تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف و افزایش دما در شمال کشور (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مصرف بالای آموکسی‌سیلین در ایران | ردپای تجویز پزشکان ۲۰ درصد جمعیت کشور را تا سال ۱۴۲۰ «سالمندان» تشکیل می‌دهند حمله سارقان مسلح به یک طلافروشی در کرج (۹ مهر ۱۴۰۳) یاشار سلطانی آزاد شد فراخوان بسیج جامعه پزشکی برای امدادرسانی به مجروحان در لبنان (۹ مهر ۱۴۰۳) اعلام آمادگی سفیران حمایتهای روانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لبنان پیدا شدن پیکر ۹ مفقودی طغیان هلیل‌رود| ۵ نفر همچنان مفقود هستند (۹ مهر ۱۴۰۳) هر آنچه باید از «آب سیاه» و خطر نابینایی بدانید امدادرسانی هلال احمر به ۵۱ حادثه دیده در آبگرفتگی کلاله و گنبدکاووس (۹ مهر ۱۴۰۳) جان باختن یک کارگر بر اثر حادثه در مجتمع مس سرچشمه (۹ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در مازندران (۹ مهر ۱۴۰۳) ۷ کشته و ۱۵ مفقود بر اثر سیلاب جنوب کرمان| ۶ نفر از جانباختگان تبعه افغان هستند(۹ مهر ۱۴۰۳) واریز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی
سرخط خبرها

دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت

  • کد خبر: ۲۰۶۵۶۲
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
دلالان و سامانه‌های آنلاین فروش بلیت هواپیما؛ عاملان گرانی و کمبود بلیت
دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی به تشریح عوامل کمبود بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی پرداخت.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به کمیاب شدن و گرانی بلیت هواپیما در خطوط پر تردد هوایی گفت: نرخ بلیت‌های پروازی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و در حال حاضر با توجه به کمبود هواپیما در ناوگان پروازی کشور، عرضه و تقاضا هیچ تناسبی باهم ندارند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ فروند هواپیما در کشور، نیمی از آن‌ها به علت نبود قطعه و فرسودگی زمین‌گیر شده‌اند و تعداد باقیمانده نیز پاسخگوی نیاز فعلی ما نیست.

دوایی خاطرنشان کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌تواند جلوی این مشکل را بگیرد و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نبض بازار در اختیار دلالان و سامانه‌های فروش آنلاین بلیت است و متاسفانه روند کمبود بلیت و گرانی برخی مسیر‌های پروازی ادامه خواهد داشت.

دبیر و سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی قیمت بلیت قطار به یک میلیون تومان رسیده است، چه توجیهی وجود دارد که نرخ بلیت هواپیمای مشهد-تهران یک میلیون و ۳۱۴ هزار تومان باشد و توقع داشته باشیم که بلیت هم به آسانی در دسترس ما قرار گیرد؟ آن‌هم با تعداد معدود هواپیما که اگر بتوانیم آن‌ها را نگهداریم، هنر کرده‌ایم؟

دوایی افزود: نرخ هر ساعت پرواز هواپیما در جهان، حدودا ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است و این نرخ در ایران حدود یک سوم معادل جهانی آن است؛ بنابراین برخی ایرلاین‌ها به‌جای ارائه خدمات در ایران، مسیر‌های پروازی به کشور‌های اطراف را انتخاب می‌کنند که مبلغ بیشتری را برای آن‌ها دربرمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دلالان به هر شکل که می‌خواهند نرخ‌گذاری می‌کنند و نظارتی بر آن‌ها نیست. اما آژانس‌ها تا مبلغی بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند، توبیخ شده و پلمب می‌شوند؛ لذا همچنان معتقدیم اگر نرخ‌های بلیت آزادسازی شود، شاهد گرفتاری‌های کمتری خواهیم بود و رقابت بهتری میان عرضه کنندگان خدمات به وجود خواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->