سرخط خبرها

راهیابی ۴ فیلم کوتاه از باشگاه فیلم رویش مشهد به چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

  • کد خبر: ۲۹۱۸۴۹
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
راهیابی ۴ فیلم کوتاه از باشگاه فیلم رویش مشهد به چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران
چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور فیلم‌سازان مشهدی از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

مهدیه قمری | شهرآرانیوز؛ طی سال‌های اخیر، فیلم‌سازان زیادی در مشهد فیلم ساختند؛ از موقعیت جغرافیایی این شهر که به گفته بسیاری از فیلم‌سازان قاب‌های خوبی برای تصویر دارد که بگذریم، برخی از آن‌ها دوست دارند در کنار دست‌و‌پنجه‌نرم‌کردن با چالش‌های فیلم‌سازی موجود در مشهد، از موقعیت بومی شهر خود در تولید فیلم کوتاه استفاده کنند.

افزایش تعداد تولید فیلم کوتاه در مشهد منجر شده تا تعداد زیادی از فیلم‌سازان علاقه‌مند باشند تا اثر خود را برای جشنواره‌های مختلف استانی، ملی و حتی بین‌المللی ارسال کنند و خوشبختانه نتیجه این حضور هم موفقیت‌آمیز بوده است.

با این مقدمه قصد داریم به چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، بپردازیم و خبر خوب این است که ۴ اثر از باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی به این جشنواره راه یافتند.

رویداد «سینما حماسه» به دنبال کشف ایده و تولید اثر در فیلم‌سازان است

سجاد انتظاری، مدیر باشگاه فیلم رویش، با اشاره به راهیابی ۴ فیلم کوتاه از باشگاه فیلم رویش به چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران، اظهار می‌کند: فیلم‌های کوتاه «سر» به کارگردانی علیرضا رضایی، «پیام» به کارگردانی سعید ملتجی، «پای پرواز» به کارگردانی روح‌الله جلالی‌نسب و «پاییز آمد» به کارگردانی من به این جشنواره راه یافته‌اند.

وی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را با قدمتی طولانی عنوان و بیان می‌کند: رویدادی با عنوان «سینما حماسه» در سال ۱۴۰۱ در مشهد برای اولین بار توسط باشگاه رویش برگزار شد که فراخوان آن خارج از مدل‌های کلیشه‌ای با محوریت ژانر حماسه و توجه به کشف ایده‌های جدید و تولید اثر به صورت ملی منتشر شد. 

۷۷۳ ایده به رویداد «سینما حماسه» از کل کشور رسید که به گفته انتظاری، طی دو سال اخیر بیشتر این ایده‌ها تبدیل به فیلم کوتاه شده‌اند و علاوه بر این، دو فیلم «پاییز آمد» و «پای پرواز» به عنوان خروجی این رویداد مهم و خلاقانه راهی چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شده است.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی و نقد و بررسی آثار در باشگاه فیلم رویش

مدیر باشگاه فیلم رویش با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای کشف ایده و رشد تولید فیلم کوتاه برای هنرمندان در این باشگاه در نظر گرفته‌ایم، بیان می‌کند: برگزاری هفتگی پاتوق «هفت کرانه» در کنار اجرای کارگاه‌های تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی و نقد‌ و‌ بررسی آثار و رویداد‌های سینمایی از جمله حماسه و کتاب می‌تواند به رشد فیلم‌سازان استان و علاقه‌مندان به ساخت فیلم کوتاه کمک کند.

انتظاری هدف از فعالیت باشگاه رویش را شناسایی و جذب و پرورش هنرمندان می‌داند و متذکر می‌شود: در سال‌های اخیر با حمایت مشترک حوزه هنری و سازمان سوره، سعی شده روی فیلم‌سازان و هنرمندانی که به حوزه ساخت فیلم علاقه دارند و استعداد این کار را هم دارند، سرمایه‌گذاری شود.

او با اشاره به اکران کامل فیلم‌های جشنواره فیلم ۱۰۰ در سال‌های اخیر به میزبانی مشهد توسط این باشگاه، نسبت به ارتقای فیلم‌سازان خراسان رضوی ابراز خرسندی می‌کند.

انتظاری که کارگردان فیلم «پاییز آمد»، از جمله آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران است، درباره جزئیات این اثر می‌گوید: این فیلم اقتباسی از ۳ فصل کتاب خرده‌روایت فخرالسادات موسوی از همسر شهیدشان است. این کتاب ۱۴ فصل دارد و ما سعی کردیم اقتباس وفادارانه‌ای از این اثر برای تولید فیلم کوتاه «پاییز آمد» انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->