تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خطبای مشهد: وعاظ با مطالعه عمیق و مخاطب‌‏شناسى منبر‌ها را پرجاذبه کنند برپایی محفل روایتگری دوران دفاع مقدس در حرم امام‌رضا(ع) گردان نانوا‌ها فرهنگ عاشورا؛ پیشران دفاع از ایران یک داغ تا ابد تازه | نخستین شهید ارمنی چه کسی بود؟ کمال عشق و دلدادگی | روایتی از تنها شهید اروپایی دفاع مقدس بررسی کارکرد‌های فردی و اجتماعی انفاق | کلید آرامش، ضامن امنیت مدیریت جهادی دفاع مقدس، الگویی برای جامعه امروز هم‌دست با شیطان! یک عصر معمولی یک جای غیرمعمولی اکسیر یاد خدا نماز، بیمه دنیا و آخرت | در باب عواقب ترک نماز دکلمه‌خوانی دختران نوجوان رضوی در وصف پیامبر رحمت (ص) در حرم امام رضا (ع) ماجرای حضور محرمانه مسعود پزشکیان در عملیات‌های دفاع مقدس رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: دشمنان در تلاش برای تخریب جایگاه زنان هستند آرزو‌های دست نیافتنی رژیم بعث عراق در حمله به ایران چه بود؟ استجابت به شرط «رضا» | نیم روزی جستجو در میان نامه‌های زائران ضریح بارگاه ثامن الحجج (ع) جای خالی زیستِ پیامبرانه در تبلیغات دینی ما! ویژه‌برنامه‌های جشن میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در حرم امام‌رضا (ع) مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

برپایی محفل روایتگری دوران دفاع مقدس در حرم امام‌رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۹۰۳۶۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
برپایی محفل روایتگری دوران دفاع مقدس در حرم امام‌رضا(ع)
امروز (۳ مهر ۱۴۰۳) همگام با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، محفل روایتگری شهدا، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، حسینیه‌ای در صحن قدس حرم مطهر رضوی برپا شده است؛ حسینیه‌ای که مزین به نام «شهدا» و حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس است.

شمیم عطر شهیدان در حسینیه شهدا

فضای حسینیه پر شده از عطر شهیدان و می‌توان به‌تمام‌معنا، مفهوم آیه «و لا تَحْسَبَنَّ الّذینَ قُتِلوا فی سَبیلَ اللّه أمْواتًا بَلْ أحْیاءٌ عِندَ ربّهمْ یرْزقون... » را در اینجا درک کرد.

شهیدانی که زنده‌اند و هر اهل‌دلی می‌تواند عطر حضورشان را در لحظه‌لحظه زندگی خود احساس کند. سنگر‌های شنی دیواره حسینیه، سربند‌های «یازهرا(س)» که در گوشه‌گوشه فضا به نمایش گذاشته شده و پلاک‌هایی که در دو طرف حسینیه نصب شده‌، فضا را زیباتر کرده‌اند.

فانوس‌هایی که بالای سنگر‌ها آویخته شده، یاد شب‌های تاریک جبهه را در ذهن‌ها زنده می‌کند؛ شب‌هایی که نور کم‌فروغ فانوس روشنی‌بخش سنگر رزمندگان اسلام بود و چه زیبا فضای جبهه و جنگ در این حسینیه به تصویر کشیده شده است.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این فضای روحانی با اجرای سرود توسط نوجوانان گروه «گلدسته‌های حرم» آغاز شد؛ سرودی حماسی با رنگ و بوی استقامت و پایداری که میراث دلاورمردان دیروز برای نوجوانان انقلابی امروز است.

قدم‌زدن در کوچه خاطرات جبهه و جنگ

در این مراسم همچنین حمید جهانگیر فیض‌آبادی، از روایتگران دفاع مقدس، به بیان برخی خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: صدام با آمادگی کامل به خاک ایران حمله کرد؛ ولی غیورمردان ایرانی، با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی در برابر این تهاجم ایستادند.

وی ابراز کرد: شهدا با نثار جان خود امنیت را برای ما به ارمغان آوردند و امروز ما باید قدردان آن‌ها باشیم و تا زمانی که پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب‌الزمان(عج) نسپرده‌ایم، نباید دست از مبارزه با دشمن برداریم.

فیض‌آبادی افزود: امروز دشمن وارد مرحله جدیدی از جنگ شده و همه ما باید برای مقابله با این جنگ آمادگی کامل داشته باشیم و با درس‌آموزی از مکتب شهدا، از تمام توان خود برای غلبه بر دشمن استفاده کنیم.

در این مراسم همچنین شرکت‌کنندگان برای لحظاتی میهمان دکلمه‌خوانی سیدمهدی حسینی، از نوجوانان دکلمه‌خوان حرم مطهر رضوی، شدند که از داغ دل مادری که سال‌ها در انتظار فرزند مفقودالاثرش مانده است، برایشان خواند:

پیرزن میدونه برمی‌گردی، خونه رو پر می‌کنی با خنده‌هات
همینه که جمعه‌شب‌ها تو محل می‌پیچه بوی آش پشت‌پات 
زنگ خونه‌شو که هر بار می‌زنن، پیره، اما یهو پر در میاره 
سی ساله چادرشو سر کرده، سی ساله چادرشو در نیاورده
پهلوونای محله رفتن و، مادرا موندن و کوه خاطرات 
اونا که توی بهشتن اما، طول عمر مادراشون صلوات...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->