اکران مردمی «مفت‌بر» در سینما هویزه مشهد درباره نمایش «نگاهمان می‌کنند» | نگاهی به دغدغه‌های اجتماعی نام‌گذاری یک سینما به نام «امین تارخ» «بیست و یک هفته بعد»، اثر فیلمساز مشهدی، به ترکیه می‌رود فیلم سینمایی «ئی. تی.» استیون اسپیلبرگ برای نابینایان توضیح دار شد حضور نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۵ در هاله ای از ابهام! بازگشت خاله شادونه به تلویزیون همزمان با بازگشایی مدارس + زمان پخش همه چیز درباره سریال جنایی «بازنده» + تیزر، بازیگران و زمان پخش اعلام زمان برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی دوبله «با تمام قلبم» برای شبکه سه آغاز پخش آنلاین «ویلای موروثی» + زمان «فصل آلوچه‌های سبز» در راه زوریخ سوییس برندگان اسکار دانشجویی اعلام شدند + اسامی «اخراجی‌ها۴»، «زوزه» و «دوزنده کفش‌هایش» در مسیر تولید «آخرین قطار از هیروشیما» فیلم بعدی «جیمز کامرون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
سرخط خبرها

از رمان «ده‌ تن»، برگزیده جایزه داستان ملی، در مشهد رونمایی شد

  • کد خبر: ۲۴۰۳۰۱
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
از رمان «ده‌ تن»، برگزیده جایزه داستان ملی، در مشهد رونمایی شد
طی مراسمی، از رمان «ده تن»، برگزیده جایزه داستان ملی، با حضور نویسنده اثر، رونمایی شد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، عصر امروز (۳۱ تیر ۱۴۰۳) در محل پردیس سینمایی مهر کوهسنگی، از رمان «ده‌ تن»، برگزیده جایزه داستان ملی حماسی، با حضور نویسندگان و منتقدان مشهدی و دیگر اهالی فرهنگ و هنر، رونمایی شد.

رمان «ده تن»، برگزیده جایزه داستان ملی، در مشهد رونمایی شد

 نویسنده این رمان درخصوص هدفش از نگارش این رمان، اظهار کرد: ازآنجاکه عاشورا پتانسیل عظیمی برای نویسندگان دارد، سعی کردم از این فضای داستانی، تاریخی و حماسی روایت کنم و ازطرفی این اثر سنجشی برای گنجاندن یک بازه تاریخی بزرگ در یک زمان بود.

حمید بابایی بیان کرد: این رمان زمان حرکت سیدالشهدا(ع) از مدینه تا دوران اسرا در شام را شامل می‌شود.

نویسنده رمان «ده تن» اشاره کرد: این کتاب در هزار نسخه توسط نشر زائر در ۱۰ روز چاپ شد.

وی رمان ده تن را به عنوان پنجمین اثر خود عنوان کرد و گفت: آثار دیگر بنده شامل «پیاده»، «خاک سفید» و «چهل‌و‌یکم» است.

هنر امروز ایران نیازمند نظریه و روایت قوی است

در ادامه این مراسم، محمدجواد استادی، پژوهشگر فرهنگی، در سخنانی به اهمیت توجه به نظریه و روایت در هنر امروز ایران تأکید کرد و گفت: هنر امروز ما اگر مؤثر نیست، به این خاطر است که به حوزه‌های نظری توجه نکرده‌ایم.

وی با اشاره به هنر اسلامی و شیعی، بیان کرد: در این حوزه، نیازمند نظریه بوده و به‌دنبال این هستیم که معنا پیدا کنیم. در هنر مسیحیت، موسیقی و نقاشی پررنگ است و داستان‌های انجیل به این دو هنر تبدیل شد و در کلیسا مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین به نقش روایت در هنر اشاره کرد و گفت: روایت در جهان امروز، یک مسئله است و هیچ کشوری در دنیا قدرتمند نشده مگر اینکه ادبیات آن قدرت پیدا کرده باشد و تا ادبیات داستانی قدرتمند نشود، سایر هنر‌ها قوت پیدا نمی‌کنند.

وی در ادامه، به اهمیت ساختارسازی در ادبیات حماسی اشاره کرد و ابراز داشت: من معتقدم در ادبیات حماسی، باید ساختارسازی کنیم و این متناسب با مفهوم حماسه باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->