قیمت سیب‌زمینی در بازار به تدریج کاهش می‌یابد قیمت امروز خودرو‌های خارجی در مسیر ریزش (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) | سراتو ۹۰ میلیون تومان ارزانتر شد تداوم روند ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) | افت ۲۱ میلیونی شاهین بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم عدم صدور صورتحساب الکترونیکی پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده کرده‌اند عراقچی در الجزایر: اگر طرف آمریکایی با اراده واقعی به عمان بیاید، حتماً به نتیجه خواهیم رسید آخرین وضعیت ذخیره آب در سد‌های اطراف مشهد (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) شکاف دستمزد و قیمت مسکن انتظار برای خرید ۵۰ متر خانه را ۵۰ ساله کرد بازار خودرو در سال جدید همچنان بدون مشتری (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) سیگنال مثبت مذاکرات به بازار سرمایه مخابره شد | جهش حدود ۶۰ هزار واحدی شاخص بورس (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) هشدار برای کاهش راندمان تولید فولاد کشور | درخواست وزیر صمت برای حمایت برق رسانی در صنعت فولاد ریزش ۱۱ میلیونی قیمت سکه در مشهد | هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۶۰۰ هزار تومان ارزانتر شد (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) + این خبر بروزرسانی می‌شود حذف ۴۰ درصد از مهارت‌های فعلی بازار کار تا ۵ سال آینده سقوط دلار به زیر کانال ۱۰۰ هزار تومان (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) شوک خبر مذاکرات ایران و آمریکا به بازار طلا و سکه | ریزش طلا تا ۷.۲ میلیون تومان (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: مطالعات ایجاد پنجمین منطقه ویژه اقتصادی استان به پایان رسیده است ممنوعیت صادرات خرما لغو شد (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) صنعت، تشنه سرمایه‌گذاری بر تولید | گفت‌وگوی اختصاصی شهرآرانیوز با رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی قیمت طلای جهانی امروز (سه شنبه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۴) | طلای جهانی به مسیر افزایشی برگشت درباره نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «سرمایه‌گذاری برای تولید» | سهم بورس از هدایت سرمایه افزایش ۸۰ درصدی سهم شهرداریها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی ترفند‌ فروشگاه‌ها برای تخلف و دور زدن طرح کالابرگ | چند نکته برای خرید با کالا برگ خودروسازان ۳۱ درصد از برنامه تولید خود در سال ۱۴۰۳ را محقق نکردند کالابرگ الکترونیکی از فردا (چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۴) شارژ می‌شود نرخنامه قیمت میوه و تره‌بار در مشهد به صورت عمده فروشی اعلام شد (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) | بادمجان چند؟ جزئیات تغییرات دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۴ اعلام شد | احتمال ترمیم حق مسکن کارگران وجود دارد؟ ریزش شبانه نرخ تتر (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی بورس (سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

بازار پوشاک مشهد در دست «آنلاین شاپها»

  • کد خبر: ۲۹۸۱۵۳
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
بازار پوشاک مشهد در دست «آنلاین شاپها»
عضو هیات رییسه اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: «آنلاین شاپها» یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این محصول را به نفع خود مصادره کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد حسین‌پور روز یکشنبه در دورهمی "فرمد" که به ابتکار گروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در برج مهر کوهسنگی برای نسل جوان و طراح و تولیدکننده پوشاک در مشهد برگزار شد، به تشریح تفاوت‌های بین نسل قدیم در بازار با نسل جدید یا آنلاین شاپ‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی می‌کرد و سرمایه زیادی جمع آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و در نهایت بعد از چندین سال تلاش، می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار بهم بزند.

عضو هیات رییسه اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک ادامه داد: امروز شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی بدست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.

وی اظهار کرد: نسل جدید یا نسل ضد در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه ۷۰ و دهه ۸۰ است، آستانه تحمل شان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰ سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

حسین پور گفت: نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه ۴۰ و ۵۰ که بازار قدیم پوشاک را در اختیار داشته مواجه شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت شعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد، دوم اینکه پول برای سرمایه گذاری ندارند، اما نگاهش به این نقطه ضعف، فرصت گونه است، این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد.

عضو هیات رییسه اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک افزود: نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب و کار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند.
آنکه قصه بهتری از محصولش ارایه دهد، برنده بازار هستند.

حسین پور ادامه داد: نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی آنلاین شاپ‌ها از یک مغازه سر دونبش هم در فروش پوشاک موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک آزاد و رها بوده و برگ برنده‌اش این است که نیاز جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارایه می‌دهد که اولین متقاضی اش هم نسلی خودش است، تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

عضو هیات رییسه اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: نسل جدید بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم دوره‌های چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

وی اضافه کرد: ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تامین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه ۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

به گفته وی، بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جدید و آنلاین شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه او استفاده کند تا بتواند همزمان رشد یافته و سهم خود را از بازار از دست ندهد.

مدیر مسوول موسسه گفتمان "مد بالا" در مشهد و مجری برگزاری دورهمی فرهیختگان مد و لباس "فرمد" نیز در این نشست گفت: دورهمی‌های «فرمد» از چند بخش تشکیل شده است که نخستین بخش آن مربوط به دورهمی «فرهیختگان» با حضور اساتید متخصص این دوره در بخش‌های تاریخ، جامعه شناسی، علم قضا، حقوق و طراحان لباس بود.

الهه باقری بیان کرد: بخش دوم این دورهمی مربوط به فعالان عرصه مد و لباس و دغدغه‌مندان این حوزه بود که امروز با حضور اساتید و متخصصان این حوزه به منظور بهره گیری از دانش و تجربه آنان برگزار شد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این دورهمی‌ها به ایده لازم برای عملیاتی کردن یک اقدام میدانی برای حوزه پوشاک دست یابیم، در این راستا مسابقه "فرمد" نیز پیش بینی شده که موافقت اولیه آن برای پخش مستقیم از چند شبکه تلویزیونی نیز گرفته شده است.

به گفته وی، این مسابقه محلی برای ظهور و بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در عرصه پوشاک از طراحی تا عرضه خواهد بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->