هم‌زمان با آغاز امامت امام‌زمان(عج)، کدام مناطق مشهد نورافشانی می‌شوند؟ برگزاری بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان در حرم امام رضا(ع) پدر شهید سبزیکار حقیقی دار فانی را وداع گفت آزمون استخدامی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود به شیرینی مهربانی اقیانوسی از ایمان و ایده | درباره مرحوم دکتر علی محمد برادران رفیعی، از مدیران اثرگذار در آستان قدس رضوی ویژگی‌های امام مهدی (عج) در بیان امام حسن عسکری (ع) شبکه‌سازی شیعیان برای عصر غیبت ویژه‌برنامه‌های سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم امام‌رضا (ع) + جزئیات آیت الله شیخ عباس محفوظی درگذشت + بیوگرافی و سوابق تولیت آستان قدس در مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتسال: دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در جام جهانی فوتسال است تطهیر و غبارروبی پنجره‌های فولاد حرم مطهر رضوی در کنار وارثان زمین بررسی فلسفه و آثار سنت خوب قرض‌الحسنه | قرضی که به خدا می‌دهیم جامعه‌المصطفی سکوی نمایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی است میزان ماندگاری زائر در مشهد به ۴ روز افزایش پیدا کرد آیت‌الله علم‌الهدی: جامعه‌المصطفی فرصتی برای توسعه اسلام و انقلاب در عرصه بین‌الملل است یادی از مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی | او ابوذر زمانه بود تفحص پیکر ۱۶۳ شهید دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شمال غرب به دنبال خیر
سرخط خبرها

سلسله جبال صبر

  • کد خبر: ۲۳۸۴۴۶
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
سلسله جبال صبر
در کربلا بانویی داریم که با دو دست خود زلف فرزندانش را شانه کرد، سرمه بر چشم هایشان کشید و بر قامت آن‌ها لباس رزم پوشانید و به میدان فرستاد، دو پسر دو ریشه جگر، دو ماه پاره رفتند و در خون غلتیدند.

علمای علم روان می‌گویند سنگین‌ترین داغی که ممکن است انسان متحمل بشود و دیگر هیچ گاه به حالت اولیه اش برنگردد داغ فرزند است، مخصوصا اگر جوان و نوجوان باشد. مخصوصا اگر مادر در هنگام از دست دادن فرزند تنها باشد، ترس و خجالت اینکه به پدرش چگونه خبر بدهم،  چه بگویم، گاهی از خود داغ سنگین‌تر و کشنده‌تر است.

روان پزشک‌ها می‌گویند در این حالت مادر ممکن است در شوکی فرو برود که هر حالت غیرطبیعی مثل از دست دادن تکلم، پرخاشگری و خودزنی از او سر بزند و باید تحت مراقبت و درمان و حفاظت کامل قرار بگیرد. روان شناسان، اما نمی‌دانند یا خبر ندارند یا این مورد مطالعاتی را ندیده اند که در کربلا بانویی داریم که با دو دست خود زلف فرزندانش را شانه کرد، سرمه بر چشم هایشان کشید و بر قامت آن‌ها لباس رزم پوشانید و به میدان فرستاد، دو پسر دو ریشه جگر، دو ماه پاره رفتند و در خون غلتیدند و آن زن برای شنیدن خبر هم از خیمه بیرون نیامد تا خجالت و شرم را در چشم‌های برادرش نبیند.

روان شناس‌ها نمی‌دانند این زن چندین محرمش در یک روز در خون غلتیدند و تکه تکه شدند و غروب که شد کسی را نداشت و با این همه اندوه باید مدیریت کاروان اسرا را هم انجام می‌داد و خود را حائل تازیانه‌ها می‌کرد و دنبال گم شده‌ها می‌گشت. علمای روان که هیچ علمای اخلاق و دین و عرفان هم در شناخت این مفهوم مانده اند و علامه مامقانی درجایی می‌گوید: «الزینب و ما الزینب و ما ادراک مالزینب»

عاشورا در یک اختناق شدید رسانه‌ای در بیابانی محصور می‌رفت که فراموش شود و این زینب بود که رسانگی کربلا را به عهده گرفت. او بود که با وجود داغ‌های متعدد و تحقیر و طعنه ها‌ی متکثر زبان گشود و کلماتش، چون ذوالفقار حیدر چرخید و پرده جهل و نفاق و خواب را درید. در بزرگی این زن همین بس که نوه شهید است و فرزند دوشهید و خواهر دوشهید و عمه چند شهید و مادر دو شهید. از او باید بسیار خواند و در موردش بسیار اندیشید. زینب زینب است همان طور که فاطمه فاطمه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->