شیوه نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + متن کامل سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به شیعیان افغانستان را محکوم کرد واکنش مقام وزارت خارجه به بنر ممنوعیت فروش نان به اتباع خارجی | چه برما رفته؟ + عکس داعش؛ مسئول حمله به شیعیان در دایکندی افغانستان شنیده شدن صدای ۳ انفجار در کابل سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: تا ابلاغ شیوه‌نامه، ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع براساس شئون انسانی صورت می‌گیرد + فیلم ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس خراسان رضوی منوط به رسیدن بخشنامه است آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال اعلام شد + تاریخ و ساعت بازی‌ها نتیجه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش ساعت پخش بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) سنگربان تیم ملی فوتسال افغانستان کاندید بهترین دروازه‌بان فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ شد + عکس و فیلم ویدئو | رحیم‌پور ازغدی: ما حداقل ۳ هزار شهید افغانستانی در دفاع مقدس داریم ۵۰۰ تریلر ایرانی که پشت مرز افغانستان مانده بودند، به کشور بازگشتند ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و پاراگوئه آغاز مرمت آرامگاه ناصر خسرو در یُمگان بدخشان خلاصه بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال + فیلم ویدئو | سوپر گل اکبر کاظمی کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان به تایلند نتیجه دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال ماجرای توقف کامیون‌ها در مرز‌های ایران و افغانستان چیست؟ + فیلم
سرخط خبرها

طالبان بزرگداشت روز معلم و ورزش بوکس را در افغانستان ممنوع کردند

  • کد خبر: ۲۴۷۶۰۳
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
  • ۱
طالبان بزرگداشت روز معلم و ورزش بوکس را در افغانستان ممنوع کردند
طالبان در قانونی تازه، بزرگداشت روز معلم و بریدن روبان در مراسم‌های افتتاحیه‌ را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس قانون تازه طالبان، بزرگداشت روز معلم و بریدن روبان در مراسم‌های افتتاحیه‌ ممنوع اعلام شد.

این تصمیم پس از آن گرفته شده است که وزارت امربه‌معروف طالبان دو ماه پیش، در نامه‌ای از رهبر طالبان درخواست کرد که بریدن روبان، بزرگداشت روز معلم، راه‌رفتن با کفش بر روی فرش و ورزش مبارزات آزاد مشت‌زنی را که جزو منکرات است اما هنوز در ادارات تحت کنترل طالبان انجام می‌شود، ممنوع اعلام کند.

در این نامه که یک نسخه آن به دست رسانه‌های افغانستان رسیده، آمده است که این موارد در دین اسلام تأیید نشده و شبیه رفتار غیرمسلمانان است.

این وزارت‌خانه در توضیح درخواست خود نوشته است که راه‌رفتن بر روی فرش با کفش در ادارات تقلید از کفار است. همچنین این امر باعث ضایع‌شدن اموال می‌شود.

در مورد ورزش بوکس نیز آمده است که این مسابقات خطر نابینایی، آسیب‌رسیدن به مغز و حتی مرگ را به دنبال دارد.

این فرمان درحالی تأیید شده است که طالبان هفته گذشته قانون امربه‌معروف را توشیح کردند. این قانون جنجال‌برانگیز موجی از واکنش‌ها و انتقادات را به راه انداخت.

اما طالبان اجرای این قانون را که به گفته آن‌ها بر مبنای «شریعت اسلامی و فقه حنفی» تنظیم شده، حتمی عنوان کرده‌اند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
سوار شدن بر اتومبیل و نشستن روی مبل تقلید از کفار نیست ؟!!!
طالبان تا دیروز در خیابان های افغانستان و مساجد و مدارس دخترانه و .... بمب می گذاشت و مردم را می کشت . آن کارها خطر نابینایی و ... نداشت ؟!!! ورزش های رزمی خطرش بیشتر از آن بمب هاست ؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->