کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود
سرخط خبرها

ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر

  • کد خبر: ۲۳۳۹۳۴
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر
معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲ مشهد اعلام کرد: درخواست قلع بخشی از این بنا از سوی مالک و نظرات کارشناسان، به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آمار حوادث مرگ‌بار و آسیب‌زای ساختمانی در شهرمان، کم نیست. از ریزش ساختمان گرفته تا گودبرداری غیراصولی و ساخت‌وساز‌های فاجعه‌بار که این حرفه را در زمره مشاغل حادثه‌خیز قرار داده است. یکی از همین ساختمان‌هایی که به تعبیر ساکنان محله، خطر بالقوه دور‌و‌بر آن چرخ می‌زند در محله حر عاملی قرار گرفته است.

«ساخت غیراصولی یک ساختمان مسکونی امنیت ساکنان را در یکی از محله‌های حرعاملی را سلب کرده است.» این عین کلام یکی از شهروندان است که خانه‌اش در چند قدمی این ساختمان است. او در ادامه با بیان اینکه همراه با کج شدن این آپارتمان، امنیت روانی مردم نیز کم‌رنگ شده است، به صدای مردم این‌طور توضیح می‌دهد: این ساختمان پنج‌طبقه داخل خیابان حر عاملی و بر روی یک ساختمانی قدیمی آن هم بدون رعایت مباحث ایمنی و زیرسازی مناسب احداث شده است. 

در یک قدمی سقوط

ساکنان محله از همان زمان ساخت آن احساس خطر می‌کردند، اما این اتفاق متفاوت، احساس ناامنی را تشدید کرد و خیال جمع را از همه ساکنان ربود. یکی دیگر از ساکنان محله می‌گوید: به نظر می‌رسد پس از بارندگی‌های شدید اخیر پایه ساختمان آن نشست پیدا کرده و در شرف سقوط است. شهروند دیگری نیز با حالتی نگران ادامه می‌دهد: این ساختمان که حدود ۱۰‌درجه از دو طرف انحراف پیدا کرده بر روی ساختمان مسجد امام خمینی (ره) خم شده که هر لحظه امکان ریزش آن بر روی ساختمان مسجد و عابران وجود دارد؛ بنابراین در کنار رهگذران، نمازگزاران نیز ایمنی‌شان به خطر افتاده است.

این بنای کج ومعوج

همسایه دیگری نیز از مخاطرات بی‌شمار این ساختمان می‌گوید که به گوش مسئولان شهرداری منطقه‌۲ نیز رسانده است. او در‌این‌باره می‌گوید: حتما باید این بنای کج‌و‌معوج روی سر مردم خراب و آوار شود و خسارت مالی و جانی به بار آورد تا کسی به فکر بیفتد؟ باید این‌طور اتفاق‌ها را هر چه زودتر پیشگیری کرد تا کار به جا‌های باریک نکشد. از مسئولان انتظار می‌رود رسیدگی به این ساختمان را در اولویت کار‌های خود قراردهند. اینکه ما پیگیر هستیم و در فلان جلسه یا نشست باید به شور و مشورت گذاشته شود پاسخ ساکنان محله نیست.

پیشنهاد تخریب یا ایمن‌سازی

این شهروند در ادامه پیشنهادی نیز به شهرآرا می‌دهد: به مالک بگویید یا بنا را تخریب کند یا حداقل ایمن‌سازی انجام دهد.
شهروند دیگری نیز می‌گوید: خانه‌مان طوری قرار گرفته است که باید از کنار این آپارتمان عجیب و غریب که معلوم نیست شهرداری چگونه به آن مجوز ساخت و ادامه کار داده است، عبور کنیم. هر بار هم با هزار سلام و صلوات از کنار آن می‌گذریم. پرسشم این است که چرا وقتی کج شدن این ساختمان، محرز است شهرداری اقدام قاطعی برای ایمن‌سازی آن انجام نمی‌دهد؟

نکته‌ای که غالب شهروندان به آن اشاره دارند از بین رفتن حس آرامش و امنیت است. آرامشی که در گروی این ساختمان کج، از بین رفته و جای آن را حس ترس فرا گرفته است. یکی از شهروندان نیز از بی‌خوابی‌های خود و دیگر همسایگان می‌گوید. به گفته او هرشب باترس اینکه زیر آوار نمانند یا اینکه صبح فردا را خواهند دید، می‌خوابند. نظر همه شهروندان بر این نکته استوار است: هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنید.

پلمب آپارتمان تا رفع خطر

شایسته خسروی، معاون شهرسازی و معماری منطقه‌۲ شهرداری به دغدغه‌های شهروندان پاسخ می‌دهد: ملک موردنظر بلافاصله پلمب شده و مالک این آپارتمان‌ها نیز برای تخریب بخشی از آن اعلام آمادگی کرده است. این فرد با مراجعه به معاونت شهرسازی شهرداری منطقه‌۲ درخواست داده پیمانکار برای تخریب یک طبقه معرفی تا مشکل از ریشه برطرف شود.

خسروی به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهد: تا زمانی که کارشناسان فنی شهرسازی و آتش‌نشانی ایمنی تأیید ندهند و از سوی دیگر مالک هم برای ایمنی اساسی و زیرسازی‌اش، اقدام نکند، این مجموعه آپارتمانی، فک پلمب نمی‌شود.

تزریق بتن به پی ساختمان

معاون شهرسازی و معماری منطقه‌۲ شهرداری با تأکید بر اینکه از همان لحظاتی که شهروندان برای ریزش این بنا احساس خطر کردند و موضوع را به شهرداری منطقه‌۲ گزارش دادند همکاران ما وارد عمل شدند، می‌افزاید: مالک این بنا برای رفع خطر و ایمن‌سازی بیشتر آن در قسمت فونداسیون و پی ساختمان اقدام به تزریق بتن کرده است.

این مالک حتی به شهرداری پیشنهاد داده تا برای رفع خطر موقت یک طبقه آن قلع شود تا آپارتمان از این شکل و شمایل خارج شود و مردم و رهگذران احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰

خسروی در ادامه می‌افزاید: درخواست قلع بخشی از این بنا از سوی مالک به همراه درخواست‌های مردمی و نظرات کارشناسان، به کمیسیون ماده‌۱۰۰ ارجاع شده است. او با اشاره به اینکه منتظر نظر نهایی کمیسیون ماده‌۱۰۰ شهرداری هستیم، ابراز می‌کند: اگر این کمیسیون به تخریب کل آن رأی بدهد شهرداری منطقه‌۲ برای تخریب آن اقدام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->