جزییات قتل اشتباهی رفیق با کلت کمری در تهران وجود ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر در کشور علت حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری مشهد مشخص شد حریق خودرو در عنبرآباد کرمان سه کشته بر جای گذاشت (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری+عکس(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعطیلی حدود ۴۸۰ مرکز علمی کاربردی

  • کد خبر: ۷۳۷۷۳
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
تعطیلی حدود ۴۸۰ مرکز علمی کاربردی
از حدود یک هزار و ۷۰ مرکز این دانشگاه، حدود ۴۸۰ مرکز در راستای اجرای ساماندهی تعطیل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، محمدحسین امید با اشاره به ساماندهی مراکز علمی کاربردی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در طول برنامه اول راهبردی دانشگاه (ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال ۹۹)، ساماندهی مراکز علمی کاربردی، ساماندهی رؤسای مراکز علمی کاربردی و ساماندهی مدرسان علمی کاربردی را انجام داد.

وی ادامه داد: در ابتدا باید عنوان کنم که در این مدت، برنامه اول راهبردی دانشگاه، بر اساس توسعه کیفی بوده و توسعه کمی در دستور کار دانشگاه نبوده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: در ساماندهی که انجام شد مراکز علمی کاربردی که نمی‌توانستند نصاب‌های کیفی لازم را داشته باشند، از همراهی دانشگاه بازماندند، همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی اداری که در آن تاکید شده بود دستگاه‌های دولتی در کار آموزش عالی دخالت نکنند، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تعطیل شد.

تعطیلی حدود ۲۸۰ مرکز دولتی علمی کاربردی

وی ادامه داد: بنابراین ساماندهی مراکز علمی کاربردی دو بخش داشت، بخش اول اینکه مراکز علمی کاربردی دولتی تعطیل شود و بخش دوم اینکه، مراکز علمی کاربردی که توان همراهی دانشگاه را در اهداف جدید نداشتند، لغو فعالیت شوند که هر دو کار انجام شد همه مراکز دولتی وابسته به مراکز علمی کاربردی ساماندهی شدند که این مراکز حدود ۲۸۰ مرکز بودند، که همه تعطیل شدند.

امید افزود: دانشجویان این مراکز یا فارغ التحصیل شده و یا به مراکز معین منتقل شدند و این مراکز دولتی بسته شدند، در حال حاضر این مراکز طبق قانون خودشان باید تصفیه کنند که به دانشگاه ارتباطی ندارد، دانشگاه زمانی برگه تصفیه را امضا می‌کند که همه فرایندهای قانونی انجام شده باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به بخش دوم ساماندهی مراکز علمی کاربردی که مربوط به مراکز با کیفیت پایین بود اشاره کرد و افزود: ساماندهی مراکز مذکور نیز انجام شد، دانشگاه در این سال‌ها ۴ بار طرح سطح بندی مراکز را انجام داده و یک نظارت مستمر بر مراکز داشته است.

وی ادامه داد: همچنین هرسال سطح بندی صورت گرفته، به مراکزی که در سطح پایین قرار می‌گرفتند یک سال مهلت داده شد تا خود را ارتقا دهند، برخی از مراکز هم با توجه به فرایند جدید آمادگی ادامه همکاری با دانشگاه را نداشتند که حدود ۲۰۰ مرکز بودند.

حذف حدود ۴۸۰ مرکز علمی کاربردی در راستای ساماندهی مراکز

امید یادآور شد: بنابراین از حدود هزار و ۷۰ مرکز علمی کاربردی در سال ۱۳۹۵، امروز حدود کمتر از ۶۰۰ مرکز در حال همکاری با دانشگاه هستند و حدود ۴۸۰ مرکز حذف شدند از این تعداد، ۲۸۰ مرکز دولتی بودند که در چارچوب مصوبه شورای اداری تعطیل شدند و بقیه هم با ساماندهی خود دانشگاه تعطیل شدند.

وی افزود: در این مدت همچنین تکلیف مراکزی که ماندگار بودند هم نهایی شد یعنی مراکزی که تا قبل از برنامه اول دانشگاه، اساسنامه نداشتند، و وضعیت آنها ثباتی نداشت و مجوز پذیرش دانشجوی آنها موقتی بود دارای اساسنامه شده و اساسنامه آنها به تصویب شورای عالی گسترش رسید بنابراین تمام مراکز علمی کاربردی ساماندهی شدند.

ساماندهی رؤسای مراکز علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به ساماندهی دوم دانشگاه اشاره کرد و افزود: دومین ساماندهی مربوط به ساماندهی رؤسای مراکز علمی کاربردی بود، وضعیت رؤسای این مراکز بر اساس آئین نامه‌ای که به تصویب یکی از کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، از ابتدای برنامه راهبردی دانشگاه در سال ۹۵ و در چهارچوب مصوبات آن شورا به وضعیت پایدار تبدیل شد.

وی ادامه داد: قبل از اجرای برنامه اول راهبردی دانشگاه، ۹۰ درصد رؤسای مراکز علمی کاربردی حالت سرپرستی داشته و فرایند قانونی را طی نکرده بودند، اکنون تمام رؤسای مراکز طبق مصوبه هیأت جذب وزارت علوم و شورای مرکزی دانشگاه در حال خدمت هستند.

شرایط انتصاب رؤسای مراکز علمی کاربردی

امید تاکید کرد: اکنون وضعیت نهایی کمتر از ۵ درصد آنها ابلاغ نشده است و مابقی، وضعیت پایدار داشته و می‌توانند دو دوره ۴ ساله رئیس مراکز علمی باشند و برای احراز این سمت یا باید عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های کشور باشند، یا باید کد مدرسی داشته و دارای سوابق مهارتی و علمی باشند و حداقل دارای مدرک فوق لیسانس باشند همچنین این افراد باید شرایط عمومی را هم مطابق با مقررات جذب احراز کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ساماندهی سوم مربوط به ساماندهی مدرسان علمی کاربردی بود، دانشگاه علمی کاربردی قبل از برنامه اول راهبردی دانشگاه، بیش از ۹۳ هزار کد مدرسی داشت از این تعداد، حدود ۵ درصد آنها فرایندهای قانونی را طی کرده بودند.

همکاری ۳۵ هزار مدرس با دانشگاه علمی کاربردی

وی ادامه داد: بنابراین فراخوان داده شد و همه مدرسان علمی کاربردی به مصاحبه دعوت شدند در این مسیر برخی خود تشخیص دادند که نمی‌توانند با دانشگاه همکاری کنند، برخی هم آمدند و مصاحبه شدند، بنابراین از بیش از ۹۳ هزار مدرس این دانشگاه کمتر از ۲۵ هزار مدرس مجوز ادامه همکاری با دانشگاه را پیدا کردند.

امید افزود: از سال ۹۵ به بعد، مدرسان جدید از طریق فراخوان‌های جذب به کار گرفته می‌شوند تا الان ۴ فراخوان جذب برگزار شده است که بیش از ۱۰۰ هزار متقاضی در این فراخوان‌ها شرکت کرده‌اند و حدود ۱۰ هزار نفر شرایط لازم برای همکاری با دانشگاه را داشته و جذب شدند اکنون در مجموع نزدیک ۳۵ هزار مدرس در حال همکاری با دانشگاه هستند.

همکاری ۲ هزار مدرس خبره فاقد مدرک با دانشگاه علمی کاربردی

امید افزود: از این تعداد کمتر از ۲ هزار نفر مدرسان خبره و تجربی هستند (خبرگان فاقد مدرک) و بخشی هم مدرسان دروس عمومی و معارف بوده و بقیه هم مدرسان آموزشی دانشگاه هستند.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->