درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

افزایش ۹۰ درصدی جرائم مجازی در استان

  • کد خبر: ۱۷۳۵۴
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
افزایش ۹۰ درصدی جرائم مجازی در استان
سردار محمدکاظم تقوی آخرین وضعیت جرائم فضای مجازی در خراسان رضوی را تشریح کرد
ابوعطا - «جرائم اینترنتی به صورت افسارگسیخته‌ای در حال افزایش است، نفوذ ۷۵ درصدی اینترنت و استفاده از فضا‌های مجازی در این افزایش مؤثر بوده است»، این را سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی می‌گوید. فرمانده‌ای که هم مرز بودن حوزه نظارتی اش با کشوری همچون افغانستان، حساسیت‌های زیادی را برایش ایجاد کرده است. اما با وجود مشکلات ریز و درشت امنیتی- اجتماعی در استان، او روز گذشته اعلام کرد که جرائم اینترنتی در خراسان رضوی ۹۰ درصد افزایش داشته است، و همین نشان دهنده اهمیت پرداختن بیشتر به جرائم نوظهور نسبت به جرائم سنتی است. دیروز همایش مدیران پلیس فتای خراسان رضوی، در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، همایشی که با صحبت‌های سردار تقوی همراه شد.
او مشکلات مختلفی که پلیس در استان با آن مواجه است را برشمرد و اعلام کردکه در ۱۰ ماهه نخست امسال خراسان رضوی با افزایش ۴۰ درصدی مسافر با تعداد ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، روبه رو بوده است.
او بیان کرد: حضور این تعداد مسافر در کنار حضور ۳۰ میلیون زائر ایرانی و ۴ میلیون زائر خارجی در ایام خاص سال، موجب شده تا دشمنان دنبال ایجاد ناامنی در مشهد باشند.
سردار تقوی با اشاره به حوادث و ناامنی‌های رخ داده در آبان ماه اعلام کرد: در سایر حوادثی که امسال با آن روبه رو شدیم، ۲۲ مرکز از مجموع ۴۰ مرکزی که علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کردند، روی مشهد تمرکز داشتند، به عبارتی بیش از نیمی از این شبکه‌ها به دنبال ایجاد آشوب در کلانشهر مشهد بوده اند، اما نتیجه رصد و آمادگی بالای نیروی انتظامی در برخورد با این حرکت ها، این افراد را ناکام گذاشت.

ایجاد امنیت روانی از وظایف فتا است
تقوی با اشاره به تاریخچه شکل گیری پلیس فتا از سال ۱۳۹۰، و لزوم ایجاد این پلیس تخصصی در تمام شهرستان‌های استان، به ضرورت توجه به فضای مجازی و جرائم نوظهور در این حوزه پرداخت و بیان کرد: فضای مجازی مرز، جغرافیا و جمعیت نمی‌شناسد و خیلی از افراد در پایین‌ترین رده‌های اجتماعی می‌توانند تبدیل به یک مرکز تولید ناامنی در کشور شوند.
به گفته فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، امروز پلیس فتا، در همه شئون زندگی مردم می‌تواند تأثیرگذار باشد و امنیت روانی مردم را تأمین کند و این امنیت از مهم‌ترین مأموریت‌های پلیس
فتاست. او گفت: امنیت روانی وقتی به وجود می‌آید که کسی نتواند به پول مردم در بانک‌ها دست درازی کند، بنابراین رصد و برخورد با کسانی که از طریق دزدی، توزیع سلاح، مواد مخدر و یا مشروبات الکلی به دنبال بر هم زدن آرامش خانواده‌ها هستند، جزو وظایف مهم پلیس فتاست.

فیشینگ مهم‌ترین آسیب فضای مجازی
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در حاشیه این همایش به جمع خبرنگاران آمد و اعلام کرد: امسال در موضوع فضای مجازی به کانون‌ها بیشتر توجه شده و باند‌های سازماندهی شده هدف قرار گرفته اند.
سردار تقوی ادامه داد: بخشی از فضای مجازی همواره از سوی دشمنان علیه مردم مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که امسال در موضوع امنیت فضای مجازی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
او گفت: دشمنان به دنبال حفره‌های امنیتی در فضای مجازی هستند و فضای مجازی هرچند ظرفیت خوبی برای تبادلات علمی است، اما در کنار آن محلی برای بسیاری از جرائم شده است.
یکی از مهم‌ترین صحبت‌هایی که درددل بسیاری از مال باختگان و فریب خوردگان در فضای مجازی است، موضوع فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است که فرمانده انتظامی خراسان رضوی آن را از مهم‌ترین آسیب‌ها در حوزه فضای مجازی دانست و بیان کرد: بیشترین شکایت شهروندان در پلیس فتا در حوزه برداشت‌های غیرمجاز بوده است که با فعال شدن رمز یک بار مصرف بانکی این نوع کلاهبرداری نیز مهار می‌شود.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->