رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد دبیرکل سازمان ملل: زمان خاموش‌کردن آتش اسلحه‌هاست منابعی در نیروهای مسلح از آماده شدن طرح پاسخ سخت به اقدام احتمالی صهیونیست‌ها خبرداد توضیحات پلیس راهور در خصوص افزایش هزینه ثبت‌نام گواهینامه موتورسیکلت  سردار نقدی: روز ۱۳ آبان میدان ابراز وجود ماست | نتانیاهو برای منافع آمریکا می‌جنگد دستگیری عاملان شهادت مأموران پلیس در سیستان و بلوچستان (۱۵ مهر ۱۴۰۳) همه چیز درباره سفیر جدید انگلیس در ایران | کابل، بیروت و حالا تهران تظاهرات حامیان عمران خان در اسلام آباد به خشونت کشیده شد طبل تو خالی | گاردین: ایران ثابت کرد که پدافند اسرائیل آن‌گونه که تبلیغ می‌شد، نیست چند کلام با استاندار آینده! مجلس خبرگان در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه، بیانیه صادر کرد به منظور بازدید از تاسیسات نفتی؛ وزیر نفت دقایقی پیش وارد جزیره خارک شد امنیت آسمان ایران به روایت تصویر | وزیر راه به‌منظور بررسی آخرین وضعیت عملیات هوانوردی، از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد + فیلم قالیباف: نماز جمعه هفته گذشته روشن‌ترین جلوه اقتدار ملی بود + فیلم سردار رادان: کار دادن به اتباع غیرمجاز جُرم است + فیلم حزب‌الله لبنان با صدور ۵ بیانیه، از هدف قرار دادن پایگاه‌ها و نظامیان ارتش اشغالگر خبر داد بمباران شمال غزه ۳۰ شهید و ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت (۱۵ مهر ۱۴۰۳) اعلام گزینه نهایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی برای استانداری به وزیر کشور پیام تسلیت سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت و مردم بوسنی و هرزگوین در پی وقوع سیل حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به جنوب لبنان | تهدید مردم به تخلیه خانه‌هایشان+فیلم اطلاعیه هشدار امنیت پرواز برای غرب ایران تکذیب شد (۱۵ مهر ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی هلاکت ۱۱ سربازش را توسط حزب الله پذیرفت
سرخط خبرها

روسیه در کودتای آلمان نقش دارد؟

  • کد خبر: ۱۳۸۸۴۰
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
روسیه در کودتای آلمان نقش دارد؟
سخنگوی کرملین روز در ارتباط با تلاش برای کودتا در آلمان گفت: هیچ شکی وجود ندارد که روسیه در این کودتا نقشی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیمیتری پسکوف افزود: این تحولات در واقع مشکلات داخلی آلمان و خود گواه عدم دخالت روسیه در آنها هستند.

سخنگوی کرملین اظهار داشت: ما از طریق گزارش رسانه‌ها از این کودتا باخبر شدیم اما هیچ نظری در خصوص آن نداریم.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های بین‌المللی؛ ۲۵ افراط گرا و عضو سابق ارتش آلمان که برای حمله به پارلمان این کشور برنامه ریزی کرده بودند، در ۱۱ ایالت این کشور دستگیر شدند. دو تن از این افراد نقش اصلی را بر عهده داشته‌اند.

گفته می‌شود که اعضای گروه افراطی «شهروندان رایش» که مدت طولانی پلیس به خاطر حملات خشونت آمیز و تئوری‌های توطئه‌، آن‌ها را تحت نظر داشته، در میان طراحان این حمله بودند.

به نوشته شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیسی، یک مرد آلمانی ۷۱ ساله که با عنوان هاینریش سیزدهم از او یاد شده، محور اصلی برنامه‌های این گروه بوده است.

دفتر دادستان فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح امروز دادستان‌های فدرال ۲۲ عضو و ۳ حامی یک سازمان تروریستی را با حکم بازداشت قاضی تحقیقات دیوان عالی فدرال دستگیر کردند.

طبق نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از ۱۳۰ خانه، دفتر و ساختمان‌های دیگر به عنوان بخشی از عملیات تفتیش شدند.

افراط گرایان قصد داشتند که برخی از اعضای نیروهای امنیتی را به عنوان همبستگی با خود همراه کنند که منجر به کودتا شود. به گفته دادستان‌های آلمان، این گروه قصد داشت یک دولت نظامی موقت تشکیل دهد و با شماری از دولت‌های خارجی مذاکره کنند.

به علاوه مسئولین آلمانی اعلام کردند که یک زن آلمانی به نام «ویتالیا بی.» (یک نام روسی) در میان بازداشتی‌ها بودند اما دلیلی برای باور به اینکه مقام‌های روسیه از این توطئه‌ها حمایت می‌کردند، وجود ندارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->