افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چطور چلو دیزی کاشانی درست کنیم؟

  • کد خبر: ۸۱۷۷۵
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
چطور چلو دیزی کاشانی درست کنیم؟
دیزی پلو یا چلودیزی از غذا‌های سنتی ایرانی است که کاشانی‌ها آن را خوب می‌شناسند. این غذای خوشمزه ترکیبی از مواد درون آبگوشت و برنج است که حتما باید آن را یک بار هم شده امتحان کنید.

مقدم  | شهرآرانیوز؛ دیزی پلو یا چلودیزی از غذا‌های سنتی ایرانی است که کاشانی‌ها آن را خوب می‌شناسند. این غذای خوشمزه ترکیبی از مواد درون آبگوشت و برنج است که حتما باید آن را یک بار هم شده امتحان کنید. ترکیب گوشت، برنج و لوبیا به این خوراک ارزش غذایی زیادی داده‌است و همراه با یک سالاد سبزی، وعده غذایی کاملی برای بچه‌ها محسوب می‌شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه چلو دیزی کاشانی

تعداد: ۴ نفر
زمان تهیه: ۹۰ دقیقه
گوشت بره (سردست یا ران): ۵۰۰ گرم
برنج: ۴ پیمانه
لوبیای چشم‌بلبلی: ۲ پیمانه
پیاز متوسط: ۲ عدد
روغن حیوانی (کره): ۱۰۰ گرم
زردچوبه: ۳ قاشق چای‌خوری
نمک: به میزان لازم


روش تهیه چلو دیزی کاشانی

پیاز‌ها را نگینی خرد کنید و درون قابلمه‌ای همراه با مقداری روغن تفت بدهید. سپس زردچوبه را به آن اضافه کنید و سرتفت بدهید تا طعم خامی زردچوبه از بین برود.
گوشت را نگینی درشت برش بزنید و همراه با پیاز، مقداری تفت بدهید تا رنگ آن برگردد.
لوبیای چشم‌بلبلی را با ۳ لیوان آب به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. پس از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا گوشت و لوبیا خوب بپزد.
گوشت و لوبیا که پخت، به آن برنج شسته همراه با مقداری آب، نمک و روغن بیفزایید. از این مرحله به بعد، درست باید مانند پخت کته عمل کنید. برنج که دم کشید، آماده خوردن است.

نکته:
برای تهیه پلو، از کره حیوانی استفاده کنید. سبک، زودهضم و خوش‌عطر است.
*اگر از گوشتی جز بره استفاده می‌کنید، به زمان پخت گوشت اضافه کنید. هم‌چنین آن را همراه با لوبیای چشم‌بلبلی نپزید، چون لوبیا‌ها له می‌شود.
*زمان اضافه کردن برنج، حواستان به حجم آب درون ظرف باشد، چون آب زیاد سبب خمیرشدن برنج می‌شود.
*دیزی‌پلو به همین سادگی پخته می‌شود. می‌توانید پس از دم کشیدن برنج، به آن مقداری زعفران یا زرشک هم برای تزیین اضافه کنید.

چلو دیزی کاشانی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->