فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات پورمحمدی: می‌دانستم رأی نمی‌آورم ظریف در مشهد: ایرانی نباید تحقیر شود، ایرانی باید در سراسر جهان تجلیل شود خیانت بابک زنجانی در امانت تذکر به ۸ رسانه به دلیل تخلفات انتخاباتی زمان پخش مستندهای انتخاباتی پزشکیان و جلیلی مشخص شد بازداشت مالک سابق نساجی مازندران (۱۲ تیر ۱۴۰۳) وزیر خارجه آمریکا: با مصر و قطر تلاش‌های بی‌وقفه برای تحقق آتش‌بس در غزه را انجام می‌دهیم معاون بین‌الملل دفتر رهبری: نامه رهبری به جوانان آمریکا نامه‌ای به دغدغه‌مندان عالم است رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشنهاد برای ازسرگیری گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را پذیرفت زاکانی برای تبلیغات ریاست‌جمهوری همچنان در مرخصی است | اداره تهران برعهده کیست؟ گردان پهپاد و ساختمان جدید جنگال منطقه پدافند هوایی مرکزی افتتاح شد راه درست انتخاب درست حزب‌الله لبنان ۲ شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را هدف قرار داد علی اف: قانون اساسی ارمنستان ادعای ارضی علیه سرزمین ما دارد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مذاکرات تبادل اسرا به زودی آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۷۷۷۳
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
مذاکرات تبادل اسرا به زودی آغاز می‌شود
با وجود اینکه مسئولان صهیونیستی از پذیرش مطالبات بر حق مقاومت فلسطین امتناع می‌کنند، تلویزیون رژیم صهیونیستی اما مدعی شد که به زودی مذاکرات تبادل اسرا به خاطر فشارهای آمریکا از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی که نامی از آن نبرده است، می‌گوید که «احتمالا روزهای آینده باید شاهد از سرگیری مذاکرات آزادی ربوده‌شدگان باشیم».

این رسانه اسرائیلی با اشاره به اینکه این مسئله معلول، «فشارهای واسطه‌هاست»، گزارش داد: واشنگتن به اسرائیل فشار می‌کند تا اینکه در توافق تبادل [اسرا] شاهد پیشرفت باشیم؛ چرا که چنین اقدامی می‌تواند باعث دستیابی به آتش‌بس شود و گفت‌وگو را در مرحله پساجنگ، تقویت کند».

منابع صهیونیستی در عین حال گفتند که در حال حاضر، هیچ راهکاری در قبال مواضع حماس ندارند. حماس خواستار آزادی همه اسرای فلسطینی، عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از غزه و آتش‌بس دائمی است؛ خواسته‌هایی که صهیونیستها به هر بهانه‌ای از پذیرش آن امتناع می‌کنند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی» اما بر خلاف این منابع اسرائیلی، اخیرا به نقل از یک دیپلمات آگاه گزارش کرد که  اسرائیل حاضر به پذیرش درخواست حماس برای برقراری یک آتش‌بس دائمی نیست و به همین دلیل مذاکرات درباره آزادی اسرا در غزه همچنان در بن‌بست باقی مانده است.

یکی از مقام‌های حماس در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» تصریح کرد: تا زمانیکه وعده توقف جنگ و خروج نظامیان اسرائیلی از غزه را دریافت نکند، هیچ کاری را پیش نخواهد برد. وی تصریح کرد: «این هسته‌ مذاکرات است».

مقام‌های رژیم صهیونیستی علی‌رغم آن‌که به خانواده اسرایی که در اختیار حماس هستند، وعده داده که تلاش برای آزادی اسرا را به کار خواهد گرفت اما با این‌حال، بنا به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی، هفته گذشته با درخواست حماس برای آتش‌بس دائم در غزه مخالفت کردند.

از طرف دیگر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو روز گذشته (یکشنبه) آشکارا با درخواست آتش بس دائم مخالفت کرد و در یک کنفرانس خبری گفت: «من کاملاً شروط تسلیم شدن حماس را رد می‌کنم».

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->