چرا سونی درایو نوری را از پلی استیشن ۵ پرو حذف کرد؟ آخرین گزارش ایسپا از میزان استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها (مهر ۱۴۰۳) + نمودار پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳) چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟ سرور مجازی امارات؛ میزبانی از کشور همسایه پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) چرا ناپدید شدن محتوای آنلاین یک بحران جهانی است؟ واکنش مردم به قیمت گذاری توکن همستر | ایردراپی که همه را ناامید کرد! عذرخواهی وحید شمسایی و حسین طیبی بابت حذف‌ از جام جهانی فوتسال ازبکستان ماهواره چمران ۱ آماده انجام ماموریت اصلی (۵ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳) توکن‌های همسترکامبت به کیف پول کاربران منتقل شد | برداشت از طریق دکمه Direct claim چگونه است؟ توکن همستر کامبت لیست شد + قیمت اولیه گوگل سه میلیارد دلار داد تا دوباره این نوابغ را استخدام کند زمان عرضه ریمستر بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد + ویدئو استفاده پلیس از ابزار هوش مصنوعی که ۸۱ سال زمان حل پرونده‌ها را به ۳۰ ساعت کاهش می‌دهد سم آلتمن می‌گوید تا رسیدن به هوش مصنوعی بسیار پیشرفته فاصله زیادی نداریم فرانسه اولین کشوری که وزیر هوش مصنوعی دارد ویدئو | آیفون ۱۶ در یک قدمی واردات؟
سرخط خبرها

محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد

  • کد خبر: ۲۲۷۷۷۵
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
یک پژوهش جدید نشان داده است که سیستم‌های هوش مصنوعی مختلف فریب‌دادن انسان را یاد گرفته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز - مدل‌های مختلف هوش مصنوعی می‌توانند به‌صورت سیستماتیک باور‌های نادرستی به کاربر بدهند. این امر می‌تواند در آینده خطرات متعددی را به‌همراه داشته باشد.

براساس گزارش اینسایدر و مقاله منتشرشده در Cell، برخی از سیستم‌های هوش مصنوعی تکنیک‌هایی را یاد گرفته‌اند که از آن برای «القای سیستماتیک باور‌های نادرست در دیگران» استفاده می‌کنند.

محققان MIT در پژوهش خود روی دو مدل هوش مصنوعی متمرکز شدند: مدل سیسرو (CICERO) متا که در یک حوزه مشخص کاربرد دارد و مدل GPT-۴ که ​​برای انجام طیف متنوعی از کار‌ها آموزش دیده است.

مدل‌های آموزش مصنوعی بر مبنای صداقت آموزش می‌بینند، اما اغلب در فرایند آموزش، ترفند‌های فریبنده را نیز یاد می‌گیرند. محققان می‌گویند هوش مصنوعی از این ترفند‌ها استفاده می‌کند تا بهتر بتواند به هدف خود برسد. به‌زعم محققان، استراتژی مبتنی بر فریب می‌تواند بهترین راه برای داشتن عملکرد خوب در انجام کار‌های مختلف در هوش مصنوعی باشد.

محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد

فریبکاری و خیانت هوش مصنوعی سیسرو در بازی «دیپلماسی»

متا گفته بود که هوش مصنوعی CICERO را به‌نحوی آموزش داده که تا حد زیادی صادقانه عمل کند، اما این پژوهش نشان داد که CICERO در دروغ‌گویی تبحر دارد. این مدل برای کمک به بازیکنان انسانی در بازی «Diplomacy» ساخته شده، اگرچه این هوش مصنوعی نباید متحدان انسانی خود را در این بازی فریب دهد یا به آنها خیانت کند، اما داده‌های محققان نشان می‌دهد سیسرو چندان منصفانه بازی نمی‌کند.

محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد

فریبکاری و خیانت هوش مصنوعی سیسرو در بازی «دیپلماسی»

محققان همچنین برای آزمایش میزان صداقت GPT-۴ مطابق تصویر بالا از حل تست کپچا (CAPTCHA) استفاده کردند. این مدل هوش مصنوعی برای آنکه تست «من ربات نیستم» را انجام ندهد، به کاربر گفت که به دلیل مشکلات بینایی نمی‌تواند تصاویر را در این تست ببیند.

اگرچه مقیاس دروغ و فریبکاری این هوش مصنوعی‌ها در پژوهش حاضر چندان بزرگ نیست، اما محققان هشدار می‌دهند که با پیشرفته‌ترشدن قابلیت‌های فریبنده سیستم‌های هوش مصنوعی، خطراتی که برای جامعه ایجاد می‌کنند نیز جدی‌تر می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->