هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۱۰ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در نقاط مختلف و افزایش دما در شمال کشور (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مصرف بالای آموکسی‌سیلین در ایران | ردپای تجویز پزشکان ۲۰ درصد جمعیت کشور را تا سال ۱۴۲۰ «سالمندان» تشکیل می‌دهند حمله سارقان مسلح به یک طلافروشی در کرج (۹ مهر ۱۴۰۳) یاشار سلطانی آزاد شد فراخوان بسیج جامعه پزشکی برای امدادرسانی به مجروحان در لبنان (۹ مهر ۱۴۰۳) اعلام آمادگی سفیران حمایتهای روانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به مردم لبنان پیدا شدن پیکر ۹ مفقودی طغیان هلیل‌رود| ۵ نفر همچنان مفقود هستند (۹ مهر ۱۴۰۳) هر آنچه باید از «آب سیاه» و خطر نابینایی بدانید امدادرسانی هلال احمر به ۵۱ حادثه دیده در آبگرفتگی کلاله و گنبدکاووس (۹ مهر ۱۴۰۳) جان باختن یک کارگر بر اثر حادثه در مجتمع مس سرچشمه (۹ مهر ۱۴۰۳) جان‌باختن ۷ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در مازندران (۹ مهر ۱۴۰۳) ۷ کشته و ۱۵ مفقود بر اثر سیلاب جنوب کرمان| ۶ نفر از جانباختگان تبعه افغان هستند(۹ مهر ۱۴۰۳) واریز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی مخترع ایرانی موفق به ساخت اولین قلب مصنوعی هیدرو مگنتیک شد باند حرفه‌ای فیشینگ در مشهد متلاشی شد (۹ مهر ۱۴۰۳) اموال کوروش کمپانی به فروش می‌رسد (۹ مهر ۱۴۰۳) زلزله ۶.۳ ریشتری روسیه را لرزاند (۹ مهر ۱۴۰۳) افزایش یک هزار نفری متقاضیان بورس دانشجویی در دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲
سرخط خبرها

۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم

  • کد خبر: ۲۳۵۹۳۵
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
نوشیدن آب سرد یا گرم، بدن را سالم و هیدراته نگه می‌دارد. برخی از افراد ادعا می‌کنند که آب گرم به طور خاص می‌تواند به بهبود هضم، رفع احتقان و حتی ایجاد آرامش در مقایسه با نوشیدن آب سرد کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، این مطلب به پنج فایده باورنکردنی نوشیدن آب گرم می‌پردازد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

۱. رفع گرفتگی بینی

استنشاق عمیق بخار یک فنجان آب گرم ممکن است به رفع گرفتگی سینوس‌های مسدودشده و حتی تسکین سردرد سینوسی کمک کند. از آنجایی که در سرتاسر سینوس‌ها و گلو، غشا‌های مخاطی وجود دارد، نوشیدن آب گرم ممکن است به گرم شدن آن ناحیه و تسکین گلودرد ناشی از تجمع مخاط کمک کند.

۲. بهبود عملکرد هضم

نوشیدن آب به عملکرد بهترِ دستگاه گوارش کمک می‌کند. هنگامی که آب در معده و روده حرکت می‌کند، بدن بهتر می‌تواند مواد زائد را دفع کند. برخی بر این باورند که نوشیدن آب گرم به ویژه برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مؤثر است؛ به عبارتی آب گرم به حل کردن و تجزیه غذای مصرفی کمک می‌کند.

۳. تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی

عدم دریافت آب کافی، می‌تواند اثرات منفی بر عملکرد سیستم عصبی شما داشته باشد و در نهایت بر خلق و خو و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب می‌تواند فعالیت سیستم عصبی مرکزی و همچنین خلق و خو را بهبود بخشد.

۴. رفع یبوست

کم‌آبی یکی از علل شایع یبوست است. در بسیاری از موارد، نوشیدن آب راهی مؤثر برای تسکین و پیشگیری از یبوست محسوب می‌شود. هیدراته ماندن به نرم شدن مدفوع کمک می‌کند و دفع آن را راحت‌تر می‌کند. نوشیدن آب گرم به طور منظم می‌تواند به منظم نگه داشتن حرکات روده کمک کند.

منبع: خبر آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->