قیمت سکه‌های ضرب ۸۶ حراج مرکز مبادله چقدر است؟ آیا ثبات به بازار ارز برمی‌گردد؟ (۶ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) | بادمجان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان کارگران چطور مالیات‌های مازاد بر حقوق را پس‌ بگیرند؟ سازندگان توان فروش و ساخت مسکن را ندارند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد وزیر نیرو: هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق ۸ هزار تومان است پیش بینی قیمت سکه و طلا (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) بزرگترین کریدور تجاری کشور از خراسان رضوی می‌گذرد مدیرعامل معاینه فنی تهران حرف‌های خودش علیه ایران خودرو و سایپا را تکذیب کرد! ترانزیت، زیربنای ۱۰ درصد اقتصاد کشور پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی از محل مالیات بر ارزش افزوده رشد ۴۸ درصدی خانوار‌های مستأجر درگیر فقر، طی ۶ سال تک‌نرخی‌شدن ارز به‌نفع مردم، یا به ضررشان؟ رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی مشهد: قطع برق خانگی اتفاق خوبی است | بخش خصوصی حاضر به رقابت با دولت نیست کاهش نرخ دام | قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ (۵ دی ۱۴۰۳) چگونه دولت از گرانی ارز، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به دست آورد؟ | یک نماینده مجلس افشا کرد ارزش معاملات خرد در بورس شگفتی آفرید | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ دی ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۵ دی ۱۴۰۳) | هایما ۲۰ میلیون تومان ارزان شد افت قیمت طلا و سکه در مشهد (۵ دی ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ دی ۱۴۰۳) | خودرو سایپا یک میلیاردی شد ترانزیت، فرصتی برای رونق اقتصادی خراسان رضوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: یک سوم دنیا مالیات می‌گیریم نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ دی ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد در کانال ۷۹ هزار تومان افت قیمت خودرو بار مالی ۳۰ تا ۵۰ همتی برای بیمه‌ها دارد علت ادامه رشد قیمت طلا و سکه در بازار چه بود؟ (۵ دی ۱۴۰۳) ماجرای واردات برنج بی‌کیفیت چیست؟ | مخلوط‌کردن برنج نامرغوب با محموله‌ها ۶۰ درصد خودرو‌های جدید تولید داخل در آزمون معاینه فنی مردود می‌شوند
سرخط خبرها

چرا سایپا در اجرای طرح‌های فروش خودرو به وعده خود عمل نکرد؟

  • کد خبر: ۳۰۴۲۸۴
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
چرا سایپا در اجرای طرح‌های فروش خودرو به وعده خود عمل نکرد؟
با پایان آبان و اعلام افزایش قیمت محصولات خودروسازان، شرکت سایپا از اجرای طرح فروش محصولات خود در هفته دوم آذرماه خبر داده بود. اما اکنون با گذشت دو هفته از آذر، این شرکت در اقدامی ناگهانی از لغو این طرح خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت سایپا پس از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات خود، از برنامه خود برای اجرای طرح فروش در هفته دوم آذر ماه خبر داد. اما اکنون به‌رغم ورود به سومین هفته ماه جاری، این شرکت نتوانسته به وعده خود عمل کند و متقاضیان را چشم‌انتظار گذاشته است.

این خودروساز دولتی، ضمن عذرخواهی از مردم، علت تأخیر در را نیاز به به‌روزرسانی سیستم‌های فروش و ایجاد شرایط بهتر برای متقاضیان اعلام کرده است. با این حال، مشخص نبودن زمان جدید اجرای این طرح و هم‌زمانی آن به‌ویژه پس از تغییرات مدیریتی، سوالات بسیاری را مطرح کرده است.

تغییرات مدیریتی و تأثیر آن بر برنامه‌ها

لغو طرح فروش سایپا در حالی صورت گرفته که تغییرات مدیریتی در سایپا موضوعی چالش‌برانگیز بوده است.

در روز‌های اخیر، علی شیخ‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید سایپا معرفی شد و جایگزین جواد توسلی‌مهر شد که تنها ۱۰ ماه در این سمت فعالیت داشت.
این تغییرات، که به‌طور مکرر در سایپا رخ می‌دهد و میانگین عمر مدیران عامل این شرکت را به حدود دو سال کاهش داده است، بار‌ها مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان، این تغییرات زودهنگام باعث اختلال در اجرای برنامه‌های استراتژیک و بی‌ثباتی در مدیریت شده است. این مساله با توجه به همزمانی تغییرات مدیریتی و لغو طرح فروش اخیر سایپا و موکول شدن آن به زمانی دیگر کاملا مشهود است، طوری که می‌توان نتیجه گرفت تغییرات مدیریتی منجر به فراموش شدن برنامه‌های پیشین شده است.


در همین حال، فرشاد مقیمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، خبر از افزایش ۷۰ درصدی تولید روزانه خودرو‌های سایپا و ایران‌خودرو داده و اعلام کرده که تولید روزانه این شرکت‌ها به بیش از ۴۰۰۰ دستگاه رسیده است. 

با این حال به نظر می‌رسد هنوز قرار نیست این ۴۰۰۰ دستگاه به دست متقاضیان برسد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت تعهدات قبلی این خودروساز دولتی را رفع کند. 

ابهامات لغو طرح فروش سایپا

با توجه به مواردی که به آنها اشاره شد این سوال مطرح است که آیا به‌روزرسانی سیستم‌های فروش دلیلی کافی برای لغو طرح فروش است یا تغییرات مدیریتی اخیر در این تصمیم تأثیرگذار بوده‌اند؟

سایپا حداقل از زمان اعلام برنامه خود، دو هفته برای اجرای به‌روزرسانی‌های مذکور فرصت داشت، اما لغو این طرح درست یک روز پس از انتصاب مدیرعامل جدید، ابهاماتی را درباره دلایل واقعی این اقدام به وجود آورده است. این موضوع به نگرانی‌های گسترده‌تر درباره چالش‌های مدیریتی و ساختاری در سایپا دامن می‌زند.

به نظر می‌رسد که سایپا به‌رغم افزایش تولید و تبلیغات گسترده برای فروش محصولات، همچنان با مسائل مدیریتی و برنامه‌ریزی روبه‌روست که اجرای طرح‌های مهم را به تأخیر می‌اندازد، اما آیا این تغییرات می‌تواند به بازسازی اعتماد عمومی و حل مشکلات ساختاری کمک کند یا صرفاً به پیچیده‌تر شدن اوضاع منجر خواهد شد؟

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->