عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانجات لبنی ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شیر گران شد و خریداری ندارد | صادرات، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در داخل! رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولیدکننده از بالای ۱۰۰ به ۲۵ درصد کاهش یافته است +ویدئو پشت پرده عجیب ثبت و فروش تلفن همراه | ماجرا چیست؟ تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها در هاله‌ای از فراموشی و اهمال‌کاری بررسی بازار فروش پلتفرم‌های اعتباری و کالاکارت‌ها با توجه به افزایش تقاضا برای فروش و خرید اقساطی پیشنهاد تعطیلی سه‌ماهه معادن پرخطر از سوی وزیر کار قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | لیموشیرین به بازار آمد پیش بینی تورم در پایان ۱۴۰۳ در ۴ سناریو برنج گران شد + علت ادعای وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره مرحله جدید جنگ علیه لبنان سهم کشاورزی از اشتغال کشور ۲۵ درصد است سیگنال افزایش قیمت ارز نیمایی از سوی وزیر اقتصاد اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ خدمات روغن موتور، فیلترجات وتعویض روغن، شستشو و توقفگاه مشهد + نرخنامه
سرخط خبرها

مرغداران برای تامین خوراک طیور همچنان دچار مشکل هستند

  • کد خبر: ۱۸۲۵۸۴
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
مرغداران برای تامین خوراک طیور همچنان دچار مشکل هستند
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: مرغداران برای تأمین خوراک طیور به شدت دچار مشکل هستند، حتی خرید‌هایی که ماه پیش انجام شده را هنوز دریافت نکرده اند. اگر این روند ادامه داشته باشد حذف گلّه‌های مرغ را در پی دارد.

حسین موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بازار تخم مرغ تصریح کرد: قیمت جدید تخم مرغ در خردادماه بعد از چندین بار تعویق و ضرر و زیان مرغدار اعلام شد و قیمت برای مصرف کننده کیلویی ۵۶هزار تومان اعلام شد. هرچند که مرغداران با توجه به هزینه‌های تولید انتظارشان عددی بیش از این بود. قرار بر این شد اگر هزینه نهاده دامی ۷درصد بیشتر از نرخ اعلامی در خرداد ماه اضافه شود دولت بازنگری کند. بعد از آن دولت ۲۵درصد هزینه حمل و نقل، هزینه ذرت، سویا و هزینه دارو را افزایش داد و متاسفانه تا الان قیمت تخم مرغ بازنگری نشده است، هرچند که همان قیمت ۵۶ هزار تومان هم محقق نشده است.

به گفته وی، در فصل تابستان با توجه به اینکه تقاضا کاهش پیدا می‌کند حتی با همان قیمت مصوب هم نتوانستیم به فروش برسانیم و متاسفانه سیستم دولتی حمایت لازم برای خرید و ذخیره‌سازی انجام نداد. اگرچه فاصله قیمت با نرخ مصوب کمتر شده، اما هزینه‌های تولید به شدت دچار مشکل است حتی خرید‌هایی که ماه پیش انجام شده را هنوز مرغدار دریافت نکرده است که اگر این روند ادامه داشته باشد حذف گلّه‌های مرغ را در پی دارد.

وی افزود: کیفیت پایین نهاده از دیگر مشکلات کنونی ماست که خیلی از تولیدکنندگان گله‌مند هستند که ذرت و کنجاله سویا کیفیت لازم را ندارد.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان افزود: به طور میانگین قیمت تخم مرغ ۳هزار تومان کمتر از میانگین کشوری است. این درحالی است که قیمت تمام شده آن در استان بیشتر از سایر نقاط است که دلیل آن بعد مسافت از بنادر است و ما بیشترین بعد مسافت از بنادر را داریم که در قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، خراسان رضوی روزانه ۴۵۰تن تخم مرغ تولید می‌کند که مصرف استان از این میزان حدود ۲۰۰تن است و حدود ۲۵۰ تن مازاد نیاز است. خراسان رضوی رتبه اول صادرات تخم مرغ کشور را دارد و حدود ۳۴درصد از صادرات کشور از استان انجام می‌شود، اما در حال حاضر بیشتر تامین کننده تخم مرغ سایر استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->