قهرمانانِ خاکی‌پوش و غریب! رفت که زود بیاد، دیگه نیومد ارادتمندی که به چندین هنر آراسته بود | درباره آینه‌کار نامدار حرم رضوی دروغگو‌ها طعم ایمان را نمی‌چشند مروری بر ویژ‌گی‌های دوستی در کلام امام رضا(ع) | رفاقتی برای دنیا و آخرت اختصاص بخش عمده‌ای از موقوفات آستان قدس به پروژه‌های عام‌المنفعه تجمع بزرگ حوزویان خراسان در حمایت از جبهه مقاومت و اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر قدس نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی برگزار شد تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خطبای مشهد: وعاظ با مطالعه عمیق و مخاطب‌‏شناسى منبر‌ها را پرجاذبه کنند برپایی محفل روایتگری دوران دفاع مقدس در حرم امام‌رضا(ع) گردان نانوا‌ها فرهنگ عاشورا؛ پیشران دفاع از ایران یک داغ تا ابد تازه | نخستین شهید ارمنی چه کسی بود؟ کمال عشق و دلدادگی | روایتی از تنها شهید اروپایی دفاع مقدس بررسی کارکرد‌های فردی و اجتماعی انفاق | کلید آرامش، ضامن امنیت مدیریت جهادی دفاع مقدس، الگویی برای جامعه امروز هم‌دست با شیطان! یک عصر معمولی یک جای غیرمعمولی اکسیر یاد خدا نماز، بیمه دنیا و آخرت | در باب عواقب ترک نماز
سرخط خبرها

قهرمانانِ خاکی‌پوش و غریب!

  • کد خبر: ۲۹۰۶۰۵
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
قهرمانانِ خاکی‌پوش و غریب!
احساس می‌کنم نام ارتش و شهدای ارتش در غربتی عجیب محاصره شده است. انگار دوربین و قلم و کلمه و. نمی‌تواند این حصر را بشکند تا جامعه با مردانی آشنا شود که به واقع "ابرمرد" بودند.

خوشحال می‌شوم هر جا نام و تصویری از شهید می‌بینم. جان تازه می‌گیرم وقتی در مراسم و محافل سخن به نام و یاد شهدا می‌رسد. برای منِ بسیجیِ زمان جنگ، هر چه هم نام شهید فراوان بر زبان و قلم آید باز، چون حدیثی نامکرر و تازه است.

به نام محمود کاوه انرژی می‌گیرم. با چراغچی به آرامش می‌رسم. به یاد برونسی، اخلاص برایم معنایی تازه می‌یابد. ساجدی یادش هم مثل معلم سازندگی می‌شود برایم. به هزار تکرار هم که باشد باز از شهیدان آزادی و خادم الشریعه و شریفی و ابراهیمی و بابانظر، احساس تازگی می‌گیرم.

به همین خاطر کسانی هم که از شهدا نام می‌برند و از عظمت سپاه و بسیج و جهاد می‌گویند هم برایم احترامی ویژه می‌یابند اما.. این، اما را با هزار درد و اندوه می‌گویم؛ اما احساس می‌کنم نام ارتش و شهدای ارتش در غربتی عجیب محاصره شده است. انگار دوربین و قلم و کلمه و. نمی‌تواند این حصر را بشکند تا جامعه با مردانی آشنا شود که به واقع "ابرمرد" بودند و در برابر ارتش مستظهر به پشتوانه دو "ابرقدرت" چنان ایستادند که مردی به جوانمردی معنا یافت.

برای من قابل فهم نیست که چرا در این دیار نام و نشانی که باید از "سروان محمدعلی صفا" به چشم نمی‌خورد. او کسی است که رکورد شکار تانک را شکست تا جایی که صدام، خرمشهر را گورستان تانک‌ها نامید. چرا آن گونه که باید تیمسار سرلشکر فلاحی را برای نسل امروز تدریس و تبیین نمی‌کنیم؟ همو که در عملیات شناسایی برای آزادسازی سوسنگرد در ازدحام گلوله‌های توپ و خمپاری، قامت کشیده می‌رفت.

او در همین ماجرا به کسانی که گفتند تیمسار خم شو، نهیب زد که اینجا کشور من است. من خم نمی‌شوم. آن که باید خم شود دشمنی است که پا به این خاک گذاشته است. این را می‌خواست به همه رزمندگان درس دهد که نباید سر خم کرد. باید کار را چنان سامان داد که دشمن نتواند سر بلند کند. چرا حماسه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، به قلم و تصویر نمی‌آید؟ چرا چندان که باید ارکان هنر به میدان نمی‌آید و نمی‌گوید که نیروی دریایی ما نیروی دریایی متجاوز عراق را در ۶۷ روز تمام کرده است چنان که هنوز هم از آن اثری نیست.

چرا حماسه خلعتبری و بابایی و زندی و اسکندری و. بیان نمی‌شود که آسمان را میدان در هم شکستن دشمن کردند؟ باور کنید اگر هر کدام از این "ابرمرد"‌ها را دیگران داشتند از آنان الگویی می‌ساختند که چشم جهان را پر کند. ما، اما بر این ظرفیت‌های ممتاز چشم می‌بندیم. این هم من بسیجی زمان جنگ را مثل بسیاری از مردم عصبانی می‌کند. ما با این غفلت، آتش در خرمن داشته‌های خود می‌زنیم..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->