نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان جزئیاتی از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها ۲۰ درصد از حجم ذخیره سد‌های خراسان رضوی آب دارد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بازرسی بهداشتی از مواکب صلواتی در سطح مشهد | مراقب پشه آئدس باشید
سرخط خبرها

۵ عارضه پوستی که نشانه ابتلا به کروناست

  • کد خبر: ۲۵۵۰۶
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
۵ عارضه پوستی که نشانه ابتلا به کروناست
متخصصان پوست در مطالعه اخیرشان ۵ عارضه پوستی را شناسایی کردند که با بیماری کووید۱۹ در ارتباط است.

به گزارش شهرآرانیوز، مطالعه‌ای روی ۳۷۵ بیمار در اسپانیا انجام شد تا چگونگی بروز بیماری کووید۱۹ ناشی از کروناویروس در پوست مشخص شود.

به منظور انجام این بررسی از تمام متخصصان پوست در اسپانیا درخواست شد تا به شناسایی بیمارانی که بی‌دلیل دچار ضایعات پوستی در دو هفته گذشته شده‌اند و افرادی که به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده یا مشکوک بوده‌اند کمک کنند.

پرسش‌نامه‌هایی در اختیار این افراد قرار داده شد و برای تشخیص الگوی تأثیر احتمالی ویروس بر پوست، از وضعیت پوست آنان عکس گرفته شد. هرچند محققان این مطالعه هشدار دادند که در بعضی از موارد نمی‌توان به آسانی تشخیص داد که عارضه پوستی از تأثیر مستقیم ویروس کرونا بر پوست بوده یا اینکه نشانه‌ای از بیماری دیگری است.

آن‌ها همچنین از مردم درخواست کردند که براساس علائم پوستی در تشخیص بیماری کووید۱۹ دچار اشتباه نشوند، زیرا ضایعات پوستی معمول هستند و امکان تشخیص آن‌ها بدون برخورداری از تخصص کافی وجود ندارد.

به گفته محققان، در ۱۹درصد موارد علائمی شبیه به سرمازدگی مشاهده شده که پوست ناحیه دست‌ها و پاها درگیر شده‌اند.

همچنین در ۹ درصد موارد بثورات وزیکولار مشاهده شد. دراین عارضه پوستی تاول‌های کوچک که معمولا با خارش همراه هستند روی پوست ظاهر می‌شود.

همچنین در ۱۹ درصد موارد ضایعات پوستی به رنگ سفید یا صورتی مشاهده شد که معمولا با نام کهیر شناخته می‌شوند. این ضایعات همراه با خارش است و می‌تواند در سراسر بدن پخش شود.

در ۴۷ درصد بثورات پوسـتی ماکولوپاپولر شناسایی شده که با برآمدگی‌های قرمز رنگ و کوچک روی پوست شناخته می‌شود.

محققان تأکید کرده‌اند که بثورات پوسـتی ماکولوپاپولر و کهیر عارضه‌های شایعی هستند و ممکن است بر اثر عوامل مختلفی ظاهر شوند، به همین دلیل نمی‌توانند در تشخیص بیماری کووید۱۹کمک‌کننده باشند.

همچنین در شش درصد موارد عارضه نکروز تشخیص داده شده است. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که گردش خون در رگ‌های خونی پوست دچار اختلال شود. نکروز نشان دهنده مرگ زودهنگام بافت پوست است.

به گزارش اسکای نیوز، در این مطالعه آمده است این عارضه‌ها در بیماران سال‌خورده با موارد شدید کووید۱۹ مشاهده شده، اگرچه علائم بیماری در این گروه سنی نیز متفاوت بوده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->