انفجار تریلی حامل سوخت در جاده فریمان_تربت جام (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) + فیلم ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی در دوره متوسطه به عنوان یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه نزدیک به ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کشف شد (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) استرداد متهم کلاهبردار ۱۰ هزار میلیاردی به کشور ما همه‌مون پزشکیم! صدور ۱۷.۷ میلیون جریمه رانندگی در نوروز ۱۴۰۴ | بازگشت نرخ عادی جریمه‌ها زمان صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان کشوری مشخص شد صدور احکام حقوقی فرهنگیان بر اساس ضرایب جدید افزایش ایمنی و سلامت اردو‌های دانش‌آموزی با بخشنامه جدید وزیر آموزش و پرورش صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در پی پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط خراسان رضوی (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) جزئیات مرحله سوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد | ۳۵۰ هزار وام قرض‌الحسنه در سال ۱۴۰۴ به بازنشستگان پرداخت می‌شود پذیرش دانشجوی افسری در فرماندهی انتظامی تهران آغاز شد شبکه اختلاس در مجموعه شرکت مس منهدم شد رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد: روند بیماری‎های تنفسی رو به کاهش است زمانِ بازپرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری اعلام شد تپش قلب همراه با رنگ پریدگی نیاز به مراجعه سریع به پزشک دارد  بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) درباره رشته ناشناخته پزشکی «پیشگیری و اجتماعی» | پیش از درمان، مهم‌تر از درمان پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | رگبار باران در برخی نقاط استان پاییز امسال دیرتر آغاز می‌شود + علت دستگیری سارقان موتورسیکلت و خودرو توسط پلیس مشهد | شگرد تکراری سارقان سیاه رو ثبت سالانه ۵۰ هزار عقرب‌گزیدگی در کشور کودکان ایرانی ۲ تا ۵ دندان پوسیده دارند آغاز پرداخت معوقات ۷‌ماهه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از امروز (شنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۴) چگونه پرخوابی فصلی را رفع کنیم؟  پیش‌بینی بارش باران بهاری در ۱۵ استان طی امروز (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) آیا بین آسیب شنوایی و خطر نارسایی قلبی ارتباطی وجود دارد؟ موج خفیف عفونت‌های تنفسی در ابتدای بهار ۱۴۰۴ ۵۵ درصد سالمندان بالای ۶۵ سال در کشور دندان ندارند صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری صنایع آرایشی و بهداشتی
سرخط خبرها

آویزان از بال‌های مرگ

  • کد خبر: ۶۵۶۳۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آویزان از بال‌های مرگ
«بال بازی» یا راه رفتن در امتداد بال‌های هواپیما در حین پرواز، یک بدل کاری جسورانه بود که در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰ اجرا می‌شد. این کار در ابتدا برای نشان دادن تعادل و ثبات هواپیما‌ها صورت می‌گرفت، سپس به منظور انجام تنظیمات مکانیکی هنگام پرواز رواج یافت و درنهایت به یک بدل کاری نمایشی تبدیل شد.
 عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ «بال بازی» یا راه رفتن در امتداد بال‌های هواپیما در حین پرواز، یک بدل کاری جسورانه بود که در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰ اجرا می‌شد. این کار در ابتدا برای نشان دادن تعادل و ثبات هواپیما‌ها صورت می‌گرفت، سپس به منظور انجام تنظیمات مکانیکی هنگام پرواز رواج یافت و درنهایت به یک بدل کاری نمایشی تبدیل شد.
 
بدل کاران تلاش می‌کردند با انجام کار‌هایی مانند بالانس زدن، آویزان شدن از دندان‌ها و پریدن از روی یک هواپیما به هواپیمای دیگر، نمایش‌های پیچیده تری را اجرا کنند. این بدل کاران با افتخار می‌گفتند که هدفشان از این اجرا‌های پرخطر، کسب درآمد از طریق مخاطبانی است که احتمالا برای دیدن مرگ یک نفر آمده بودند.
برای بال باز‌ها این کار یک تجربه وحشتناک و وسوسه انگیز بود. اگر قصد راه رفتن روی بال یک هواپیما را داشته باشید، باید مطمئن شوید که به وسیله مطمئنی چنگ زده اید که می‌تواند وزن شما را در برابر وزش بادی به سرعت حدود ۱۰۰ مایل در ساعت تحمل کند.
 
به گفته ناظران و مورخان، راه رفتن روی بال‌ها یک قانون حیاتی داشت؛ تا زمانی که چیز بهتری برای آویزان شدن به آن پیدا نکرده اید، آنچه را در دست دارید، رها نکنید.
یکی از این بال باز‌های جسور، اورمر لاکلیر ۲۶ ساله بود. این جوان آمریکایی ابتدا برای رفع مشکلات مکانیکی هواپیما در حین پرواز روی بال‌ها می‌رفت و بعد‌ها در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰، مردم را با بدل کاری‌های جسورانه اش شگفت زده کرد. متأسفانه یکی از همین نمایش‌ها جان او را گرفت. در میان بال بازها، ۸ نفر در اولین تجربه شان جان خود را از دست دادند. این پیشگامان بدون استفاده از هر وسیله ایمنی و چتر نجات روی بال‌ها راه می‌رفتند. پس از اتفاقات ناگوار بسیار، بال باز‌ها با سیم‌هایی مستحکم به هواپیما متصل می‌شدند و موظف بودند چتر نجات همراه داشته باشند.
 
میان بال باز‌های حرفه ای، چارلز لیندبرگ به شیرین کاری‌های جسورانه با چتر نجات شهرت داشت. بسی کلمن، اولین زن آفریقایی تبار که موفق به دریافت مجوز خلبانی بین المللی شده بود نیز با استفاده از چتر نجات بدل کاری می‌کرد. یکی دیگر از زنان موفق در این حرفه، لیلیان بویر بود که در صد‌ها نمایش بال بازی شرکت کرد.
دوران طلایی بال بازی با قانون اجباری بستن چتر نجات در سال ۱۹۳۸ کم رنگ شد و در دهه ۱۹۴۰ تقریبا پایان یافت، اما خلبانان باتجربه هنوز هم روی هواپیما‌های قدیمی ترمیم شده بر بال‌های مرگ قدم می‌گذارند.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
کارول لین بر بال هواپیمایی که شوهرش آن را بر فراز تورنتو به پرواز درآورده است؛ ۱۹۸۲.
 
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
ایوان اونگر و گلدیس بالای، روی بال‌های هواپیما تنیس بازی می‌کنند؛ ۱۹۲۵.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
بال باز‌ها بالا و پایین بال یک هواپیما خودنمایی می‌کنند؛ ۱۹۲۰.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
ریچارد شیندلر درحال بدل کاری؛ ۱۹۱۹.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
لیلیان بویر، بال باز مشهور؛ ۱۹۲۲.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->