروندان در دو سه گزارش متوالی این بار در بازدید با مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد به  سراغ همان مکان‌هایی رفتیم که به دستگاه شارژ من کارت مجهز نبود.

۹ صبح، پایانه شهدا

قرار ما ساعت ۹ صبح در پایانه شهداست؛ جایی که مسافران زیادی از این نقطه به سایر مناطق شهر سفر می‌کنند و چندین بار هم در بخش «نگاه روز» همین صفحه جای خالی دستگاه شارژ من کارت در این پایانه را به تصویر کشیدیم. یکی از همشهریان در حال شارژ کردن من کارت خود از باجه‌های شارژ است. به همراه مهدی بدیع فرخد، مدیر عامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با او وارد گفتگو می‌شویم.
این شهروند با بیان اینکه در بعضی از نقاط شهری اصلا دستگاه شارژ من کارت وجود ندارد، می‌گوید: یکی از عاملان فروش، واقع درمفتح ۳۶، من کارت را به دلیل نبود اینترنت شارژ نمی‌کند و در این منطقه فقط همین یک عامل فروش وجود دارد. چرا بر روند کار باجه‌های شارژ من کارت نظارتی نمی‌شود؟
کشمیری، یکی دیگر از مسافران، به ما می‌گوید: در گلشهر، اول خیابان صاحب الزمان (عج) هیچ دستگاه شارژ من کارتی وجود ندارد. هنگامی که برای انجام کاری تا شهدا می‌آیم، اینجا کارتم را شارژ می‌کنم. چرا در منطقه گلشهر دستگاه شارژ من کارت نمی‌گذارند؟

پیشنهاد تعبیه دستگاه شارژ در داخل اتوبوس

یکی دیگر از مسافران نیز می‌گوید: مسافر هستم و از اصفهان به مشهد آمده ام. برای تردد در شهر از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنم، ولی در اطراف حرم مطهر هر چه گشتم تا زائرکارت پیدا کنم، موفق نشدم.
حداقل کاری کنید که در اطراف حرم مطهر کمبودی در زمینه زائرکارت وجود نداشته باشد تا زائران سرگردان نشوند. فخری یکی از مسافران خط ۲۲ اتوبوس است که با گلایه از نبود دستگاه شارژ در هر ایستگاه می‌گوید: چرا درباره نقاط شارژ من کارت اطلاع رسانی صحیح و همه جانبه‌ای صورت نمی‌گیرد؟ مشهد شهری زائر پذیر است و سالانه چندین میلیون زائر دارد. چرا وقتی زائری می‌خواهد با مترو تردد کند، باید سردرگم شود و نداند من کارتش را کجا شارژ کند؟ بهتر نیست داخل هر اتوبوس دستگاه شارژ من کارت هم تعبیه شود؟

دریافت اجباری هزینه آزاد بلیت

عبداللهی، یکی از مسافران خط ۲، می‌گوید: در سیدرضی می‌خواستم اتوبوس سوار شوم. هرجا را گشتم، دستگاه شارژ من کارت پیدا نکردم و،  چون عجله داشتم وارد اتوبوس شدم. اتوبوس ران به این دلیل که کارتم شارژ نداشت، از من ۳ هزار تومان کرایه گرفت. اینکه ایستگاه شارژ من کارت وجود ندارد مشکل شهرداری است نه من. چرا باید ۳ هزار تومان کرایه بپردازم. خانمی که به همراه فرزندش قصد دارد سوار اتوبوس شود، می‌گوید: چرا باجه‌های شارژ من کارت فقط کارت بانکی قبول می‌کنند.
شاید فردی پولی در کارتش نداشته و فقط خواسته باشد نقدی بپردازد. امروز به دلیل اینکه کارتم موجودی نداشت و فقط پول نقد همراهم بود مجبور شدم دوبرابر به اتوبوس کرایه بپردازم. شهرداری باید برای سهولت در کار شهروندان، شیوه‌های متنوع پرداخت را اعمال کند، نه اینکه آن‌ها را محدود کند.

توزیع سراسری من کارت در شهر

بدیع بیان می‌کند: بخش دیگری از واردات من کارت انجام شده است که بر این اساس در مشهد توزیع نامحدود خواهیم داشت. با این کار امیدواریم در این بخش دیگر مشکلی وجود نداشته باشد. مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد توضیح می‌دهد: مشهد حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد، در حالی که حدود ۶ میلیون من کارت توزیع شده است؛ با این حال با توجه به توزیع نامحدود من کارت، مشکلی در این زمینه نداریم.

بعد از طرح گلایه‌های شهروندان، نوبت به مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد می‌رسد. بدیع می‌گوید: درباره من کارت دو مسئله وجود دارد؛ موضوع اول کارت فیزیکی من کارت و توزیع آن در شهر و دیگری شارژ آن است. او بیان می‌کند: در تأمین من کارت به شدت با مشکل مواجه بودیم؛ زیرا من کارت‌ها کارت‌های ساده‌ای نیستند و قطعات آن‌ها هوشمند و وارداتی است.

در این باره قبلا در توزیع من کارت محدودیت داشتیم، اما خوشبختانه در یک ماه گذشته توانستیم تعداد مناسبی من کارت تهیه کنیم. بدیع ادامه می‌دهد: قیمت تمام شده من کارت‌ها برای شهرداری ۷۰ هزار تومان است، ولی با یارانه‌ای که برای شهروندان در نظر گرفته می‌شود مبلغ تمام شده این کارت برای شهروندان ۱۵ هزار تومان است. او ادامه می‌دهد: در دوران کمبود دستگاه شارژ، همکاران ما به صورت نامحسوس از همه متولیان شارژ و توزیع من کارت بازدید داشتند تا مشکلات را رفع کنند.

۳۰ باجه فروش در شهر

او می‌گوید: برخی از شهروندان گلایه داشتند که نقاط فروش من کارت کم است. اکنون سی باجه فروش من کارت با پراکندگی مناسب در شهر داریم. بنا نداریم به این موارد اضافه شود؛ زیرا فرض بر این است هر شهروند یک بار من کارت می‌خرد و در صورت مراقبت، برای چندین سال کفایت می‌کند.

۱۰۵۰ عامل شارژ من کارت در شهر

بدیع بیان می‌کند: حدود سیصد دستگاه خودکار شارژ در شهر وجود دارد که در ایستگاه‌های اتوبوس نصب است. مجموعا ۱۰۵۰ دستگاه شارژ من کارت در شهر وجود دارد که این تعداد در مقایسه با سایر شهر‌های بزرگ کشور آمار مطلوبی است. او می‌افزاید: توزیع و پراکندگی نقاط شارژ در سراسر شهر یکنواخت است. گلایه‌هایی از شهروندان داشتیم که در برخی مناطق دستگاه شارژ وجود ندارد. اغلب این موارد را که بررسی کردیم، متوجه شدیم در همان مناطق چندین دستگاه شارژ من کارت وجود دارد، اما شهروندان اطلاعی از وجود آن‌ها ندارند. سایت «مشهد آی آر» و نقشه همراه مشهد دو مرجع اطلاع رسانی نقاط شارژ من کارت در مشهد هستند.

بدیع می‌گوید: در صورتی که گوشی تلفن همراه شهروندان یا اطرافیان و نزدیکان آن‌ها قابلیت NFC داشته باشد، شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم افزار «پی پاد» اعتبار من کارت خود را بدون نیاز به عامل شارژ افزایش دهند. مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد درباره درخواست کارمزد از سوی برخی افراد دارای دستگاه شارژ من کارت اظهار می‌کند: عوامل شارژ من کارت باید بابت خدمتی که به مردم ارائه می‌دهند کارمزدی از شرکت پیمانکار دریافت کنند و دریافت کارمزد از شهروندان مطلقا ممنوع و تخلف محرز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
1
با تشکر از پیگیریهای شما
مدتهای زیادیست که به دارندگان دستگاه شارژ در مغازه ها، هیچ کارمزدی پرداخت نشده.
از مردم کارمزد نمیگیرم و در حد توان کارشان را راه می اندازم.
بارها و بارها، تصمیم گرفتم که از شارژ من کارت، انصراف بدهم.
ولی تنها کاری که فعلا از دستم بر می آید، همین خدمت به ظاهر ساده به هم محلی هایم است.
اگر واقعا شرکت پیمانکار، توانایی لازم را ندارد، چه اصراری به ادامه کار با ایشان وجود دارد!
لطفا به این موضوع هم رسیدگی بفرمایید.
متشکرم
ساالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
0
0
همون باجه ها هم دارن بدون حقوق وبیمه دارن کارمیکنن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
2
با سلام،

شارژ من کارت‌های سری جدید با گوشی (نرم‌افزار پی‌پاد) در حال حاضر ممکن نیست،
چند باجه رفتم و موجودی من کارت اونها رو هم چک کردم و قابل شارژ با گوشی نیستن. در صورتی که من کارت‌های قدیمی بدون مشکل شارژ می‌شوند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->