آمادگی «اسکودا» برای همکاری برای طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی نام ۲۴ پرستار ایرانی در فهرست نخبگان علمی جهان (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) اطلاعیه آموزش و پرورش برای رسیدگی به اعتراضات آزمون‌های استخدامی معلمی (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) چینی‌ها دیابت نوع ۱ را درمان کردند تعرض به دختر جوان توسط مدرس زبان انگلیسی فراخوان اعزام نیرو‌های داوطلب به لبنان (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) واژگونی قایق مهاجران ۹ کشته و ۴۸ مفقود برجای گذاشت واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم بر جای گذاشت (۷ مهر ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده انبار مبل در جاده کلات (۷ مهر ۱۴۰۳) هتل ارزان اصفهان | اقامتی مقرون به صرفه در اصفهان اهمیت تصویربرداری در کاشت ایمپلنت جزئیات جدید از انفجار معدن طبس تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۷ مهر ۱۴۰۳) همه ظرفیت‌های قانونی را برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پای کار خواهیم آورد جا‌های دیدنی کندی در کشور سریلانکا افراد بالغ، فشار خون خود را حداقل سالی یک بار بررسی کنند ۲۴۰ مدرسه عشایری در خراسان رضوی میزبان دانش‌آموزان هستند هاری، یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است | مرگ ۱۳ نفر بر اثر هاری، از ابتدای سال تاکنون (۷ مهر ۱۴۰۳) ۴۰ دستگاه لیزر غیرمجاز در مشهد کشف و ضبط شد (۷ مهر ۱۴۰۳) تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را زودتر مشخص کنید هشدار فرونشست زمین در مشهد و کرمان علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟
سرخط خبرها

چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

  • کد خبر: ۲۹۱۰۸۰
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟
آنتالیا مانند دیگر مناطق ترکیه شرایط آب‌وهوایی متفاوتی را در طول یک سال تجربه می‌کند، پس اگر می‌خواهید با بهترین زمان سفر به آنتالیا آشنا شوید، با ما همراه شوید.

گزارش آگهی

آنتالیا استانی ساحلی در جنوب ترکیه است که مساحت زیادی از آن را سواحل دریای مدیترانه تشکیل می‌دهد. به همین دلیل در اغلب روز‌های سال آب و هوایی معتدل دارد و برای شنا و بازی‌های آبی مقصد مناسبی است. بااین‌همه، این استان نیز مانند دیگر مناطق ترکیه شرایط آب‌وهوایی متفاوتی را در طول یک سال تجربه می‌کند. پس اگر می‌خواهید با بهترین زمان سفر به آنتالیا آشنا شوید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

آب و هوای کلی آنتالیا در طول سال

موقعیت مکانی آنتالیا، اقلیم مدیترانه‌ای را برای این شهر رقم زده که تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل و مرطوب از مشخصه‌های بارز آن است. مردم این منطقه ۳۰۰ روز آفتابی دارند. این ویژگی که اصطلاح «شهر آفتاب» را برای آنتالیا به همراه آورده، برای اهالی تفریح‌دوست آنتالیا یک مزیت برجسته قلمداد می‌شود. در ادامۀ مطلب با جزئیات کامل‌تری از وضعیت دما در فصول مختلف آنتالیا آشنا خواهید شد تا بتوانید تور لحظه آخری آنتالیا را در بهترین زمان خریداری کنید.

۱. بهار در آنتالیا

آب و هوای آنتالیا ترکیه در نوروز بسیار خنک، مطبوع و دلپذیر است. در این فصل خبری از رطوبت یا گرمای سوزان نیست و میانگین دما در ماه‌های مختلف آن (مارس، آوریل و می) به ترتیب ۱۵، ۱۸ و ۲۱ درجه است. در این فصل گاهی باران‌ها و رگبار‌های غافلگیرکننده بهاری هم رخ می‌دهد که شدت‌شان آنقدر زیاد نیست. در کل بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به آنتالیا دانست.

۲. تابستان آنتالیا

اگر تصویر رویایی آفتاب‌گرفتن کنار سواحل آنتالیا شما را برای رفتن به این شهر ترغیب می‌کند، باید بگوییم که تابستان همان فصل طلایی شماست. میانگین دما در این فصل به ۳۰ درجه می‌رسد و دیگر خبری از باران و رگبار نیست. ناگفته نماند که تابستان میزبان بیشترین روز‌های آفتابی آنتالیاست. البته هرچه به ماه‌های آخر نزدیک‌تر می‌شویم، از شدت گرما هم کاسته می‌شود؛ مثلا، آب و هوای آنتالیا در شهریور به ۲۶ درجه می‌رسد که در مقایسه با تیرماه خنک‌تر است.

۳. شرایط اقلیمی آنتالیا در پاییز

وضعیت اقلیمی آنتالیا در فروردین، دوباره در پاییز این شهر تکرار می‌شود. همان خنکی و اعتدالی که در بهار کل طبیعت را فرا می‌گیرد، دوباره در فصل پاییز قابل لمس خواهد بود. بااین‌تفاوت که در پاییز شاهد بیشترین میزان بارش و رطوبت هستیم. آب و هوای آنتالیا در آبان ماه و آذرماه نسبت به مهر کمی خنک‌تر و بارانی‌تر است.

آب و هوای آنتالیا در نیمه دوم سال

آب و هوای آنتالیا در نیمه دوم سال

۴. آب و هوای آنتالیا در زمستان

انتظار زمستانی سرد و سوزان از آنتالیا نداشته باشید. همان‌طور که می‌دانید زمستان در اقلیم مدیترانه‌ای کاملا معتدل و خنک است و در آن نشانه‌ای از سرمای آزاردهنده احساس نمی‌شود. شایان ذکر است که میانگین دما در زمستان‌های آنتالیا به کمتر از ۹ درجه نمی‌رسد؛ اما، رطوبت و بارندگی‌ها به‌طور قابل‌توجهی در این فصل افزایش پیدا می‌کند.

بهترین موقع سال برای سفر به آنتالیا

آنتالیا مقصدی ۴ فصل برای گردشگران است. هر فصلی از سال که به این شهر سفر کنید، با مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از زیبایی‌های طبیعت و جا‌های دیدنی آنتالیا روبه‌رو خواهید شد. بااین‌حال، اگر می‌خواهید ناب‌ترین تفریحات این شهر را لمس کنید، بهترین زمان رفتن به آنتالیا برای شما تابستان خواهد بود. در این فصل تفریحات ساحلی به اوج شکوه و جذابیت خودش می‌رسد و گردشگران فرصت دارند تا یک دل سیر در این شهر به تفریح و خوشگذرانی بپردازند.

سفر ارزان به آنتالیا

گاهی بودجۀ مالی افراد است که بهترین زمان سفر را تعیین می‌کند. اگر شما هم جزء این گروه از افراد هستید و مایلید سفری ارزان و اقتصادی به آنتالیا را تجربه کنید، اواخر پاییز و زمستان بهترین موقع برای سفر به شهر آفتاب است.

در این دو فصل دیگر تفریحات آبی رونق تابستان را ندارد؛ به همین دلیل هم از شمار گردشگران و مسافران کاسته می‌شود. طبیعتا با کم‌شدن مسافر، قیمت بلیط رفت و برگشت آنتالیا و هزینه‌های اقامت در هتل، کاهش پیدا می‌کند. پس اگر می‌خواهید سفری کاملا اقتصادی به آنتالیا داشته باشید، زمستان فصل مناسبی خواهد بود.

سفر برای خرید به آنتالیا

برای عاشقان دنیای خرید و بازارگردی بهترین زمان برای سفر به آنتالیا فصل‌های حراجی این شهر است. بساط حراج در آنتالیا به دو صورت برپا می‌شود که نوع اول آن در زمستان، در ماه‌های ژانویه و فوریه و نوع دومش اواخر تابستان، در ماه‌های جولای و آگوست برگزار خواهد شد.

حراجی‌های فصل زمستان عموما گسترده‌تر هستند و طیف بیشتری از محصولات را شامل می‌شوند. بنابراین، اگر قصد خریدی جانانه را در آنتالیا داشتید، هیچ‌فصلی برایتان بهتر از زمستان نخواهد بود.

حراجی‌های تابستان این شهر نیز غالبا توسط برند‌های مشهور ترک و بین‌الملل در آخر شهریورماه اجرا می‌شود که برای برندبازان و مارک‌پوشان جذابیت بیشتری به همراه دارد. ازطرفی، آب و هوای لارا آنتالیا هم در این ماه به بهترین حالت خود می‌رسد؛ بنابراین، سفر به این شهر در تابستان از هرجهت لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

زمستان؛ فصل حراج در آنتالیا

سفر به آنتالیا و شرکت در جشنواره‌ها

آنتالیا یک سروگردن از شهر‌های دیگر ترکیه بالاتر است و دلیل آن، شاید فستیوال‌های جذاب و رنگارنگی باشد که به بهانه‌های مختلف در این شهر اجرا می‌شود. اگر شما هم اهل تفریح و خوشگذرانی هستید و تمایل دارید از فرهنگ و رسوم ترکیه بیشتر بدانید، به فستیوال‌های این شهر ساحلی توجه نشان دهید:

نام جشنواره

فصل برگزاری

ماه برگزاری

جشنواره بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس

اواخر تابستان و اوایل پاییز

سپتامبر و اکتبر

فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا

بهار

مارس و آوریل

جشنواره بین‌المللی زنان فیلمساز

بهار

مارس

فستیوال و کارناوال کمر

بهار

آوریل

جشنواره پرتقال فینیکه آنتالیا

بهار

می و ژوئن

جشنواره عسل آنتالیا

تابستان

آگوست

جشنواره رقص و موسیقی محلی بین‌المللی (موسیقی فولکلور)

تابستان

سپتامبر

جشنواره فرهنگی ماناوگات آنتالیا

تابستان

جولای

جشنواره بین المللی پیانوی آنتالیا

پاییز

اکتبر

جشنواره موسیقی بین‌المللی مدیترانه‌ای

پاییز

اکتبر

فستیوال بین‌المللی فیلم

پاییز

اکتبر، نوامبر و دسامبر

نمایشگاه صنایع غذایی و نوشیدنی آنفاش

زمستان

ژانویه وفوریه

خلوت‌ترین فصل سفر به آنتالیا

اگر دلتان می‌خواهد سفری آرام، خلوت و درعین‌حال عاشقانه به آنتالیا داشته باشید، نوامبر بهترین فرصت است. این ماه از سال به عنوان خلوت‌ترین ماه گردشگری در آنتالیا شناخته می‌شود. در ماه نوامبر چند فرصت طلایی در انتظارتان خواهد بود! یکی اینکه آب و هوای منطقه لارا آنتالیا در ماه نوامبر هنوز آنقدر سرد نیست که از دیدن سواحل زیبا و آفتابی این شهر محروم بمانید. بنابراین، می‌توانید در فضایی کاملا آرام و خلوت به دل تفریحات ناب ساحلی این شهر شیرجه بزنید.

اما دومی که شاید از اولی هم مهم‌تر باشد، کاهش هزینه سفر به آنتالیا در ماه نوامبر است. معمولا کمتر کسی در این ماه به آنتالیا سفر می‌کند؛ همین خلوتی هم شرایطی را فراهم می‌کند تا شما با کمترین هزینه بیشترین لذت از سفر به آنتالیا نصیب‌تان شود.

بهترین زمان برای خرید تور آنتالیا

حال که با وضعیت اقلیمی شهر و استان آنتالیا آشنا شدید، می‌توانید بهترین زمان را برای سفر به این شهر ساحلی انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که طبیعتا خرید تور‌های لحظه آخری در فصل های‌سیزن کار آسانی نیست؛ چراکه مانند شما، بسیاری از گردشگران دیگر هم قصد سفر در آن زمان را دارند؛ بنابراین ممکن است ظرفیت تور به سرعت تکمیل شود و فضای خالی برای روز‌های آخر باقی نماند. درهرحال، شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.trip.ir در هر زمانی از سال لیست پکیج‌های تور آنتالیا، تور مارماریس و... را مشاهده کنید و رزرو آنلاین خود را انجام دهید. آژانس هواپیمایی تریپ با دو دهه تجربه در زمینه فروش بلیط هواپیما، برگزاری تور و رزرو هتل، تا آخرین ساعات سفر همراه و هم‌قدم شماست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->