پیش‌بینی افزایش ۴ برابری زائران ورودی به مشهد در روز شهادت امام رضا (علیه‌السلام) اسکان ۱۲۰۰ زائر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد آبرسانی بیش از ۳.۵ میلیون لیتر آب شرب به مواکب بین راهی اطراف مشهد مقدس فعالیت بیش از ۳۰۰ نیروی رفع سد معبر شهرداری مشهد برای برقراری نظم و امنیت معابر شهری در دهه پایانی صفر  ساعت کاری مترو مشهد در شب شهادت امام رضا (ع) افزایش پیدا کرد + جزئیات (۱ شهریور ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد؛ قول مجلس برای تأمین ۶۰ واگن مترو و ۲۵۰ اتوبوس جدید در مشهد | خدمت شایسته به زائران ارائه می‌شود + فیلم مجلس، پای کار توسعه زیرساخت‌های زیارت | بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از خط ۳ قطارشهری مشهد پیش‌بینی ۲۳ رام قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ از مشهد نذر ۱۴ ساله بازاریان پارچه تهران در مشهد | پخت و توزیع ۸۸۸۸ پرس غذای گرم برای محرومان + فیلم پایانه مسافربری مشهد برای عملیات بازگرداندن زائران رضوی به ۲۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی معابر مشهد مقدس در شب و روز شهادت امام‌رضا(ع) (یکم شهریور ۱۴۰۴) اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر در مراکز شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر (۱ شهریور ۱۴۰۴) آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری خدمات شهری مشهد در سه شیفت کاری ورود بیش از ۴ میلیون و ۴۷۶ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی تا امروز (یکم شهریورماه ۱۴۰۴) فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد: قول می‌دهیم هیچ کدام از زائران بدون بلیت برگشت نباشند شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد
سرخط خبرها

گرفتاری کسبه و ساکنان کوچه سرشور مشهد با ترافیک، بی نظمی و تابلوهای ورود ممنوع

  • کد خبر: ۳۳۴۸۷۷
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۳
گرفتاری کسبه و ساکنان کوچه سرشور مشهد با ترافیک، بی نظمی و تابلوهای ورود ممنوع
سرپرست پروژه سامان دهی بافت های تاریخی: مطالعات طرح «پیاده مدار» شدن بخشی از خیابان سرشور انجام شد

به گزارش شهرآرانیوز؛ چند سالی است که کوچه‌ها و خیابان های منتهی به بازار سرشور با تابلو‌های «ورود ممنوع» بسته شده‌اند. خیابانی که یکی از پرترددترین مسیر‌های زائران و ساکنان اطراف حرم مطهر رضوی است. اجرای طرح‌های ترافیکی و اعمال ورودممنوع‌ها برای این کوچه‌ها به جای آنکه سبب افزایش نظم شود ساکنان را با چالش‌های بسیاری همراه کرده است. چالش‌هایی که به گفته خودشان زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. عدم دسترسی ساکنان و زائران به معابر و منازل به دلیل تابلو‌های ورودممنوع نصب شده از دغدغه‌های مهم و بارز ساکنان این محدوده است. ترافیک و نبود جای پارک خودرو برای ساکنان و حتی کسبه برای بارانداز دیگر نکته‌ای است که ساکنان این محله با گلایه به آن اشاره دارند.

طرحی در دست اجرا، بدون اطلاع مردم

شنیده‌های ساکنان خیابان سرشور نیز برای این محدوده متفاوت است. برخی از ساکنان می‌گویند که بر اساس طرح تفصیلی، قرار است خیابان سرشور به پیاده راه تبدیل شود. عده‌ای نیز طرح را پیاده مدار ذکر می‌کنند و می‌گویند شهرداری این طور پاسخ داده که سازمان بازآفرینی شهری در حال کار روی این پروژه است تا این خیابان پیاده مدار شود، اما آنچه که شهروندان به صورت متفق القول اشاره دارند این است که هنوز هیچ گونه اطلاع رسانی رسمی یا عمومی به ساکنان، کسبه و زائران ارائه نشده است. این بی خبری نیز سبب سردرگمی و گلایه جدی شهروندان شده است.

ترافیک، پارک دوبل و بی نظمی

ساخت وساز‌های این محدوده نیز به مشکلات مردم افزوده است. کارگران، مهندسان و مالکان ساختمان در حال ساخت، خودرو‌های خود را به صورت دوبله پارک می‌کنند، آن هم در معبری که با نصب تابلوی ورود ممنوع بسته شده است. یکی از شهروندان در این بار می‌گوید: این گونه پارک کردن خودرو‌ها در حالی است که هیچ ناظر ترافیکی وجود ندارد. با این شرایط، عبورومرور مردم به سختی انجام می‌شود و ترافیک سنگین روح و روان ساکنان را آزار می‌دهد.

او در ادامه بیان می‌کند: همه این نکات سبب درگیری‌های روزمره میان رانندگان و مردم می‌شود. ما هر روز شاهد این نوع درگیری‌ها هستیم. برای این موضوع بار‌ها پیگیری کرده‌ایم، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. راهور حاضر نیست برای مدیریت شرایط نیرویی در این محدوده درنظر بگیرد. مدیران شهری نیز تدبیری برای چالش ترافیکی خیابان سرشور ندارند.

عصر‌ها اینجا میدان جنگ است

یکی از کسبه بازار سرشور نیز در تماس با روزنامه شهرآرا مشکل را این طور بیان می‌کند: بار‌ها مشکل ترافیک، پارک دوبل و بسته بودن مسیر را گزارش داده‌ایم. شهرآرا نیز سال گذشته گزارشی از مشکلات مردم تهیه کرد، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. کافی است عصر‌ها مراجعه کنید. از ظهر تا بعدازظهر، اینجا میدان جنگ است. مردم هم درگیر می‌شوند و کسی پاسخ گو نیست.

بخشی از خیابان سرشور پیاده مدار می‌شود

بهزاد چوپانکاره، سرپرست پروژه سامان دهی بافت‌های تاریخی سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرا درباره وضعیت خیابان سرشور این طور توضیح می‌دهد: در این محدوده، قرار نیست پیاده راه ایجاد شود بلکه طرح، مربوط به «پیاده مدار» شدن بخشی از خیابان سرشور است که با پیاده راه تفاوت دارد. در طراحی پیاده مدار، امکان تردد برای ساکنان و برخی وسایل نقلیه حفظ می‌شود.

سرپرست پروژه سامان دهی بافت‌های تاریخی سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد با اشاره به محدوده اجرای طرح می‌افزاید: مطالعات مربوط به پیاده مدار شدن بخش کوچکی از خیابان سرشور، حدفاصل سرشور ۱۰ تا سرشور ۲۴ انجام و طراحی این محدوده به صورت کامل انجام شده است. چوپانکاره به این نکته تأکید دارد که اجرای این طرح در حیطه اختیارات منطقه ۸ شهرداری است. او در ادامه بیان می‌کند: سازمان بازآفرینی صرفا مسئول حوزه مطالعاتی پروژه است و اجرای طرح‌ها برعهده مناطق مختلف شهری است. اجرای این بخش از طرح در صورت تأمین اعتبار، امسال از سوی شهرداری منطقه ۸ انجام خواهد شد؛ بنابراین در صورتی که بودجه مورد نیاز در قالب اعتبارات شهرداری لحاظ شود، منطقه می‌تواند عملیات اجرایی را آغاز کند.

مطالعه قسمت‌های بعد در گام‌های بعد

او بیان می‌کند: در حال حاضر تنها برای این قسمت مطالعه شده است و بخش دیگری از خیابان سرشور فعلا در دستور کار مطالعاتی نیست، اما پس از اجرای این مرحله، گام‌های بعدی می‌تواند با انجام مطالعات جدید تعریف و پیگیری شود. هر بخش از این طرح، فرایند مستقل مطالعه و اجرا خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->