در پی شهادت سیدحسن نصرالله، سینما‌های سراسر کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد (۷ مهر ۱۴۰۳) رئیس سازمان سینمایی: سیدحسن نصرالله مرد آزمون‌های سخت بود واکنش اهالی شعر و ادب به شهادت سیدحسن نصرالله (۷ مهر ۱۴۰۳) سوگنامه ابراهیم حاتمی‌کیا برای سیدحسن نصرالله (۷ مهر ۱۴۰۳) تعطیلی اجرا‌های موسیقی تا اطلاع ثانوی (۷ مهر ۱۴۰۳) آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۷ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناتمام مهندس و مرد داخل بالن آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۷ مهر ۱۴۰۳) ۱۸۶ اثر به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) رسید هفت کشور دیگر به رقابت اسکار ۲۰۲۵ پیوستند «دنی ویلنوو» کارگردان «تلماسه ۲» از گاتهام جایزه می گیرد آلبوم «انتظار» محمد معتمدی نامزد جایزه منتقدان آلمان شد موفقیت ۲ انیماتور ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا «باربارا لی هانت» بازیگر فیلم هیچکاک درگذشت بودجه تلویزیون به‌درستی مصرف نمی‌شود | جای خالی تولیدات جدید در هفته دفاع مقدس دوبله فیلم سینمایی «ربوده شده» برای شبکه یک
سرخط خبرها

هفت کشور دیگر به رقابت اسکار ۲۰۲۵ پیوستند

  • کد خبر: ۲۹۱۰۶۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
هفت کشور دیگر به رقابت اسکار ۲۰۲۵ پیوستند
در روز‌های آخر مهلت معرفی نماینده کشور‌ها به اسکار بین‌المللی، کشور‌های بیشتری نمایندگان خود را به آکادمی معرفی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ لهستان، ویتنام، پاکستان، سوییس، اردن و آرژانتین دیگر کشور‌هایی هستند که وارد رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ شده‌اند.

لهستان با فیلم «زیر آتشفشان» به کارگردانی دامیان کوکور راهی بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و هفتمین دوره جوایز اسکار شد. «زیر آتشفشان» که به تازگی در جشنواره تورنتو حضور داشت، دومین فیلم کوکور است و داستان خانواده‌ای اوکراینی را روایت می‌کند که آخرین روز تعطیلات خود را در جزیره تنریف اسپانیا می‌گذرانند. به محض حضور در فرودگاه، پرواز آنها لغو می‌شود، چون روسیه به اوکراین حمله کرده و گردشگرانی که در جزیره به دام افتاده‌اند، پناهنده می‌شوند.

اولین فیلم بلند کوکور «نان و نمک» بود که سال ۲۰۲۲ جایزه ویژه هیئت داوران بخش افق جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد و در جشنواره‌های قاهره، آنتالیا و کوتبوس به نمایش درآمد.

ویتنام با «شکوفه هلو، فو و پیانو» یک فیلم جنگی عاشقانه درام به اسکار می‌رود. این فیلم سفر یک زوج جوان را در ۱۷ فوریه ۱۹۴۷، آخرین روز نبرد ۶۰ روزه هانوی که به معنی آغاز جنگ اول هندوچین بود، تصویر می‌کند.

این فیلم به کارگردانی فی تین سون و به سفارش دپارتمان سینمای ویتنام با بودجه ۲۰ میلیارد VND (۸۱۵۰۸۰ دلار) ساخته شد و جایزه نیلوفر نقره‌ای بیست و سومین جشنواره فیلم ویتنام را برد.

پاکستان با انیمیشن دستی «شیشه‌کار» ساخته عثمان ریاض به اسکار رفت. این فیلم که اوایل امسال در انسی اکران شد، در لوکیشنی با الهام از پاکستان روایت می‌شود و داستان وینسنت جوان و پدرش توماس را روایت می‌کند که بهترین کارگاه شیشه‌سازی در کشور را اداره می‌کنند و زندگی‌شان در اثر نزدیک شدن جنگ به هم می‌خورد.

«شیشه‌کار» نخستین انیمیشنی است که پاکستان ساخته و این فیلم توسط استودیو انیمیشن سازی «مانو» در پاکستان و کمپانی تولید آپوروا باکشی، تهیه کننده «جنایت دهلی» تولید شده است.

سوییس یک درام خانوادگی به نام «ملکه‌ها» را به آکادمی معرفی کرد. این فیلم به کارگردانی کلاودیا رینیک، فیلمساز سوییسی- پرویی، اسپانیایی زبان است و نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندنس تجربه کرد و در بخش نسل برلیناله هم به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و جایزه تماشاگران لوکارنو را هم دریافت کرد.

داستان فیلم در پرو در سال ۱۹۹۲ که این کشور در بحران اجتماعی و سیاسی است، می‌گذرد و درباره النا مادر تنهایی است که قصد دارد همراه دخترانش لوسیا و آرورا کشور را ترک کند.

اردن «سرزمین شیرین من» مستندی از سارین حیرعابدیان مستندساز ارمنی-اردنی ساکن آمریکا را به عنوان نماینده خود در اسکار انتخاب کرد. این فیلم درباره یک جنگ چند نسلی در کوه‌های قفقاز پس از پایان دوره اتحاد جماهیر شوروی و درباره پسری ۱۱ ساله است که با شروع جنگ در منطقه قره باغ کوهستانی آذربایجان، با خانواده‌اش مجبور به فرار می‌شوند.

آرژانتین «جوکی را بکش» را به اسکار معرفی کرد. این فیلم ساخته لوییس اورتگا در ونیز، تورنتو و سن سباستین نمایش داده شد. این فیلم درباره رمو مانفردینی، جوکی افسانه‌ای است که رفتار‌های خود ویرانگر استعداد او را تحت الشعاع قرار می‌دهد و در روز مسابقه‌ای تعیین کننده دچار یک حادثه و در بیمارستان بستری می‌شود. پس از آن اوباش به دنبال او هستند تا مرده یا زنده‌اش را پیدا کنند.

منبع: مهر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->