گوگل از حالت دسکتاپ اندروید که با کمک سامسونگ ساخته شده، رونمایی کرد ایلان ماسک معتقد است ربات انسان‌نمای اپتیموس بزرگ‌ترین محصول تاریخ است + ویدئو هشدار دانشمندان: غذاهای ناسالم حتی مغز ما را هم با میکروپلاستیک‌ها پُر می‌کنند کوجیما: بعد از اتمام بازی Physint شاید یک فیلم بسازم! وزیر ارتباطات: توسعه اینترنت 5G در راه است صدور نخستین «سند اعیانی» شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) فیزیکدانان می‌گویند ما درباره چگونگی عملکرد جاذبه کاملاً اشتباه می‌کردیم دانشمندان ردپاهایی پیدا کردند که خط زمانی بشریت را ۴۰ میلیون سال به عقب می‌برد نرخ‌های پرسرعت برای کیلوبایت‌های کم‌سرعت هدیه زندگی: تاریخچه پیوند عضو در جهان + تصویر واکنش وزیر ارتباطات به تصمیم اپراتورها برای گران‌کردن اینترنت چرا زمان قطع برق، اینترنت هم قطع می‌شود؟ واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد
سرخط خبرها

ساخت باتری با عمر ۱۶ سال

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ساخت باتری با عمر ۱۶ سال
یک شرکت باتری سازی چینی ادعا می کند باتری ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می توان به وسیله آن ۲ میلیون کیلومتر را طی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از بی بی سی، طبق گزارشی جدید شرکت CATL ادعا می کند سلول باتری جدیدی ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می تواند شارژ لازم را برای طی مسافت ۲ میلیون کیلومتر( ۱.۲۴ میلیون مایل) تامین کند. این درحالی است که به طور متوسط رانندگان آمریکایی سالانه ۱۴هزار مایل با خودرو طی می کنند.

 

این در حالی است که بیشتر خودروسازان فقط تضمین می کنند عمر باتری ۶۰ تا ۱۵۰ هزار مایل است که معادل ۳تا۸ سال به حساب می آید. بنابراین ساخت باتری با ظرفیت بیش از یک میلیون مایل دستاورد بزرگی به حساب می آید. 

 

شرکت CATL  که بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای برقی است، هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره مهندسی چنین سلولی منتشر نکرده اما به گفته زنگ یوکون مدیر ارشد اجرایی شرکت، الون ماسک برای بازدید از این باتری به چین سفر کرده بوده است.

 

مدیر ارشد اجرایی تسلا تصمیم گرفته تا باتری های جدید را در خودروهای آتی مدل ۳ این شرکت نصب کند. این خودروها در کارخانه ای واقع در شانگهای ساخته می شوند. تسلا قبلا برای تامین باتری به پاناسونیک و ال جی اتکا داشت.  

 

به گفته زنگ قیمت این خودروها ۱۰ درصد بالاتر از باتری های معمولی تولید شده در همین شرکت است.

 

باتری ها گران قیمت ترین قطعه خودروهای برقی هستند. هرچند باتری جدید به طور حتم گرانتر از باتری های عادی خواهد بود، اما این واقعیت که نیاز به تعویض آن نیست یا حتی می توان آن را در خودروی آتی نیز استفاده کرد، انگیزشی برای خرید آن به حساب می آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->