افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین مهلت ثبت‌نام برای وام کرونا فردا؛ ۳۱ شهریور

  • کد خبر: ۴۳۷۶۲
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
آخرین مهلت ثبت‌نام برای وام کرونا فردا؛ ۳۱ شهریور
فردا ۳۱ شهریور، آخرین مهلت کسب و کار‌های فاقد بیمه برای ثبت نام جهت دریافت وام کروناست، با این حال بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد تعداد کمی از بنگاه‌های ثبت نام کرده موفق به اخذ این وام شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مهم‌ترین تبعات شیوع ویروس کرونا، تضعیف اقتصاد کشور و فشار به بنگاه‌های تولیدی و خدماتی بود به گونه‌ای که طبق اعلام وزارت کار ۹۳ درصد کارگاه‌هایی که از شیوع کرونا متأثر شدند در دو حوزه خدمات و صنعت فعال بوده‌اند.

 

در همین ارتباط، ۸۴۸ زیررسته شغلی به شدت آسیب دیده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شدند و اعلام شد که تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ۳ میلیون واحد است که ۱.۳ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند.

 

وزارت کار در اواخر اردیبهشت ماه با معرفی سامانه کارا اعلام کرد که کسب و کار‌های آسیب دیده می‌توانند با دریافت تسهیلات ویژه ای، تا حدودی از دوره سخت کرونا عبور کنند که مطابق با جدول ارائه شده از سوی وزارت کار مبلغ تسهیلات ویژه کسب و کار کرونا در صورتی که تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان باشد، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، مبلغ تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان و نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، مبلغ تسهیلات ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با نوع سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، مبلغ تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تومان بالاتر و با نوع وثیقه ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات است.

 

در این بین، با توجه به اینکه سازوکار ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا از حدود ۴ ماه پیش آغاز شده بود، چندی پیش مهلت ثبت‌نام به اتمام رسید؛ اما به دلیل مشکلات فراوان این حوزه، ۲۸ مرداد ماه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام این تسهیلات را تمدید کرد؛ به گونه‌ای که صاحبان مشاغل بیمه شده تا روز ۱۵ شهریور ماه می‌توانستند برای دریافت وام ثبت نام کنند، اما با توجه به اینکه صاحبان مشاغل فاقد بیمه دیرتر به این جمع اضافه شدند، مقرر شد تا پایان شهریور ماه مهلت ثبت‌نام داشته باشند که بر این اساس، فردا ۳۱ شهریور ماه مهلت این دسته از کسب و کار‌ها به پایان می‌رسد.

 

چند بنگاه‌ها موفق به دریافت وام کرونایی شدند؟

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی عصر دیروز در نشست دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها گفته که طی یک ماه و نیم گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های مشمول پرداخت شده است.

 

با این وجود وزارت کار هنوز گزارشی از تعداد بنگاه‌های دریافت کننده این وام منتشر نکرده است؛ انتشار گزارش عملکرد از پرداخت این وام از آن جهت اهمیت دارد که یک بررسی میدانی توسط خبرنگار مهر حاکی از آن است که این وام هنوز به بسیاری از مشمولان پرداخت نشده است.

 

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد احتمال تمدید مهلت ثبت نام برای دریافت وام کرونا، گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با پیامد‌های کرونا سازوکار را تعیین می‌کند، باید منتظر ماند و دید که این ستاد در روز دوشنبه چه تصمیم می‌گیرد.

 

وی افزود: از نظر ما احتمال تمدید وجود دارد، اما تصمیم نهایی را این ستاد می‌گیرد.

 

در واحد‌های آسیب دیده از کرونا که از سوی وزارت کار شناسایی شده‌اند، ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->