وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت
سرخط خبرها

غول خودرو‌های الکتریکی از کرواسی می‌آید

  • کد خبر: ۶۹۸۱۷
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
غول خودرو‌های الکتریکی از کرواسی می‌آید
شرکت ریماک، خودروساز پرسروصدای اهل کرواسی که سابقه‌ای نه چندان طولانی در زمینه ساخت ابرخودرو‌های تمام برقی دارد، از جدیدترین محصول خود با نام Nevera پرده برداری کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، شرکت ریماک، خودروساز پرسروصدای اهل کرواسی که سابقه‌ای نه چندان طولانی در زمینه ساخت ابرخودرو‌های تمام برقی دارد، از جدیدترین محصول خود با نام Nevera پرده برداری کرده است.
ریماک تا جای ممکن از مهندسی اختصاصی خود استفاده کرده است تا انتظارات بالای این شرکت در زمینه ساخت یک ابرخودرو تمام برقی را عملی کند.
 
آن‌ها از ۴ موتور الکتریکی (برای هر چرخ یک موتور الکتریکی) استفاده کردند تا حداکثر قدرت محصول تازه شان به عدد رؤیایی ۱۸۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز به ۲۳۶۰ نیوتن متر برسد. چنین نیروی محرکه‌ای باعث شده است Nevera برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳/۹ ثانیه زمان احتیاج داشته باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ نیز برابر با ۸۵/۱ ثانیه است. حداکثر سرعت این محصول نیز به ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
برای نیرورسانی به این ۴ موتور از یک بسته باتری H شکل با حداکثر ظرفیت KWH ۱۲۰ استفاده شده است که ادعا می‌شود تا ۴/۱ مگاوات نیرو تولید می‌کند و برد حرکتی آن با هربار شارژ برابر با ۵۴۷ کیلومتر است.
این بسته باتری مانند شاسی در یک پک ساخته شده از فیبرکربن قرار داده شده است. در نتیجه، میزان سفتی شاسی ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق ادعای شرکت ریماک، شاسی فیبرکربنی Nevera بزرگ‌ترین قطعه یک تکه کربنی است که تاکنون در کل صنعت خودروسازی تولید و استفاده شده است. مهندسان ریماک با بازطراحی بخش‌های مختلفی از جمله دیفیوزر، پنل‌های ورودی هوا و ... آیرودینامیک خودرو را در مقایسه با مدل مفهومی آن حدود ۳۴ درصد بهبود بخشیده اند.
 
صفحه زیرین، کاپوت جلو، دیفیوزر و اسپویلر عقب نیز بسته به شرایط رانندگی قابلیت حرکت دارند تا جریان هوا را تغییر دهند. سیستم کنترل پایداری و توزیع گشتاور قابلیت محاسبه ۱۰۰ مسئله در ثانیه را دارد تا بهترین عملکرد دینامیکی ممکن را بسته به شرایط رانندگی ایجاد کند. سیستم بازیاب انرژی ریماک از نوع الکتروهیدرولیک است. این سیستم طوری طراحی شده است که بسته به وضعیت باتری و قوای محرکه واکنش نشان دهد.
 
هوش مصنوعی موجود در این ابرخودرو با اطلاعاتی که از سمت حسگرها، دوربین و رادار‌ها دریافت می‌کند بهترین شرایط رانندگی را برای راننده فراهم می‌آورد. فضای داخلی اتاق مینیمالیستی طراحی شده و از ۳ صفحه نمایش بزرگ TFT برای کنترل همه ادوات و تجهیزات خودرو استفاده کرده است. ریماک تنها ۱۵۰ دستگاه از Nevera تولید خواهد کرد. هر کدام از آن‌ها نیز بسته به سلیقه مشتری شخصی سازی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->