درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

۱۰۱ راه برای خودکشی؛ موتورسواری بدون کلاه ایمنی!

  • کد خبر: ۳۲۸۵۹
  • ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
۱۰۱ راه برای خودکشی؛ موتورسواری بدون کلاه ایمنی!
در بین انواع کلاه‌های ایمنی موتورسواری، کلاه‌هایی که سر و صورت را به طور کامل پوشش می‌دهند انتخاب بهتری هستند.
عادل نجفی/ شهرآرانیوز - موتورسیکلت‌ها در سراسر جهان خطرناک‌ترین وسیله نقلیه موتوری شناخته می‌شوند.تنها در سال ۲۰۱۷ و در ایالات متحده بیش از ۵ هزار نفر از راکبان این وسیله نقلیه جان خود را از دست داده اند. ۸۸ هزار نفر نیز در معابر سراسر این کشور بر اثر سوانح موتورسیکلت‌ها مصدوم شده اند، اما در طرف دیگر سکه، کلاه‌های ایمنی جان بیش از ۱۸۷۰ نفر از موتورسواران را نجات داده اند.

تاریخ ایمنی در موتورسوای
اگرچه موتورسیکلت‌ها از دهه ۲۰ میلادی وارد خیابان‌های اروپا و آمریکا شده بودند، اولین قوانین اجباری استفاده از کلاه ایمنی در ایالات متحده از اواخر دهه ۷۰ میلادی به تصویب رسید. پیش از تصویب قوانین نیز موتورسواران برای حفظ جان خود از کلاه‌های سوارکاران یا بازیکنان بیسبال استفاده می‌کردند. در دهه ۳۰ میلادی، مرگ لارنس، از ورزشکاران مشهور بریتانیایی، جامعه را به شوک عمیقی فرو برد و ۶ سال بعد، استفاده از کلاه ایمنی در نیرو‌های نظامی این کشور اجباری شد. البته کلاه‌های ایمنی در طول زمان تغییرات ظاهری زیادی کردند و نمونه‌های مشابه امروزی آن‌ها از دهه ۶۰ میلادی با گسترش عرضه تجاری آن‌ها بیشتر رایج شد. از دهه ۹۰ میلادی به این سو، تغییرات ساختاری به تغییرات ظاهری بدل شد و در طراحی کلاه‌های ایمنی، به ظاهر و نقش و نگار روی آن‌ها بیشتر توجه شد.


از کلاه ایمنی‌ای استفاده کنید که سر را کامل بپوشاند
در بین انواع کلاه‌های ایمنی، کلاه‌هایی که سر و صورت را به طور کامل پوشش می‌دهند انتخاب بهتری هستند. در این تصویر، توزیع شدت ضربه‌های واردشده به کلاه‌های ایمنی موتورسواران براساس جمع بندی تحقیقات آزمایشگاهی و گزارش‌های مصدومیت‌های ناشی از سوانح، علت را به خوبی نشان می‌دهد.
۱۰۱ راه برای خودکشی؛ موتورسواری بدون کلاه ایمنی!

قانون و موتورسواران
در ایالات متحده قوانین متفاوتی برای استفاده از کلاه ایمنی وضع شده است. در برخی ایالت‌ها علاوه بر جریمه نقدی، زندان نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده، اما در برخی دیگر، حتی استفاده از کلاه ایمنی هنوز اجباری نشده است! در جورجیا، علاوه بر جریمه هزاردلاری موتورسواران فاقد کلاه ایمنی، در صورت معرفی به محاکم قضایی، تا ۱۲ ماه زندان نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. کمترین جریمه نقدی موتورسواران متخلف در آمریکا ۵۰۰ دلار یا با نرخ این روز‌های ارز، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.


موتورسواران و تلفات غیرجانی سوانح
در بررسی سوانح مختلف، ابتدا آمار‌ها و گزارش‌ها تنها روی نوع و تعداد تلفات انسانی متمرکز است، اما نگاهی فراگیرتر و مبتنی بر شاخصه‌های اقتصادی، تصویری کلان‌تر و در عین حال جزئی‌تر از پیامد‌های وقوع حوادث می‌دهد.


استفاده از کلاه ایمنی چگونه به اقتصاد کمک می‌کند؟
۹.۷ میلیارد دلار
اگر تمام سانحه دیدگان موتوری از کلاه ایمنی استفاده کنند، سالیانه ۹.۷ میلیارد دلار صرفه جویی می‌شود.
۱۴.۵ میلیارد دلار
صرفه جویی در هزینه‌های عمومی و پیشگیری از کاهش کیفیت زندگی
۳ میلیارد دلار
صرفه جویی ۳ میلیارد دلاری در هزینه‌های اقتصادی
۱۲.۹ میلیارد دلار
سوانح موتورسیکلت‌ها درسال ۱۲.۹ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد تحمیل می‌کند. از لحاظ آثار اجتماعی نیز این رقم ۶۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->