کشته و مفقود شدن بیش از هزار پناهجو در دریای مدیترانه جزییات آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان ابوطالب مشهد نظر وزیر کار دولت چهاردهم درباره قانون حمایت از معلولان چیست؟ زلزله ۴.۵ ریشتر در بنت سیستان و بلوچستان خادمان بارگاه منور رضوی به دیدار زائران حادثه‌دیده پاکستانی می‌روند سگ‌های موادیاب در کمین قاچاقچیان در مرزهای ایران و عراق واژگونی خودرو در زیر گذر حرم رضوی با یک مصدوم(۳۱ مرداد ۱۴۰۳) میانگین معدل دنش آموزان دبیرستانی‌ زیر یازده است| رشته انسانی زیر ۱۰ آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان امام خمینی مشهد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) «دکتر فرخ مسجدی» نماینده ویژه معاون رئیس‌جمهور در حفظ جنگل‌های زاگرس شد در سفر اربعین، از کودکان خود مراقبت کنید ویدئو | لحظه واژگونی مرگبار اتوبوس زائران پاکستانی در ابرکوه یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) تفاوت آبله میمونی و آبله مرغان را می‌دانید؟ برای سوراخ کردن گوش کودکان این نکات را بدانید بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد عراق شدند آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است پدرانی که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود ۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند نقش خانواده در پرستاری از بیماران مزمن در خانه خشکیدگی دائمی یا فصلی ۷۰ درصد تالاب‌های کشور
سرخط خبرها

حمله آسم، این نشانه ها را دارد

  • کد خبر: ۹۱۱۴۸
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
حمله آسم، این نشانه ها را دارد
معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نشانه های مهم حمله آسم را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر پورآدینه گفت: آسم بیماری است که بر اثر آن، مجرای هوا که از طریق آن هوا به ریه ‌ها منتقل می‌شود باریک و متورم می‌شود و ممکن است مخاط اضافی در آن تولید شود.

وی با بیان اینکه تنفس مواد تحریک کننده مانند گرده گل و گرد و غبار موجب می‌شود مجرای هوایی بیشتر متورم و ماهیچه های اطراف آن سفت شوند، اضافه کرد: این شرایط، تنفس را دشوار می کند و منجر به حمله آسم می شود.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مهم ترین علایم حمله های آسم بیان کرد: تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه، تنگی قفسه سینه و تنفس سریع از جمله علایم این بیماری هستند. 

وی افزود: تنگی نفس یکی از اولین علایم آسم است و این نشانه، زمانی ظاهر می‌شود که راه های هوایی ملتهب و باریک شوند و به همین دلیل، مقدار مورد نیاز از اکسیژن به ریه ‌ها منتقل نمی شود و باعث می‌شود فرد احساس تنگی نفس کند.

دکتر پورآدینه با اشاره به اینکه محرک ‌هایی مانند گرد و غبار، دود و گرده باعث حمله آسم می شوند، ابراز کرد: هنگامی که این ریزذرات وارد مجاری هوایی می‌شوند مجرای تنفسی ملتهب و موجب سرفه می شود.

وی ادامه داد: سرفه ‌های مرتبط با آسم در افرادی که از بیماری حاد تنفسی رنج می‌برند به راحتی متوقف نمی‌شود و می تواند به دلیل محرک‌ هایی باشد که باعث آسم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علامت سرفه در زمستان بدتر می شود و حملات آسم می‌تواند به دلیل وجود ویروس آنفلوانزا شروع شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->