افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز فعالیت نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع‌دستی خانه مَلِک در موزه بزرگ خراسان

  • کد خبر: ۲۳۲۵۳۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
آغاز فعالیت نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع‌دستی خانه مَلِک در موزه بزرگ خراسان
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از آغاز نمایشگاه آثار هنرمندان خانه ملک در موزه بزرگ خراسان با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و تعداد زیادی از هنرمندان به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد موسوی در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان خانه ملک که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، گفت: ترویج و رونق صنایع‌دستی و حفظ و احیای برخی رشته‌های صنایع‌دستی ازجمله اهداف برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان خانه ملک در موزه بزرگ خراسان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه موجب معرفی هنرمندان و آثار هنری تولیدشده توسط آن‌ها، و توسعه و ترویج صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان خواهد شد.

او با اشاره به سطح کیفی آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه، گفت: این آثار فاخر از استادانی نامدار و نام‌آور در سطح ملی و بین‌المللی است.

آغاز فعالیت نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع‌دستی خانه ملک در موزه بزرگ خراسان

موسوی با بیان اینکه بیستم خردادماه آغاز برنامه‌های هفته صنایع‌دستی است، افزود: این نمایشگاه از امروز تا پایان هفته صنایع‌دستی، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود تا زائران و مجاوران که از موزه و بوستان کوهسنگی بازدید دارند، با آثار هنری هنرمندان خانه ملک نیز آشنا شوند.

در خانه ملک، بیش از ۱۰ غرفه و ۳۰ هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، قلم‌زنی، چرم دست‌دوز، منبت چوب، نقاشی ایرانی، سوزن‌دوزی، معرق مس، قلم‌زنی روی سنگ هرکاره و تراش‌ سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی حضور دارند و آثار صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی تولید می‌کنند.

این آثار توسط هنرمندان مستقر در خانه ملک طی سنوات گذشته تولید شده که اکنون در مالکیت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی است.

آغاز فعالیت نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع‌دستی خانه ملک در موزه بزرگ خراسان

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور برنامه‌های هفته بزرگداشت صنایع‌دستی کشور را از مشهد آغاز کرد.

گفتنی است موزه بزرگ خراسان در بوستان کوهسنگی مشهد قرار دارد و همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->