هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیام علی باقری برای نشست تهران: سازمان ملل متحد در ایفای وظایف خود بیش‌ازپیش به شرایط انسانی توجه کند

  • کد خبر: ۲۳۲۴۸۶
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
پیام علی باقری برای نشست تهران: سازمان ملل متحد در ایفای وظایف خود بیش‌ازپیش به شرایط انسانی توجه کند
نشست نمایندگان ویژه کشور‌های ایران، پاکستان، چین و روسیه در امور افغانستان ذیل گروه تماس منطقه‌ای به‌میزبانی تهران آغاز‌به‌کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این نشست، حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان، ضمن خوشامدگویی به میهمانان این نشست، از حاضران در سالن محل برگزاری خواست به احترام رئیس‌جمهور شهید، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان ایشان یک دقیقه سکوت کنند.

پیام علی باقری به نشست تهران: سازمان ملل متحد در ایفای وظایف خود بیش از پیش به شرایط انسانی توجه کند

در ادامه سیدرسول موسوی، مدیرکل غرب آسیا و دستیار وزیر امور خارجه، پیام ویژه علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، را برای نشست گروه تماس منطقه‌ای تهران قرائت کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به نشست گروه تماس منطقه‌ای اظهار داشت: هیئت حاکمه سرپرست افغانستان پیش از به‌قدرت‌رسیدن در مذاکرات و نشست‌های مختلف، بر ضرورت تشکیل دولتی با حضور همه اقوام و اقشار کشور افغانستان تأکید داشت و در این زمینه قدم‌های مثبتی هم برداشته شده است. ولی با توجه به جمعیت متنوع افغانستان، کشور‌های همسایه و منطقه این امید را دارند که با مشارکت هرچه‌بیشتر مردم افغانستان از اقوام و اقشار مختلف زمینه ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی افغانستان بیشتر فراهم شود.

سرپرست وزارت خارجه در ادامه تأکید کرد که توجه به موضوع ضرورت تشکیل حکومتی فراگیر در افغانستان در بیانیه‌های نشست‌های همسایگان و منطقه‌ای در همین راستاست. جهان امروز جهان ارتباطات و اتصالات است. افغانستان در جغرافیایی قرار گرفته است که می‌تواند، چهارراه ارتباطات و اتصالات شرق به غرب و شمال به جنوب باشد و اگر جغرافیای افغانستان چنین‌ارتباطاتی را برقرار کند، گام بزرگی در مسیر توسعه ملی خود و منطقه برداشته است.

علی باقری تأکید کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که هم‌زمان با جمهوری اسلامی ایران در اتصال راه‌آهن و جاده‌های خود به مسیر‌های ارتباطی افغانستان، سایر کشور‌های همسایه و منطقه هم در این راه گام برداشته‌اند و اگر همکاری و هم‌فکری بیشتری بین کشور‌های منطقه با افغانستان و با یکدیگر صورت گیرد، به‌طور قطع به سود همه خواهد بود.

او خطاب به نمایندگان ویژه حاضر در این نشست گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که بعضاً حرکت‌هایی خاص از جانب برخی کشور‌های خارج از منطقه برای تأثیر‌گذاری بر روند تحولات افغانستان انجام می‌شود که با اساس استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان تعارض دارد و از آنجا که کشور‌های منطقه از بی‌ثباتی و توسعه‌نیافتگی افغانستان بیشترین صدمات را متحمل شده و می‌شوند انتظار می‌رود که به این مهم توجه جدی نموده و در همکاری با یکدیگر و با سایر کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی همچنین در همکاری با حکومت سرپرست افغانستان اجازه داده نشود تا افغانستان بار دیگر با مشکل مداخله خارجی مواجه شود.

پیام علی باقری به نشست تهران: سازمان ملل متحد در ایفای وظایف خود بیش از پیش به شرایط انسانی توجه کند

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت همه‌جانبه از مجموعه ابتکارات سازنده‌ای که بتواند موجب تضمین صلح، ثبات، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان گردد، معتقد است که دوام ثبات و امنیت منطقه‌ای مستلزم آن است تا سازمان ملل متحد در ایفای وظایف و مسئولیت‌های خود بیش‌از‌پیش به شرایط انسانی توجه نشان دهد. بنابر چنین‌نگرشی بود که جمهوری اسلامی ایران در سه سال اخیر کوشید برای کاهش آلام مردم افغانستان و با درک شرایط دشوار دوره گذار مسیری را بپیماید که مردمان شریف این سرزمین همسایه بتوانند در برابر شدائد و مصائب حاصل از دوران اشغال بیگانه و بی‌ثباتی پس از آن، تاب‌آوری داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->