۲۰ درصد افراد تجربه کهیر حاد را دارند روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم خراسان رضوی پیشتاز راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های گروهی سالمندان در کشور است نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان | فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + تصاویر شهدا پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

علت فوت پسر نیشابوری در استخر معروف مشهد مشخص شد

  • کد خبر: ۲۹۱۷۰۰
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
علت فوت پسر نیشابوری در استخر معروف مشهد مشخص شد
بررسی دومین پرونده مرگ در استخر‌های شهر که پزشکی قانونی علت فوت را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیروز پرونده جوانی را مرور کردیم که براساس نظریه پزشکی قانونی، او در یکی از استخر‌های عمومی مشهد غرق شده بود. حالا دومین پرونده را بازگشایی می‌کنیم که مربوط به مرگ نوجوان هفده‌ساله نیشابوری است که همراه دایی‌اش به یکی از استخر‌های معروف مشهد آمده بود، اما در ادامه به‌دلایلی نامشخص به علت بدحالی به بیمارستان منتقل شد و جان خود را از دست داد، البته در روز‌های گذشته کارشناسان سازمان پزشکی قانونی خراسان‌رضوی علت مرگ این نوجوان را اعلام کردند. البته اینها تن‌ها دو پرونده از پرونده‌های پرتکرار مرگ در استخر‌های عمومی و خصوصی مشهد است که سالانه جان تعدادی از شهروندان را می‌گیرد، آن هم در شهری که دریا ندارد.

امیرعلی، نوجوان نیشابوری، دهم مرداد همراه با دایی و سه نفر دیگر از اقوام به‌منظور استفاده از تجهیزات یک مجموعه آبی به مشهد می‌آیند. آنها ساعت ۱۱:۳۰ ظهر وارد مجموعه می‌شوند و پس از تعویض لباس وارد این مجموعه می‌شوند. اما هنوز زمان زیادی نگذشته بود که ناگهان این پسر نوجوان بدحال می‌شود و روی زمین می‌افتد. بلافاصله عملیات احیا از سوی کارکنان این مجموعه آبی آغاز می‌شود و دقایقی بعد نیز با حضور اورژانس در محل، بیمار به بیمارستان ناظران منتقل می‌شود. تلاش کادر بیمارستان نیز ناکام می‌ماند و این پسر نیشابوری که برای تفریح به مشهد آمده بود، جان خود را از دست می‌دهد.

با اعلام حادثه به بازپرس جنایی، قاضی صادق صفری، دستورات ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده صادر می‌کند و هم‌زمان پیکر بی‌جان این نوجوان به‌منظور مشخص‌شدن علت دقیق مرگ به سازمان پزشکی قانونی منتقل می‌شود.

من شاکی هستم

پدر متوفی در تحقیقات مربوط به تشکیل پرونده درباره علت وقوع حادثه بیان کرد که پسرم به همراه دایی‌اش و چند نفر دیگر از اقوام به‌طور اینترنتی بلیت ورودی این مجموعه را تهیه کرده و از نیشابور به مشهد می‌آیند. من صبح آن روز سر کار بودم و تلفنی با پسرم صحبت کردم و از او خواستم تا برای کارگر‌های ساختمانی که برایمان کار می‌کنند حتما چایی ببرد، او در این میان به من گفت که می‌خواهد با دایی‌اش برای استفاده از مجموعه‌ای که حادثه در آن رخ داده است به مشهد برود. 

چون پسرم با دایی‌اش بود، خاطرم جمع بود که اتفاقی نخواهد افتاد. ولی ازآنجاکه ایشان دچار بیماری قلبی بود و تحت درمان قرار داشت به او سفارش کردم مراقب خودش باشد. تا ساعت ۱۲:۳۵ هیچ خبری از آنها نداشتم تا اینکه صابر (دایی مرحوم) به من زنگ زد و گفت امیرعلی حالش به‌هم‌خورده و او را به بیمارستان برده‌اند.

او از من درباره داروهایش سؤال کرد که من بلافاصله نسخه داروهایش را برای همسرم فرستادم تا تصویرش را برای آنها بفرستد. تا شب هم سر کار بودم و هنوز خبر نداشتم، بعد از اینکه به خانه‌ام در نیشابور برگشتیم و مشخص شد هنوز پسرم در بیمارستان است با همسرم به مشهد و بیمارستان ناظران آمدیم که آنجا اعلام کردند پسرم تمام کرده است. با توجه به سابقه بیماری پسرم از کسی شکایت ندارم، اما برای ازدحام در این مجموعه آبی و نبود تهویه مناسب، درحالی‌که این محیط بسته حاوی گاز سمی کلر است شاکی هستم.

نمی‌دانم دقیقا چه شد

صابر، دایی مرحوم نیز به‌عنوان شاهد در این باره بیان کرد که پس از ورود به مجموعه و تعویض لباس، بلافاصله برای استفاده از تجهیزات آبی به‌سراغ یکی از دستگاه‌ها رفتیم که به علت محدودیت‌های موجود بین من و امیرعلی فاصله افتاد. وقتی به محلی که امیرعلی بود رسیدم، دیدم که او روی زمین افتاده و چند نفر هم در حال احیا هستند. دقیقا من ندیدم چه اتفاقی افتاده است. اما پذیرش زیاد از سوی کارکنان مجموعه که منجر به ازدحام جمعیت شده بودونبود تهویه مناسب می‌تواند منجر به کاهش سطح خون خواهرزاده‌ام شده باشد.

مرحوم بیماری قلبی داشت

مدیر این مجموعه نیز درباره اتفاقی که در استخر تحت مدیریتش رخ داده بود، اعلام کرد که این فرد با چند همراه وارد مجموعه شده و پس از گذشت دقایقی که سوار یکی از دستگاه‌های استخر شده است، احساس درد در ناحیه قلبش کرده و بعد از حال رفته است. البته این مرحوم دارای بیماری قلبی بوده و داروی خاص مصرف می‌کرده است، این در حالی است که در جا‌های مختلف مجموعه با نصب تابلو تذکرات پزشکی نوشته و نصب شده است. 

همچنین هنگام استفاده از دستگاه‌ها به‌صورت زبانی هشدار داده می‌شد باوجوداین، پسر نوجوان به این هشدار‌ها توجه نکرده است و هنگام ورود نیز مسئولان مجموعه را از بیماری‌اش مطلع نکرده است. اینها در حالی است که این حادثه چند دقیقه پس از استفاده از دستگاه رخ داده و او در حال صحبت با دوستانش بوده که ناگهان قلبش به درد می‌آید. بعد از بروز حادثه نیز ناجیان ما بلافاصله به‌سراغ او رفته و اقدامات لازم را انجام داده‌اند و با آمدن آمبولانس او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

اعلام علت دقیق فوت

از روز نخستی که این حادثه رخ می‌دهد، کارشناسان پزشکی قانونی تحقیقات جامعی را به منظور کشف علت دقیق مرگ امیرعلی آغاز کردند. تا جایی که در روز‌های گذشته به‌طور کتبی اعلام کردند که علت درگذشت این نوجوان، بیماری پیشرفته قلبی بوده است.

بعد از اعلام نظر کارشناسی که مسئولان این استخر را در مرگ نوجوان نیشابوری بی‌تقصیر نشان می‌داد، پدر این نوجوان با حضور در دادسرا زمانی که علت فوت را از زبان بازپرس جنایی شنید، اعلام کرد که پسرم بیمار بود ولی زندگی عادی داشت. بنده از این مجموعه به علت ازدحام زیاد و پذیرش بیش از ظرفیت و همچنین کمبود پزشک و تجهیزات پزشکی شکایت دارم و خواستار اقدامات کارشناسی در این زمینه هستم.

با اعلام شکایت این فرد، موضوع کارشناسی در این پرونده آغاز شد تا بررسی‌های کارشناسان نشان دهد آیا این مجموعه در ازای دادن خدمات پزشکی قصوری داشته است یا خیر که پرونده تا اعلام نتایج کارشناسی همچنان باز می‌ماند.
تنها نکته‌ای که در این پرونده وجود دارد، بی‌توجهی به بیماری قلبی این نوجوان بوده است که افراد دارای چنین بیماری‌هایی نباید دچار هیجان شوند و استفاده از مجموعه‌های بازی، همچون شهربازی‌ها برای این افراد به‌شدت خطرناک است و می‌تواند چنین نتایجی را به همراه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->