به‌زودی مشکل هزینه سرویس مدارس استثنایی در مشهد حل می‌شود رشد و توسعه جامعه با مشارکت فراگیر معلولان قول ویژه رئیس جمهور به معلولان + فیلم سهم ناعادلانه معلولان از امکانات همگام با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان همه ما ساکنان یک خیابانیم روایت اهالی آسایشگاه فیاض بخش که معلولیت مانع رسیدن به اهدافشان نیست | زندگی به توان امید لزوم مناسب‌سازی ۲۰۰۰ مکان در سند تحول مناسب‌سازی مشهد نامه‌ افراد دارای معلولیت به رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۳ هزار نفر متقاضی حق پرستاری در خراسان رضوی علت و معلول استخدام نصفه ونیمه معلولان وعده پیگیری اعتراض توان یابان که در آزمون استخدامی اخیر رد شده اند | صدای معلولان شنیده می‌شود؟ ۲۱‌هزار نابینا و کم‌بینا زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی درباره برخی بالا‌وپایین‌های زندگی نابینایان مشهد به بهانه روز عصای سفید | چشم نیمه‌باز شهر به مشکلات روشن‌دلان مناسب‌سازی‌نشدن مدارس خراسان رضوی، مانعی پیش پای معلولان مراکز پیشخوان دولت در خراسان رضوی برای تردد معلولان مناسب‌سازی می‌شود بررسی مشکلات تحصیلی دانش آموزان استثنایی در مشهد؛ از هزینه‌های حمل‌ونقل تا کمبود نیروی انسانی راهیابی دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی خراسان رضوی به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ محاسبات سریع ذهنی راه‌اندازی سامانه اعزام مترجم، حلال مشکلات ناشنوایان | تسهیلات مناسب‌سازی منازل ناشنوایان خراسان رضوی به ۴۰ میلیون تومان رسید
سرخط خبرها

تحصیل ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۹۵۶۰
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
تحصیل ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در خراسان رضوی
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۱۹ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در هفت گروه با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، بانیاز ذهنی، اتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در ۲۷۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

جواد روحانی در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کشور در مدارس این استان تحصیل می‌کنند  اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۹ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه  در هفت گروه با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، بانیاز ذهنی، اتیسم و مشکلات ویژه یادگیری در ۲۷۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که ۱۰ درصد کل دانش آموزان استثنایی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این موضوع بدین معنی نیست که جمعیت افراد با نیاز‌های ویژه در این استان بالاست؛ بلکه به معنای جذب تعداد زیادی از دانش آموزان استثنایی به چرخه تحصیل و تعلیم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در آموزش و پرورش عمل فراگیرسازی به جای جداسازی باید صورت گیرد؛ اما در برخی شرایط مانند وجود دانش آموزان معلول ذهنی، مجبور به جداسازی هستیم.

روحانی تصریح کرد: اغلب خانواده‌ها فرزندان معلول خود را در خانه نگهداری می‌کنند و یا والدین به دلیل برچسب خوردن استثنایی به فرزندانشان از حضور فرزندان خود در مدارس استثنایی و جامعه جلوگیری میکنند از اینرو ارزش قائل نشدن برای دانش آموزان استثنایی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی یکی از مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش را فراهم نمودن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه کودکان واجب التعلیم عنوان کرد و گفت: هدف از آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی این است که با فراهم نمودن امکانات آموزشی بتوانیم دانش آموزان بانیاز‌های ویژه را به جامعه برگردانیم و از آسیب‌های  اقتصادی و اجتماعی به این عزیزان پیشگیری نماییم و با  همکاری سایر نهاد‌ها این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با کسب اموزش و مهارت به دانش اموزان بانیاز‌های ویژه بسیاری از توانمندی‌ها و استعداد‌های این عزیزان شکوفا می‌شود چرا که این دانش آموزان علی رغم داشتن معلولیت از توانمندی‌های بسیاری برخوردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->