عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) مشاور وزیر آموزش و پرورش: روز بازگشایی مدارس مشکلی در زمینه نیروی انسانی و فضا در خراسان رضوی نداریم + فیلم واکسیناسیون سالانه مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا وزیر آموزش و پرورش: حدود ۹ میلیون دانش‌آموزِ کشور در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) | باران‌های رگباری همراه با رعدوبرق پراکنده از فردا تا جمعه
سرخط خبرها

یک رژیم غذایی که باعث کاهش خطر مرگ در افراد مسن می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۹۹۵۰
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
یک رژیم غذایی که باعث کاهش خطر مرگ در افراد مسن می‌شود
طبق مطالعه‌ای در دانشگاه «لوما لیندا» (Loma Linda University Health)، خوردن ماهی و سبزیجات شاید بهترین گزینه برای کاهش خطر مرگ به‌خصوص در میان افراد مسن باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، متخصصان در این مطالعه جدید دریافتند افرادی که از رژیم غذایی مبتنی بر ماهی و سبزیجات معروف به «پسکو» (the pesco-vegetarian) پیروی می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر از کسانی که رژیم غذایی گیاهی ندارند با خطر مرگ مواجه‌اند.

به گفته متخصصان، با آنکه رژیم غذایی گیاه‌خواری سفت‌وسخت در میانسالی برای سلامت مفید است، در دوران پیری خطر بیماری‌های عصبی مانند سکته مغزی، زوال عقل و پارکینسون را به همراه دارد. از این رو افزودن ماهی به رژیم غذایی گیاهی «مزیتی قابل توجه» دارد.

برای پیروی از این نوع رژیم غذایی دریایی، می‌توان در ابتدا کنسرو ماهی را جایگزین گوشت‌های دیگر کرد. ماهی حاوی مواد مغذی بسیار مانند کلسیم است که از استخوان‌ها محافظت می‌کند و همچنین امگا ۳ موجود در آن برای عملکرد مغز عالی است. کنسرو ماهی را به راحتی می‌توانید در وعده‌های غذایی‌تان چه در انواع سالاد و چه در انواع اسپاگتی بگنجانید.

یک مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، نشان داد که مرگ در میان گیاهخواران ۱۲ درصد کمتر از کسانی است که رژیم غذایی‌شان مبتنی بر گوشت و مواد غذایی دیگر است.

در این مطالعه داده‌های بیش از ۸۸ هزار نفر و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مرگ بررسی و سپس در گروه‌های مختلف از غیرگیاه‌خواری تا رژیم دریایی با سبزیجات تقسیم‌بندی شد. نتایج نشان داد افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر آبزیان و سبزیجات دارند ۱۸ درصد کمتر با خطر مرگ مواجه‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->