رمزگشایی ۳۱ فقره سرقت دوچرخه در مشهد کشف بیش از ۴۰ کیلو موادمخدر از یک خانه مسکونی در مشهد  وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: لزوم ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و نقش راهبری آنان در آموزش دانش‌آموزان سفر به سریلانکا بهتره یا تایلند؟ پدیده گرد و غبار درهوای کلانشهر مشهد تا پایان امشب روند افزایش است شهروندان مشهد توصیه‌های خودمراقبتی دربرابر گردوغبار را رعایت کنند (۸ مهر ۱۴۰۳) فلسفه دادگاه صلح کمک به تسریع سازش در پرونده است با اسفناج و خواص بی نظیرش آشنا شوید شیوع اختلال‌های روانی در زنان و مردان به ترتیب حدود ۲۵ و ۱۴ درصد است بارش باران و لغزندگی سطح معابر در جاده‌های احمدآباد و گناباد (۸ مهر ۱۴۰۳) شرایط عمومی متقاضیان فرزندخواندگی چیست؟ برای داشتن قلبی سالم چه‌کار باید کرد؟ تکمیل فرآیند اینترنتی تسویه حساب افراد دارای بیمه تکمیلیِ تامین اجتماعی دستور رئیس‌جمهور برای بازنگری و ساماندهی سهمیه‌های کنکور نخستین گروه زائران عمره به کشور بازگشتند (۸ مهر ۱۴۰۳) راز قتل هولناک مرد جوان توسط همسرش در مشهد فاش شد + عکس نداشتن آب شرب و کوچ اجباری مردم روستای محمد آباد در خواف افزایش دوونیم‌برابری هوای پاک در مشهد نسبت به سال گذشته زیباترین شهرهای اسپانیا که باید ببینید ماجراجویی در شمال: از بوم‌گردی در رشت تا ساحل‌های دنج بابلسر و زیبایی‌های ماسال پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳) | خروج سامانه بارشی از استان با جذاب ترین پارک آبی ازمیر آشنا شوید ترافیک پرحجم در بولوارهای سجاد و دانشجو و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۸ مهر ۱۴۰۳) داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ برای رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی بخوانند
سرخط خبرها

زیباترین شهرهای اسپانیا که باید ببینید

  • کد خبر: ۲۹۱۳۱۶
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
زیباترین شهرهای اسپانیا که باید ببینید
شهر‌های اسپانیا که بخشی از زیبایی مثال‌زدنی این کشور محبوب هستند، با زندگی پویا و دیدنی‌ها و تفریحات بی‌نظیرشان، نویدبخش سفری فراموش‌نشدنی خواهند بود.

گزارش آگهی

در کنار طبیعت و فرهنگ جذاب و سواحل آرام و گرم، در هر گوشه‌ای از این کشور، شهرهایی زنده و زیبا وجود دارند؛ شهرهایی مانند بارسلونا، مادرید، سویا، والنسیا، کوستا براوا، سن سباستین، سگوویا، جزایر قناری و... . در ادامه این مطلب، قصد داریم به معرفی دیدنی‌ترین و بهترین شهرهای اسپانیا بپردازیم تا با سفر به آن‌ها، بخشی به‌یادماندنی در زندگی‌تان رقم بزنید.

بارسلونا (Barcelona)

چه فردی ماجراجو باشید، چه رمانتیک، عاشق مهمانی و زندگی شبانه یا کشف فرهنگی منحصربه‌فرد، شهر بارسلونا اسپانیا شما را مجذوب خود خواهد کرد. از محبوب‌ترین شهرهای اسپانیا بارسلونا که در کنار دریا واقع شده است و با دیدنی‌های تاریخی و عجیب‌وغریب، مسیرهای تماشایی پارک رنگارنگ گوئل و کوچه‌های باریک و رمانتیک باری گوتیک، نظر همه را جلب خواهد کرد.

از قوانین عجیب کشور اسپانیا که بگذرید، شما در این شهر زنده و پرهیاهو، می‌توانید به کاوش معماری شگفت‌انگیز بناها یا گردش در سواحل طلایی بپردازید، از کلیسای زیبای گائودی یا پارک گوئل دیدن و هزاران شگفتی دیگر را تجربه کنید. به‌طور کلی، می‌توان گفت که اگر به‌دنبال یک ماجراجویی اسپانیایی خارق‌العاده در دل ترکیبی از سنت و مدرنیته هستید، بارسلونا انتخابی مناسب است.

مادرید (Madrid)

مادرید به‌عنوان یکی شهرهای بزرگ اسپانیا و پایتخت آن، پر از انرژی و گنجینه‌های فرهنگی است. شهر مادرید اسپانیا حدود 500 سال است که قلب تپنده این کشور محسوب می‌شود و دارای بیشترین جمعیت کشور و مرکز تجارت بین‌المللی است. اگر با دقت گوش کنید، می‌توانید در مادرید، صدای سیم‌های جذاب یک گیتار اسپانیایی، صدای تق‌تق یک رقصنده فلامنکو و تکان‌های شنل یک گاوباز را بشنوید.

به‌طور کلی، سفر به مادرید اسپانیا در تور اروپا مخصوص کسانی است که به نقاشی‌های معروف و معماری خیره‌کننده علاقه دارند. این شهر ترکیبی از معماری باشکوه، گالری‌های هنری در سطح جهانی، مراکز خرید فوق‌العاده و صحنه‌های افسانه‌ای شبانه است. 

سویا (Seville)

سویا، در قلب اندلس که در میان شهرهای اسپانیا زیباترین محسوب می‌شود، ترکیبی فریبنده از تاریخ، سنت و جشنواره‌های پرجنب‌وجوش است. این شهر با تاثیرات یهودی، اسلامی و مسیحی مشخص شده است و شواهدی از حضور هر دین در نمای کلیساها، مناره‌ها و محله‌های چند صد ساله‌اش را نشان می‌دهد. 

این شهر کاخ‌ها، کلیساها و خیابان‌های جذابی برای کاوش دارد و محله یهودیان قرون وسطایی منطقه‌ای است که بیشتر گردشگران به‌سمت آن گرایش دارند. در سفر به سویا حتما زمانی را برای بازدید از پارک‌ها، باغ‌ها و کاخ‌هایی که تاریخ پیچیده و شکوه معماری شهر را به نمایش می‌گذارند، اختصاص دهید. فراموش نکنید که طعم بی‌نظیر تاپاس را در رستوران‌ها و کافه‌های گوشه خیابان، در حالی که به آهنگ‌های یک گیتاریست گوش می‌دهید، امتحان کنید. 

گرانادا (Granada)

اگر لیستی از اسم شهرهای اسپانیا بر اساس شهرت تهیه شود، بی‌شک گرانادا به‌خاطر وجود کاخ باشکوه الحمرا (جزو میراث جهانی یونسکو) در صدر این لیست خواهد بود. این جواهر اندلسی که در میان کوه‌های سیرا نوادا در جنوب اسپانیا قرار گرفته است، جاذبه‌های دیدنی فراوان و محیطی پررمزوراز دارد که به‌واسطه بناهای تاریخی و داستان‌های پشت آن ایجاد شده است.

گرانادا که به‌عنوان امپراتوری سابق مورها شناخته می‌شود، دارای معماری قدیمی مسحورکننده و فرهنگی غنی است و همین هر ساله، باعث جذب تعداد زیادی از مسافران به این شهر می‌شود. در کنار شکوه شهر، شما می‌توانید در آن‌جا شاهد سرگرمی‌های جذاب دیگری هم باشید؛ برای مثال به تماشای نمایش فلامنکو، در غارهایی بنشینید که زمانی کولی‌های آفریقایی در آن‌ها زندگی می‌کردند. ناگفته نماند که در سفر به گرانادا، پیاده‌روی در دامنه‌های بزرگ‌ترین پارک ملی اسپانیا را از دست ندهید.

والنسیا (Valencia)

والنسیا از دیدنی‌ترین و ارزانترین شهرهای اسپانیا و سومین شهر بزرگ این کشور است که ترکیبی از تاریخ مادرید و فضای معاصر بارسلونا را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار شما می‌گذارد. صحنه فرهنگی پرجنب‌وجوش والنسیا، تفریحات شبانه، غذاهای لذیذ و سواحل زیبای آن به این معنی است که همه افراد با هر سلیقه‌ای، می‌توانند از سفر به این شهر لذت ببرند.

در سفر به والنسیا، فراموش نکنید که در خیابان‌های جذاب شهر قدیمی و پارک‌های دوست‌داشتنی و سرسبز آن در امتداد بستر قدیمی رودخانه قدم بزنید، از کلیسای جامع نمادین والنسیا و موزه‌های جذاب آن دیدن و در بازار مرکزی پرشور آن خرید کنید. ناگفته نماند که والنسیا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی هم محسوب می‌شود.

کوستا براوا (Costa Brava)

کوستا براوا منطقه‌ای ساحلی در شمال شرقی اسپانیاست که از شهر تفریحی بلانز تا مرز فرانسه امتداد دارد و کیلومترها خط ساحلی را در امتداد دریای مدیترانه شامل می‌شود. بعد از قدم زدن و تفریح در یکی از سواحل زیبای خلیج کوستا براوا که بسیاری از آن‌ها پرچم آبی دارند، شما می‌توانید شامی خوشمزه را در یکی از رستوران‌های ساحلی متعدد منطقه میل کنید که قطعا تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود.

البته کوستا براوا فقط برای عاشقان ساحل و دریا نیست. این شهر قدمت تاریخی زیادی دارد و به تاریخ‌دوستان این امکان را می‌دهد تا نمونه‌های زیادی از تاثیرات رومی، قرون وسطیی و اعراب را در ساختمان‌های گوتیک، قلعه‌های بالای تپه و بناهای باستانی ببینند. جشنواره‌ها و کارناوال‌های متعدد، چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و دهکده‌های سفید، از دیگر جذابیت‌های این منطقه هستند.

منورکا (Menorca)

منورکا، جزیره خواهر کوچکتر مالورکا، گزینه ایده‌آلی برای مسافرانی است که می‌خواهند دور از شلوغی‌های ایبیزا و مالورکا، از جزایر بالئاریک دیدن کنند. منورکا تمام آن چیزی را که انتظار دارید در سایر جزایر بالئاریک ببینید، در اختیارتان می‌گذارد؛ از سواحل اسپانیا با شن‌های سفید گرفته تا آب‌های فیروزه‌ای تمیز و شفاف.

در منورکا شما می‌توانید به تفریحاتی مانند قایق‌رانی، موج‌سواری، اسکی روی آب و غواصی بپردازید. بستر دریای خیره‌کننده منورکا برای دهه‌ها مورد علاقه علاقه‌مندان به غواصی بوده است. یکی دیگر از جاذبه‌های منورکا، میراث باستان‌شناسی و فرهنگی آن است. مکان‌های تاریخی دیدنی و جالبی مانند مکان‌های مربوط به ماقبل تاریخ و دهکده‌های ماهی‌گیری کوچکی که هنوز سنت‌های باستانی خود را حفظ کرده‌اند، در این منطقه وجود دارند. به‌طور کلی، جزیره کوچک منورکا، منطقه‌ای عالی برای کسب آرامش و داشتن روزی آرام در کنار دریاست.

سن سباستین (San Sebastian)

زیباترین شهرهای اسپانیا که باید ببینید

با تمام جذابیت‌هایش، سخت است باور کنیم که سن سباستین به‌اندازه مادرید یا بارسلونا محبوب نیست. زیبایی جاودانه سن سباستین که از بهترین شهرهای اسپانیا محسوب می‌شود، مسافران را شگفت‌زده خواهد کرد. در واقع، برای کسانی که به‌دنبال استراحت و تفریح در ساحل هستند، سن سباستین، جواهری ساحلی در منطقه باسک، در ساحل شمالی اسپانیا، گزینه‌ای فوق‌العاده است.

بد نیست بدانید که خود اسپانیایی‌ها برای استراحت و فرار از گرمای جنوب کشور، به سواحل خنک سن سباستین پناه می‌برند. با این حال، با وجود شلوغی‌ها، هنوز هم می‌توانید نقاطی بکر و خلوت، بین مسیرهای باریک و بر فراز تپه‌های معروف شهر، پیدا و اوقاتی آرامش‌بخش را سپری کنید. به یاد داشته باشید که پس از تمام این‌ها، غذاهای سن سباستین که در سطح کلاس جهانی هستند را حتما امتحان کنید.

سگوویا (Segovia)

در سفر به اسپانیا، اصلا نباید شانس بازدید از سگوویا، شهر رمانتیک اسپانیایی که در 55 مایلی شمال غربی مادرید قرار دارد را از دست داد. از جمله دیدنی‌های جذاب این شهر می‌توان به قنات دو طبقه سگویا، یکی از بهترین قنات‌های رومی حفظ‌شده جهان و آلکازار د سگوویا، قلعه‌ای عظیم و افسانه‌ای که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد، اشاره کرد.

در کنار دیدنی‌های زیبا، بالن‌سواری در بالای شهر، از جمله محبوب‌ترین فعالیت‌های سگوویا است. همچنین هنگام قدم زدن در خیابان‌های قدیمی و دوست‌داشتنی شهر، می‌توانید از مغازه‌های کوچک و زیبای آن خرید یا در رستوران‌های آن، طعم‌های جدید اسپانیایی را امتحان کنید.

جزایر قناری (Canary Islands)

یکی از معروف‌ترین و مهمترین شهرهای اسپانیا، جزایر قناری است که می‌توان آن‌ را به بهشتی گرمسیری تشبیه کرد و از آژانس مسافرتی خواست که برنامه بازدید از آن را در برنامه تور قرار دهد. هر هفت جزیره واقع در این مجمع‌الجزایر که در اقیانوس اطلس شمالی قرار دارند، خط ساحلی شگفت‌انگیزی را شامل می‌شوند. در جزایر قناری شما می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند آفتاب گرفتن، غواصی و موج‌سواری لذت ببرید و به علاوه، مقصدی فوق‌العاده برای ماه عسل محسوب می‌شود.

ناگفته نماند که محبوبیت جزایر قناری، فقط به سواحل بی‌نظیر آن نیست، بلکه چهار پارک طبیعی جذاب هم در این جزایر واقع شده‌اند. به‌عنوان مثال پارک ملی دل تید (Parque Nacional del Teide) در جزیره تنریف که خانه سومین آتش‌فشان بزرگ جهان است و لانزاروته که پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park) را در خود جای داده، جایی که مسافران می‌توانند لذت شترسواری را تجربه کنند. با وجود ترکیبی از سواحل زیبا، اقامتگاه‌های مجلل و پارک‌های طبیعی در جزایر قناری، بی‌شک سفری خارق‌العاده در انتظار شما خواهد بود.

بیلبائو (Bilbao)

موزه گوگنهایم بیلبائو احتمالا همان چیزی است که این شهر بیشتر به‌خاطر آن شناخته می‌شود، اگرچه مطمئنا جذابیت‌های بیشتری برای ارائه دارد. شگفتی‌های معماری متعددی در اسکله زیبای بیلبائو که از جذاب‌ترین شهرهای بندری اسپانیا در منطقه باسک است قرار دارند و ترکیبی از سبک‌های سنتی و معاصر را به نمایش می‌گذارند. 

در کنار موزه‌ها و بناهای تاریخی دیدنی، شما می‌توانید مناظری خارق‌العاده، به‌واسطه موقعیت جغرافیایی بیلبائو تماشا کنید؛ در حالی که در یکی از رستوران‌های درجه یک شهر، در حال خوردن غذاهای اسپانیایی هستید. ناگفته نماند که این شهر، توسط تپه‌هایی زیبا احاطه شده است که مشرف به شهر هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا مناظری خیره‌کننده از ساختمان‌های شهر، تماشا کنید.

تعطیلات در شهرهای اسپانیا؛ کوستا دل سول (Costa del Sol)

کوستا دل سول یکی از شهرهای اسپانیا و از بهترین مکان‌های جنوب این کشور برای لذت بردن از تعطیلات ساحلی است. مسافران این منطقه را به‌خاطر زیبایی طبیعی‌اش می‌ستایند. در کنار سواحل فوق‌العاده، کوستا دل سول به‌لطف نزدیک بودن به پارک ملی سیرا د لاس نیوز (Sierra de las Nieves) و رودخانه گوادالمینا (Guadalmina)، امکان لذت بردن از تفریحات بی‌شماری را در فضای باز فراهم می‌کند.

ناگفته نماند که در کوستا دل سول، تفریحات مناسب برای بچه‌ها، مانند پارک موضوعی، باغ‌وحش، پارک‌های آبی و پارک پروانه‌ها هم وجود دارند.

ایبیزا (Ibiza)

اگر دوست دارید در طول روزهای آفتابی، در سواحل استراحت کنید و هنگام شب‌ به رقص و شادی بپردازید، ایبیزا، مکان مناسبی برای شماست. ایبیزا، سومین جزیره بزرگ بالئاریک، واقع در سواحل شرقی اسپانیا، که به‌خاطر مجموعه کلوپ‌های شبانه پرهیاهو معروف است و مکانی فوق‌العاده برای خوش‌گذارنی در فصل تابستان محسوب می‌شود.

البته زندگی شبانه پرشور و سواحل بی‌نظیر، تنها سرگرمی ایبیزا نیستند. تپه‌های پوشیده از کاج، دهکده‌های عجیب‌وغریب، رستوران‌هایی با غذاهای سنتی بالئاریک و مغازه‌های متنوع، از دیگر جذابیت‌های این شهر به شمار می‌روند. 

بهترین شهر اسپانیا برای سفر کدام است؟

زیباترین شهرهای اسپانیا که باید ببینید

شهرهای اطراف اسپانیا با تنوع فرهنگی و طبیعی خود، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. از شهرهای پرجنب‌وجوش این کشور، مانند مادرید و بارسلونا تا شهرهای تاریخی مانند گرانادا و سویا، هر کدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. هر شهر اسپانیا ویژگی‌های خاص خود را دارد که ترکیبی از تاریخ، هنر، طبیعت و فرهنگ غنی اسپانیایی را در خود جای داده؛ بنابراین این‌که فقط یک یا چند شهر را به‌عنوان بهترین شهر اسپانیا نام ببریم، غیرممکن است.

ما در این مطلب، نام شهرهای اسپانیا را که واقعا ارزش دیدن دارند، در اختیار شما گذاشتیم. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و هدف سفرتان، بهترین مورد را انتخاب کنید و اوقاتی خوش را در این کشور بگذرانید.

بازدید از شهرهای اسپانیا را با مهرپرواز تجربه کنید

اسپانیا با تنوع باورنکردنی شهرهایش برای کاوش و گردش، مقصدی ایده‌آل برای سفر است. فرقی نمی‌کند به‌دنبال ماجراجویی در فضای باز، تماشای آثار تاریخی برجسته یا تفریحات شبانه پرشور باشید یا صرفا فرصتی برای آشنایی با فرهنگ اصیل محلی بخواهید، شهرهای اسپانیا با هر سلیقه و خلقی سازگار هستند. حالا که شهرهای اسپانیا را شناخته‌اید می‌توانید حین سفر با تور اسپانیا لحظاتی ناب و متفاوت را تجربه کنید. شما هم اگر شهر دیدنی دیگری در اسپانیا می‌شناسید، در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

 آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->