گریستن برای پیروزی، تجربه‌ای تازه برای یک افغانستانی ویدئو | گل اول افغانستان به پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۴ مهر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین عجیب‌ترین زمین والیبال جهان در ولایت سمنگان افغانستان + فیلم از تیم ملی فوتسال پاراگوئه، حریف افغانستان در جام جهانی فوتسال، چه می‌دانیم؟ مردم تاشکند بی‌خبر از برگزاری بزرگترین رویداد فوتسال جهان در شهرشان تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل پاراگوئه در جام جهانی ازبکستان در چه صورتی تیم ملی فوتسال افغانستان از مرحله گروهی جام جهانی ازبکستان صعود می‌کند؟ مراسم اختتامیه مسابقه ادبی فرهنگی «پارسی وطن است» در مشهد برگزار شد نتیجه دیدار تیم‌های ملی افغانستان و اوکراین در جام جهانی فوتسال پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر اوکراین در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل اوکراین در جام جهانی ازبکستان بی‌احترامی دیپلمات طالبان به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران+فیلم تیم ملی فوتبال افغانستان با یک پله سقوط در جایگاه ۱۵۲ جهان قرار گرفت خلاصه بازی تیم‌ ملی فوتسال افغانستان و آرژانتین + فیلم نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و آرژانتین در جام جهانی فوتسال (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | گل اول افغانستان به آرژانتین در جام جهانی فوتسال (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ۳۸ هزار دختر کلاس هفتم در افغانستان دیگر اجازه رفتن به مدرسه را ندارند پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر آرژانتین در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین چرا طالبان حاضر به اجرای کمپین فلج‌اطفال در قندهار نیستند؟
سرخط خبرها

طالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم

  • کد خبر: ۱۹۷۰۱۳
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
طالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم
سخنگوی حکومت طالبان بار دیگر با مشروط کردن ارایه حقابه ایران تأکید کرد که افغانستان به معاهده حقابه ایران همچنان متعهد است در صورتی که آب باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ذبیح الله مجاهد با اشاره به حقابه ایران گفت: در صورتی که آب باشد افغانستان به معاهده حقابه ایران از رودخانه هلمند (هیرمند) متعهد است.

براساس معاهده افغانستان و ایران که در سال ۱۳۵۱ شمسی به امضا رسید، تهران حق دارد سالانه ۸۲۰ میلیون متر مکعب آب از این رودخانه که در ایران به هیرمند معروف است دریافت کند.

سخنگوی حکومت طالبان مدعی شد که در حال حاضر در افغانستان خشکسالی وجود دارد و افغان‌ها با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند.

پیش‌تر یک گروه کاری مشترک بین افغانستان و ایران با هدف پیگیری موضوع حقابه تشکیل شده بود.

شماری از کارشناسان مسائل سیاسی بر حل حقابه ایران از هیرمند تأکید می‌کنند و معتقدند که دو طرف باید در این مورد گفتگوی مؤثر انجام دهند تا در روابط کابل و تهران هیچ مشکلی ایجاد نشود.

«امیرخان متقی»، وزیر خارجه حکومت طالبان پیش از این درباره حقابه ایران گفته بود: «همان اندازه که دلسوز مردم خود هستیم، دلسوز مردم سیستان و بلوچستان نیز هستیم و درد آن‌ها را درد خود می‌دانیم».

وی تأکید کرده بود که افغانستان به حقابه ایران بر اساس معاهده ۱۳۵۱ که میان دولت‌های وقت دو کشور به امضا رسیده، متعهد است.

متقی تصریح کرده بود که موضوع آب نباید سیاسی شود و چنین مسائلی به جای سر و صدای رسانه‌ای باید از مسیر تفاهم و گفتگو حل شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->