سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود رمزگشایی از نام محله «خین عرب» مشهد که قدمت چهارصدساله دارد
سرخط خبرها

بهبود ورودی و خروجی محله ایثارگران مشهد، شاید وقتی دیگر

  • کد خبر: ۲۳۳۱۴۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
بهبود ورودی و خروجی محله ایثارگران مشهد، شاید وقتی دیگر
سال گذشته، گزارشی را از مشکلات محله ایثارگران منتشر کردیم. ساکنان این محله از نبود جدول و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان ابوطالب‌۵۹، نبود ورودی و خروجی مناسب برای محله گلایه داشتند. به همراه معاون شهردار منطقه ۲ برای بررسی این مشکلات دوباره به محله ایثارگران سر زدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سال گذشته، گزارشی را از مشکلات محله ایثارگران به عنوان یکی از مناطق پرجمعیت و پرتردد منطقه‌۲ شهرداری مشهد منتشر کردیم. ساکنان این محله از نبود جدول و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان ابوطالب‌۵۹، نبود ورودی و خروجی مناسب برای محله و همچنین نامناسب بودن پیاده‌رو‌های خیابان ایثارگران گلایه داشتند.

این مشکلات نه‌تن‌ها زندگی روزمره ساکنان را دشوار کرده بود بلکه در فصل بارندگی نیز سبب آب‌گرفتگی معابر و ایجاد مشکلات بیشتر برای عابران پیاده و رانندگان می‌شد. در آن گزارش و پس از طرح گلایه‌ها و درخواست‌های مکرر مردمی، معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۲ در گزارشی، پاسخ‌هایی به این مشکلات ارائه داد و در این باره حتی قول داد که اقدامات لازم برای بهبود وضعیت محله ایثارگران در دستور کار قرار گیرد.

محسن قره‌خانی در پاسخ‌هایش به درخواست مردمی درباره کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی این‌طور گفت که برنامه‌ریزی‌های لازم برای جدول‌گذاری و ایجاد کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان ابوطالب‌۵۹ انجام خواهد شد.
او درباره دیگر درخواست مردمی برای ورودی و خروجی محله ایثارگران نیز پاسخ داد که‌: بهبود ورودی و خروجی‌های محله امکان‌پذیر نیست.

وضعیت پیاده‌رو‌های محله، دیگر دغدغه و خواسته پرتکرار ساکنان این محله بود که در تریبون سال گذشته مطرح شد. مناسب‌سازی پیاده‌رو‌های خیابان ایثارگران برای افزایش ایمنی و راحتی عبورومرور عابران پیاده سرفصل خواسته‌های مردمی بود. در آن گزارش مسئولان منطقه این‌طور پاسخ دادند که موضوع پیاده‌روسازی،  سال آینده یا  در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ در برنامه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

اکنون، پس از گذشت یک سال، تصمیم گرفتیم تا پیگیر وعده‌های داده‌شده شهرداری منطقه‌۲ شویم و بررسی کنیم که تا چه اندازه این وعده‌ها عملیاتی شده‌اند. آیا محله ایثارگران تغییرات مثبتی را تجربه کرده است؟ آیا مشکلات مذکور رفع شده‌اند یا هنوز هم ساکنان با چالش‌های قبلی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؟

رفع معضلات کوچه‌های ابوطالب‌۵۷ و ۵۹

در آن گزارش شهروندان گفته بودند که در خیابان ابوطالب‌۵۷  هیچ جدول یا  کانال جمع آوری آب سطحی وجود ندارد و  هنگام بارندگی آب زیادی در محله جمع می‌شود. آسفالت نیز وضعیت خوبی ندارد. معاون فنی اجرایی شهرداری منطقه ۲ در این باره گفته بود که از  اسفند سال ۱۴۰۱ عملیات جدول‌گذاری و  زیرسازی خیابان‌های خاکی ابوطالب ۵۷ و ۵۹ آغاز شده است و  ظرف مدت دو ماه آینده عملیات جدول گذاری و  آسفالت به  پایان خواهد رسید. در جدیدترین اطلاعات کسب شده، قره‌خانی برای اقدامات انجام شده و تحقق قول‌ها این‌طور پاسخ داد: عملیات جدول گذاری و  زیرسازی خیابان‌های خاکی ابوطالب ۵۷ و ۵۹  در سال گذشته انجام شد.

محله ورودی و خروجی ندارد

در آن گزارش دبیر شورای اجتماعی محله با  اشاره به  زمین رهاشده، گفته بود که انتهای خیابان ایثارگران بن بست است و  محله ورودی و  خروجی مناسبی ندارد. یک ورودی باید از خیابان  ابوطالب به  ایثارگران داشته باشیم. تأکید شهروندان این بود که کوچه نامناسب ابوطالب ۵۷  نمی‌تواند ورودی و  خروجی محسوب شود. 

به گفته آنها یک خروجی در کوچه ایثارگران‌۱۳ وجود دارد، اما دست کم باید کوچه‌های ایثارگران در  سمت بزرگراه چراغچی به  صورت یک درمیان ورودی و خروجی باشد. ترافیک، دیگر دغدغه شهروندان ساکن در محله ایثارگران بود. به گفته آنها هنگام بارش باران، میدان امام حسین (ع) از  نظر ترافیک قفل می‌شود بنابراین سرریز خودرو‌ها وارد محله می‌شوند. این در حالی است که  محله گنجایش این حجم از خودرو را  ندارد. 

معاون فنی اجرایی منطقه‌۲ درباره گشایش محور خیابان ایثارگران به خیابان ابوطالب نیز این‌طور توضیح داد: بر اساس طرح تفصیلی جدید ابلاغ شده به شهرداری و نیز نامه سازمان حمل ونقل و  ترافیک شهرداری، دسترسی مستقیم به  محور ابوطالب میسر نیست، با این حال دسترسی‌های فرعی به  محور از  دو طرف لحاظ شده است که  نیاز به  تملک تعدادی از  قطعات محدوده دارد. قره‌خانی در ادامه این قول را داده بود که پس از  توافق با مالکان برای تملک، اقدام لازم درباره گشایش خیابان صورت خواهد گرفت.

قره‌خانی درباره وضعیت ورودی و خروجی کوچه‌های ایثارگران نیز گفته بود که نامه‌ای به سازمان حمل ونقل و  ترافیک شهرداری مشهد فرستاده شده و  این سازمان نیز در  نامه‌ای جدید، وضع موجود را  تصویب و  اعلام کرده است که  امکان اجابت درخواست شهروندان از  لحاظ ترافیکی میسر نیست. در پیگیری مجدد برای وضعیت ورودی و خروجی محله ایثارگران، معاون فنی اجرایی منطقه‌۲ این‌طور پاسخ داد: برپایه طرح تفصیلی هنوز امکان ندارد، ولی در حال رایزنی برای تملک هستیم تا مسیر بازگشایی شود.

مطالبه‌ای که به سرانجام نرسید

آخرین دغدغه مهم و پرتکرار مردمی، وضعیت پیاده‌رو‌های خیابان ایثارگران بود. به گفته آنها پیاده ‎رو‌های خیابان ایثارگران نیاز  به هم سطح سازی دارد تا معلولان و  جانبازان برای رفت‌وآمد راحت باشند. در آن گزارش مسئولان این‌طور توضیح دادند که نامه نگاری‌های لازم به منظور دریافت اعتبارات برای پیاده روسازی محور ایثارگران با  اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات شهرداری انجام شده است، در این راستا مدیرکل نظارت بر نگهداری و تعمیرات در پاسخ نامه اعلام کرده بود که  در  شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ امکان در نظرگرفتن اعتبار وجود ندارد و  باید در سال آینده یا  اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ این موضوع پیگیری شود.
در پیگیری مجدد سرنوشت این دغدغه، معاون فنی اجرایی منطقه‌۲ در پاسخ این‌طور بیان کرد که پیاده‌رو‌های خیابان ایثارگران حدفاصل ایثارگران۱۳ و ۱۵ مرمت شده است.

تحقق قول‌های داده شده به ساکنان محله ایثارگران

تحقق قول داده شده

جدول‌گذاری و  زیرسازی خیابان‌های خاکی ابوطالب ۵۷ و ۵۹ یکی از دغدغه‌های شهروندان بود که در تریبون مردمی سال گذشته مطرح شد. در آن گزارش شهروندان به نبود کانال جمع آوری آب سطحی و تجمع آب با یک بارندگی اشاره کردند. مسئولان به ساکنان قول دادند که  ظرف مدت دو ماه آینده عملیات جدول گذاری و  آسفالت به  پایان خواهد رسید. در پیگیری مجدد این مشکل برطرف شد.

رایزنی برای تملک املاک

تملک و بازگشایی مسیر‌های محله برای ورود و خروج، یکی از دغدغه‌های شهروندان بود. آنها خواستار این بودند که یک ورودی از خیابان ابوطالب به  ایثارگران وجود داشته باشد. تأکید شهروندان این بود که کوچه نامناسب ابوطالب ۵۷  نمی‌تواند ورودی و خروجی محسوب شود. در پیگیری مجدد این خواسته بیان شد که برپایه طرح تفصیلی هنوز این امکان وجود ندارد، اما در حال رایزنی برای تملک هستیم تا مسیر بازگشایی شود.

به‌طور کامل انجام نشد

پیاده‌رو‌های خیابان ایثارگران دیگر دغدغه مهم ساکنان این محله بود. به گفته آنها پیاده ‎رو‌های خیابان ایثارگران نیاز  به هم سطح سازی دارد تا معلولان و جانبازان برای رفت وآمد راحت باشند. در پیگیری مجدد، معاون فنی اجرایی منطقه‌۲ این‌طور پاسخ داد که پیاده‌رو‌های خیابان ایثارگران حدفاصل ایثارگران ۱۳ و ۱۵ مرمت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->