استفاده از سامانه تعیین اجاره‌بها در مشهدمقدس الزامی است مبادلات مالی اصناف باید از طریق سامانه وصول مطالبات صنفی و سامانه نوین اصناف انجام شود قاچاق روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین از کشور | سود قاچاق ساعتی چند میلیارد تومان جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث به مدت ۳۰ روز با بخشودگی ۱۰۰ درصدی خواهد بود گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) | بورس سبز پوش ماند تشدید نظارت‌ها بر عرضه و ذبح دام‌ها در کربلا و نجف زمان واریز یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت برق خراسان: سیاست‌گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان‌ها نیست نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (چهاشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) افزایش نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی شهروند خبرنگار | هر لحظه امکان انفجار در این جایگاه سوخت مشهد وجود دارد! (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + ویدئو بیش از هزار تن عسل در سال ۱۴۰۲ صادر شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) غارت آب در دل دشت خشک مشهد | تشدید بحران آب با کاشت هندوانه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی: کنترل قاچاق، رونق و جهش تولید را به همراه دارد + ویدئو مشکلات ارزی، بانکی و ناترازی انرژی، ۳ چالش مهم واحد‌های تولیدی صنعتی در خراسان رضوی کشف یک بمب ۵۰۰ پوندی در محل احداث پروژه ریلی شلمچه_بصره قیمت ارز اربعین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله و بازار آزاد امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی رتبه دوم کشور را در شمار بازنشستگان صندوق بیمه کشاورزان دارد افزایش ۳۸ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در خراسان‌رضوی واردات لوازم خانگی از شش سال پیش ممنوع شده است | فروش لوازم خانگی ساخت داخل با نشان خارجی گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | شاخص‌های بورسی پس از سه روز منفی شدند قیمت بلیت پروازهای مشهد به شهرهای نجف، اهواز و بندرعباس (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد-نجف ۷۸ میلیون تومان منابع دولتی بخش مسکن باید به اقشار ضعیف اختصاص یابد | تا سال ۱۴۱۰ باید ۱۲ میلیون واحد مسکونی جدید بسازیم منطقه آزاد دوغارون فرصت رشد برای تجار خراسانی است | ظرفیت بالای خراسان‌رضوی در فراوری معادن و صادرات دانش فنی‌مهندسی قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یک کارگر روزمزد هزینه زندگی خود را از کجا تأمین کند؟!

  • کد خبر: ۴۹۲۶۹
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
یک کارگر روزمزد هزینه زندگی خود را از کجا تأمین کند؟!
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: عمده کارگران آسیب‌دیده در شرایط کرونا در حوزه گردشگری، زیارت، خدمات و حمل‌ونقل فعالیت می‌کردند.


طنین همتی|شهرآرانیوز، ابوی درباره وضعیت دریافت وام کرونا از سوی کارفرمایان اظهار کرد: قرار شد به شرط اینکه کارفرماها کارگران خود را حفظ کنند، وام حدود 18 میلیون تومانی دریافت کنند، ولی به‌دلیل اینکه شرایط پرداخت با پیچیدگی همراه بود، علاقه‌ای برای دریافت وام نداشتند و تعداد افرادی که این وام را دریافت کردند، اندک است.


وی در ادامه گفت: یکی از شروط برای دریافت وام به کارفرما، حفظ نیروی انسانی در کارگاه بود که به‌طبع خیلی از این کارگاه‌ها باتوجه‌به شرایط کرونا و مشکلاتی که داشتند، نتوانستند کارگرشان را حفظ کنند. عمده کارگرانی که در مشهد آسیب دیدند، کارگرانی بودند که در حوزه زیارت، خدمات، گردشگری و حمل‌ونقل کار می‌کردند و همچنان آسیبشان ادامه‌دار است.
ابوی یادآور شد: باتوجه‌به اعتباری که در کمیته امداد امام خمینی به این بخش آسیب‌دیده اختصاص داده شد، افراد می‌توانند درآمدزایی کنند و فارغ از جایی که کار می‌کردند، شغلی را راه بیندازند و بتوانند از این طریق امرارمعاش کنند.


وی افزود: بخشی از این پرداخت تسهیلات به مرکز نیکوکاری کار و تلاش که زیر نظر انجمن کارگران کار کردند، اختصاص داده شد و ما هم به افراد نیازمند و آسیب‌دیده فراخوان دادیم که ثبت‌نام کنند تا برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شوند.


دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار کرد: عمده مشکلی که کارگران در این بخش دارند، این است که اوراق مهارت‌آموزی آن‌ها مرتبط با جایی است که فعالیت می‌کردند و پاسخگوی شروع یک کار مستقل نیست و وام خوداشتغالی مرتبط با حرفه‌ای که گذراندند، نیست. همین امر باعث شد عمده کارگرهای ما هم نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: کارگرهای روزمزد مشکلاتشان دوچندان است. مشکلی که ما در حوزه کارگران روزمزد داریم، این است که برای کارگرهای سر گذر کار نیست و یک مشکل دوچندان برای آن‌ها شده است.


این مقام مسئول اضافه کرد: تصمیم به تعطیلی‌ها و کاهش ساعت کاری و ملزم‌کردن مردم به درخانه‌ماندن، درنهایت به کارگر هم آسیب می‌زند، چون کارفرما توانایی پرداخت هزینه‌اش را ندارد و مجبور می‌شود او را اخراج کند. یک کارگر در این شرایط هزینه زندگی خود را از کجا می‌خواهد تأمین کند و کارگر فصلی در این وقت سال، با این شرایط از کار باز می‌ماند و به‌عبارتی متولیان در این اوضاع فکری به حال این قشر نکرده‌اند.


ابوی در ادامه افزود: حتی افرادی که مشمول دریافت حق بیمه ناشی از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شدند هم معدودند و پرداختی‌های سازمان برنامه و بودجه به آن‌ها هم مدون نبوده است. اگر ما در این شرایط بحرانی به این قشر ضعیف جامعه کمک نکنیم، چه زمان می‌خواهیم کمک کنیم؟!


به‌گفته وی یک کارفرما 80 درصد فروش خدماتش از طریق نیروی انسانی‌اش است و وقتی محدودیت کرونایی و ساعت کاری می‌گذاریم، واحد صنفی‌ای که می‌بیند درآمد ندارد، نیروی انسانی را تعدیل می‌کند. کارگران ما همگی مشکل دارند، ولی کارگران روزمزد ما مشکلاتشان چندین برابر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->