هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف و افزایش دما در شمال کشور (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مصرف بالای آموکسی‌سیلین در ایران | ردپای تجویز پزشکان ۲۰ درصد جمعیت کشور را تا سال ۱۴۲۰ «سالمندان» تشکیل می‌دهند حمله سارقان مسلح به یک طلافروشی در کرج (۹ مهر ۱۴۰۳) یاشار سلطانی آزاد شد فراخوان بسیج جامعه پزشکی برای امدادرسانی به مجروحان در لبنان (۹ مهر ۱۴۰۳) اعلام آمادگی سفیران حمایتهای روانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لبنان پیدا شدن پیکر ۹ مفقودی طغیان هلیل‌رود| ۵ نفر همچنان مفقود هستند (۹ مهر ۱۴۰۳) هر آنچه باید از «آب سیاه» و خطر نابینایی بدانید امدادرسانی هلال احمر به ۵۱ حادثه دیده در آبگرفتگی کلاله و گنبدکاووس (۹ مهر ۱۴۰۳) جان باختن یک کارگر بر اثر حادثه در مجتمع مس سرچشمه (۹ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در مازندران (۹ مهر ۱۴۰۳) ۷ کشته و ۱۵ مفقود بر اثر سیلاب جنوب کرمان| ۶ نفر از جانباختگان تبعه افغان هستند(۹ مهر ۱۴۰۳) واریز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی مخترع ایرانی موفق به ساخت اولین قلب مصنوعی هیدرو مگنتیک شد باند حرفه‌ای فیشینگ در مشهد متلاشی شد (۹ مهر ۱۴۰۳) اموال کوروش کمپانی به فروش می‌رسد (۹ مهر ۱۴۰۳) زلزله ۶.۳ ریشتری روسیه را لرزاند (۹ مهر ۱۴۰۳) افزایش یک هزار نفری متقاضیان بورس دانشجویی در دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ وزیر آموزش و پرورش: خارج از شبکه معلمان کشور، بیش از ۵۰ هزار مربی آماده به کار داریم افزایش ۵۰ هزار نفری جمعیت دانش آموزی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

گذشت از قصاص زن ۱۶ساله‌ای که شوهرش را کشته بود

  • کد خبر: ۱۸۱۱۷۲
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
گذشت از قصاص زن ۱۶ساله‌ای که شوهرش را کشته بود
وکیل مدافع زنی که ۱۵سال پیش به جرم قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود، از آزادی موکلش با رضایت اولیای دم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالصمدخرمشاهی در این‌باره اظهار کرد: در این پرونده که ۱۵سال از شروع آن گذشته، یک خانم در کرمانشاه با پرتاب جسمی سنگین، همسرش را به دلیل رفتار نامناسب به قتل می‌رساند.

وی افزود: در آن زمان آن خانم به لحاظ سن کمی که داشته در دادگاه ویژه اطفال محاکمه و به قصاص نفس محکوم شده و در مرحله فرجام خواهی من وکالت او را پذیرفتم. این پرونده طولانی بود و بار‌ها به طرق قانونی به آن اعتراض کردیم. در مرحله استیذان هم، اولیای دم برای صلح و سازش حاضر نمی‌شدند یا وقفه طولانی می‌افتاد و بار‌ها و بار‌ها به درازا کشیده شد. این اعتراضات طول کشید و موکلم بلاتکلیف در زندان بود.

خرمشاهی ادامه داد: حتی ما درخواست کردیم طبق ماده۴۲۹ قانون مجازات اسلامی که مطرح کرده «در مواردی که محکوم به قصاص، در زندان است و صاحب حق قصاص، بدون عذرموجه یا به علت ناتوانی در پرداخت فاضل دیه یا به جهت انتظار برای بلوغ یا افاقه، ولی دم یا محکوم علیه، مرتکب را در وضعیت نامعین رهاکند، با شکایت محکوم علیه از این امر، دادگاه صادرکننده حکم، مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می‌کند تا ظرف مهلت مقرر نسبت به گذشت، مصالحه یا اجرای قصاص اقدام کند. در صورت عدم اقدام او در این مدت، دادگاه می‌تواند پس از تعیین تعزیر بر اساس کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و گذشتن مدت زمان آن با اخذ وثیقه مناسب و تأیید رئیس حوزه قضایی و رئیس کل دادگستری استان تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص، مرتکب را آزاد کند.» با سند آزاد شود که مورد موافقت قرار نگرفت.

خرمشاهی با بیان اینکه این پرونده دست کمی از قدیمی‌ترین زن زندانی ایران نداشت، گفت: نهایتا اولیای دم اوایل امسال رضایت دادند. دو روز پیش در دادگاه ویژه اطفال در کیفری یک استان کرمانشاه قصاص او به لحاظ رضایت اولیای دم منتفی شد و از باب جنبه عمومی جرم هم ۱۰سال حبس داشت که او بیشتر از ۱۰سال در زندان بود و حبس هم طی کرده بود و نهایتا آزاد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->