اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان گفتگو کردند پیام پزشکیان به سیدحسن نصرالله | حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت بایدن برای کنگره آمریکا خط و نشان کشید درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد سناتور آمریکایی: پلوسی و اوباما به جای بایدن کشور را اداره می‌کنند در مورد اعضای خانواده مسعود پزشکیان بیشتر بدانید رئیس قوه‌قضائیه: فصل همدلی و وفاق بیشتر است | موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم سردار رادان به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس اعلام شد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مهم‌ترین پیام انتخابات، حمایت قاطع مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران بود مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد دختر جوان، پسر فامیل را به تعرض متهم کرد سخنگوی وزارت خارجه: دولت سیزدهم تمام تلاشش را برای تامین منافع ملی به کار بست تأیید استعفای مسعود پزشکیان از مجلس با تنفیذ رهبر معظم انقلاب نخست‌وزیر جدید انگلیس: به‌رسمیت‌شناختن فلسطین حق انکارناپذیر فلسطینیان است برای ثبت در تاریخ یا برای اثبات به تاریخ نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد اعلام نتایج نهایی انتخابات فرانسه | هیچ ائتلافی اکثریت پارلمانی را کسب نکرد
سرخط خبرها

چشمان بسته قدرت‌های جهانی به روی مردم میانمار

  • کد خبر: ۶۰۸۴۷
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
چشمان بسته قدرت‌های جهانی به روی مردم میانمار
پس از کودتای ارتش میانمار در تاریخ یکم فوریه، اعتراضات مردمی در این کشور ادامه داشته است و با وجود سرکوب شدید نیرو‌های پلیس و کشته شدن و بازداشت بسیاری از معترضان، مردم باز هم برای دفاع از دموکراسی به خیابان‌ها می‌آیند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ پس از کودتای ارتش میانمار در تاریخ یکم فوریه، اعتراضات مردمی در این کشور ادامه داشته است و با وجود سرکوب شدید نیرو‌های پلیس و کشته شدن و بازداشت بسیاری از معترضان، مردم باز هم برای دفاع از دموکراسی به خیابان‌ها می‌آیند.
 
رسانه‌های خبری محلی میانمار گزارش دادند که اعتراضات روز یکشنبه در ماندالای، دومین شهر پرجمعیت میانمار، بزرگ‌ترین تجمعات از آغاز این آشفتگی‌ها بوده است. روز شنبه نیز تظاهرات در شهر یانگون، به شدت توسط نیرو‌های امنیتی سرکوب شده بود. ساکنان یانگون می‌گویند که نیرو‌های پلیس به مناطق مختلف شهر یورش بردند و به معترضان شلیک کردند، تعدادی از معترضان نیز بازداشت شدند.

به گزارش سازمان ملل، ارتش میانمار پس از کودتا علیه دولت مدنی آنگ سان سوچی، حدود ۱۷۰۰تن را بازداشت کرده و در طول اعتراضات ۵۰نفر را کشته است. ارتش میانمار روز یکشنبه هم به نیرو‌های مدنی و دیگر نیرو‌های دولتی هشدار داد که اگر به اعتصاب ادامه دهند و به کار و مشاغل خود بازنگردند، از ۸مارس اخراج خواهند شد.

هم زمان با این اتفاقات در میانمار، مردم استرالیا در شهر سیدنی، در اعتراض به کودتای ارتش میانمار تظاهراتی برپا کردند. یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات در استرالیا می‌گوید: «ما از دولت استرالیا می‌خواهیم که با همکاری نزدیک با ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا، علیه ارتش دیکتاتور میانمار اقدام کنند.» بسیاری از دولت‌های غربی ادعا کردند که ارتش میانمار را تحریم خواهند کرد، اما این اقدامات جدی و ثمربخش نبوده است. با وجود اینکه نماینده ویژه میانمار در سازمان ملل، روز جمعه به شورای امنیت هشدار داد که این سازمان نباید به ارتش دیکتاتور میانمار مشروعیت بخشد، جلسه شورای امنیت درباره اوضاع این کشور بدون صدور بیانیه و تصمیم برای اقدامی قاطع پایان یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->